Flying Blue verlaagt de statusvereisten voor 25%

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jesse01, 17 mrt 2020.

  1. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Waar dan?
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik denk dat het beter is dat KLM en jij hun wegen scheiden. Als het gras bij de buren groener is, stop met het verspillen van water aan je eigen gazon.

    Het is gewoon een gezonde discussie over gelijkwaardig behandelen van elites, maar Arjan denkt dat het bijdraagt om dan onder de tafel te schoppen met dit soort uitspraken.
     
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.206
    Trofeepunten:
    483
    Prima, het is ook niet mijn bedoeling om oorlogje te spelen over hoe je status bij elkaar gesprokkeld is.

    Of de status nu gematcht is of bij elkaar gevlogen. Met eigen geld, overheidsgeld of een te hoog uurtarief: doet niet ter zake.
    Handbagage met Ryanair, met punten in Economy of Full-Fare First: op dit forum is wat mij betreft iedereen gelijk.

    En ik denk dat dit het punt is wat meerdere mensen proberen te maken. Dat je trots bent op je status, op KLM of wat je dan ook bereikt hebt: daar is hier alle ruimte voor. Maar overmatig melding maken van een top tier status op een bepaald moment arrogant over. En wellicht bedoel je dat helemaal niet zo en ben je je van geen kwaad bewust.

    Dus wat mij betreft case closed en laten wij vervolgen met het geven en inwinnen van adviezen.
     
    FlyingDutch, Krabnov, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    KLM heeft een tijdelijke oplossing voor mensen waarvan de status komende maanden verloopt, prima oplossing toch? Geloof mij, KLM is nu haar uiterste best aan het doen om te blijven bestaan. Zodra er ruimte voor is zullen de vaste klanten aan de beurt komen.
     
  5. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Precies, ik denk dat ze het op dit moment druk genoeg hebben met alle andere zaken die spelen. Vandaar dat ze nu even de druk van de ketel hebben gehaald bij de mensen waar de status binnenkort verloopt.
     
    VinceG, Carel1, arjen05 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    This is in addition to our recently announced automatic 12-month tier status extension for Qantas Frequent Flyers. Visit qantas.com/statusextension for more information.

    Qantas verlengt status voor 12 maanden.
     
    Matthijs1311, Thijsk en Daeni vinden dit leuk.
  7. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik schat ook zo in dat KLM nog over de brug komt voor de trouwe leden die ná mei/juni voor de verlenging van status gaan. Dit is gewoon even "nood aan de man, brandjes blussen en daarna lange termijn denken" (hoewel we natuurlijk later in het jaar KLM er nog mee kunnen confronteren als dit uit blijft ;) ). Ik geef KLM sowieso hier het voordeel van de twijfel (if any) en ben blij dat er een tijdelijke oplossing gevonden is.

    Voorts, ophouden met lelijk doen tegen @arjen05 , die heeft zijn Ultimate Status grotendeels behaald door veel te vliegen...in Y...van zijn eigen geld...dus dat mag wel een klein beetje respect krijgen ;)
     
    Javadest, lloydje33, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Dat hoop ik ook!

    Mooi eerste gebaar, afwachten wat de volgende mogelijke mildheid is naar hun trouwe frequent flyers. In de tussentijd - daar waar planbaar en mogelijk - als frequent flyer ook mildheid te hebben en proberen te boeken voor later in het jaar zodat KLM cashflow houd (overeind blijft) en ons kán tegemoed komen als frequent flyers ;).
     
  9. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
  10. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
  11. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Check je mail, voorwaarden zijn weer aangepast...
     
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    843
    Trofeepunten:
    348
    Waarom geeft KLM/FB eigenlijk niet de mogelijkheid om wat XP's bij te kopen. Zeg 1 XP voor €25, of voor iets meer wat mij betreft. Nauwelijks kosten aan verbonden, en iedere euro is er één op dit moment lijkt me... Als je dat bij alle leden onder de aandacht brengt zullen er echt wel wat toehappen. Als je 12 XP tekort komt voor Gold o.i.d. en je kwalificatiejaar *zou* in mei aflopen, is het toch best interessant?

    Uiteraard zonder te tornen aan de huidige statustermijnen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  13. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Dan zou 300 xp voor behoud van platinum 7500 euro waard zijn. Ik denk maximaal 10% daarvan. Ik schat de waarde eerder op ~2 euro per xp.
     
  14. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    25 euro per XP? Goede grap! Als je XP's moet bijkopen vlieg je in de meeste gevallen te weinig om daadwerkelijk genoeg waarde uit je status te halen.

    Ik houd altijd een redelijk conservatieve 1,50/XP aan. Werkt erg goed bij prijsvergelijk van tickets. Platinum is me zeker 450 euro waard, maar meer dan dat haal ik er objectief niet aan waarde uit.
     
    Pedro1989 en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. Menno1974

    Menno1974 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik zit dus in de situatie dat ik nu 152 XP gesprokkeld heb en dus vorige maand contact had opgenomen om te kijken of die vlucht eind Maart nog kon maken ivm Gold 180 XP. Toen zeiden ze dat de kwalificatie eisen naar beneden gesteld zou zijn en dat ik dat risico dus niet hoeft te nemen, nu reactie gehad dat er gewoon 100XP word afgeschreven omdat ging om alleen zilver status te behouden. Ik heb nog wel snel AMEX gedowngrade naar Gold voor de 30XP maar ben bang dat deze pas bijgeschreven gaat worden 16 Mei dus niet voor 30 April. Iemand nog tips wat ik kan doen.. Ik weet het is maar Gold maar ik zou het jammer vinden als ik weer 130 XP moet bij sprokkellen in een jaar.. zou der zo 28 kopen :)
     
  16. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Bij een amex downgrade naar gold krijg je helaas geen 30xp.

    Situatie uitleggen aan flying blue en kijken wat ze kunnen doen?
     
  17. Menno1974

    Menno1974 Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ja heb de vraag uitstaan. Ik had AMEX gebeld en ze deden de aanbieding om naar Gold te gaan voor 30 XP, dus gelukkig staat dat zwart op wit en kan je soms nog wel onderhandelen met AMEX gelukkig :)
     
  18. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Same here... ik zit straks met mn amex XPs op 158 en met de "oude" regeling doorschuiven naar goud... met deze regeling blijf ik zilver.

    Dit terwijl ik het met gemak gehaald had indien al mn vluchten door zouden gaan.

    Ahwell.... er zijn ergere dingen in de wereld.
     
  19. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Als je gold hebt kan je toch kijken of je kunt upgraden naar de platinum?
     
  20. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Zit op zilver :(
     

Deel Deze Pagina