Flying Blue verlaagt de statusvereisten voor 25%

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door jesse01, 17 mrt 2020.

  1. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Vind een bekende quote van George Orwell hier wel passen:

    “All animals are equal, but some animals are more equal than others.”


    Als je een regeling bedenkt, doe dat dan voor al je frequent flyers.
     
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2020
    Wammes_NL en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Het is niet eerlijk omdat niet iedereen dezelfde compensatie krijgt.
    Eerlijker is dat bijvoorbeeld iedereen 25% van zijn benodigde XP voor statusbehoud cadeau zou krijgen.
     
  3. SallySpectra

    SallySpectra Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Gisteren heb ik Flying Blue aan de lijn gehad en er werd mij verteld dat de regeling ook voor mij geldt.
    Mijn periode loopt tot 30 augustus en zou eigenlijk nu de Gold status moeten hebben, maar 2 vluchten heb ik niet kunnen maken.
     
  4. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou zeg. Een beetje overtrokken reactie. Ik denk dat KLM echt wel laat zien dat het een van de maatschappijen is met de beste regeling en ze zijn overal zeer coulant mee. We hoeven natuurlijk niet aan deze crisis te verdienen als klanten zijnde.

    Aan de andere kant vind ik wel dat je het gelijk zou moeten trekken en voor iedereen gewoon de grens van 225 voor herkwalificatie moet nemen. Dus dat zou dan inhouden dat je meer rollover xp's mee neemt. Mogelijk heb je deze ook hard nodig, want je weet niet hoe lang het duurt voor je weer kunt vliegen. Zou best kunnen zijn dat rond deze tijd volgend jaar je nog steeds XP's tekort komt.
     
    ErwinLansing, Daeni en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    het gaat om eerlijkheid naar alle leden toe, niet over te verdienen in deze crisis. Beide kanten hebben er niet voor deze situatie om gevraagd.
    Zoals Delta het oplost met alle status bepaalde tijd te verlengen, dat vind ik eerlijk naar alle leden. En zo hoort het ook, vind ik.
    In het geval van KLM beslissing vind ik dat niet, ik vind dat juist weer typisch iets voor KLM, mierenneukerij. Als ik een gruwelijk hekel aan heb is dat dan wel.
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik denk dat het beter is dat KLM en jij hun wegen scheiden. Als het gras bij de buren groener is, stop met het verspillen van water aan je eigen gazon.


    Was getekend, een Platinum Ultimate, voor wie KLM op dit moment een mooi evenement gecanceld heeft en nog helemaal geen coulance aanbiedt. En wat me ook totaal niet interesseert op dit moment.
     
    MRB, VinceG, Wammes_NL en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Overigens denk ik dat dit even een snelle tussenoplossing is. Niemand heeft inzicht in hoe de toekomst zich ontwikkelt, ook KLM niet. Het effect van deze oplossing is dat degenen wiens statusverlenging op korte termijn verloopt gerust gesteld is.
    Er zal later wel een oplossing komen voor elke status houder wanneer er meer duidelijk is hoelang de corona crisis zal duren.
     
    Carel1 en DirkOnTour vinden dit leuk.
  8. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Volgens mij gaat het niet om de mensen die "zonodig" nog een XP run moeten maken, maar om mensen tegemoet te komen die misschien al wel reguliere vluchten hadden staan maar deze nu niet kunnen maken waardoor ze hun status zouden verliezen.

    Leden waarvoor het kwalificatiejaar nog langer doorloopt kunnen als de vluchten weer worden opgestart mogelijk alsnog hun vluchten maken om de status te behouden. Als het langer duurt zal KLM mogelijk de huidige regeling verlengen denk ik.

    Klopt helemaal, daarom is wat meer respect naar KLM (en andere ondernemingen) die in deze moeilijke tijden hun klanten tegemoet te komen misschien wel goed.

    Is de regeling van Delta eerlijk? Voor iederen verlengen ook als ze bijna niet meer met Delta vliegen, maar hun loyaliteit aan een ander hebben gegeven, dat is pas oneerlijk.
     
    VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Nachtopenstelling van het Van Gogh museum/Rijksmuseum?
     
  10. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Het gras bij de buren is groener omdat ik erop kak. Mensenmest! :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Delta Air Lines heeft toch nog niks beslist?

    Ed Bastian heeft publiekelijk verklaard dat ze dat het e.e.a. zullen evalueren zodra de tijd rijp is. Ze hebben echter duidelijk gemaakt dat ze momenteel andere prioriteiten hebben;

    Address your SkyMiles® Medallion® Status questions. We’re grateful for the loyalty of millions of customers who choose to fly with Delta each year, and I know some of you have questions regarding Medallion® Status and promotions. Please know that we hear you and understand your concerns. Right now, we are 100 percent focused on helping our customers with immediate flight needs. As soon as we get through this critical time, we will address questions about what we are doing to help ensure you can continue to enjoy Status and benefits when you fly now, and in the future.
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Je geilt wel heel erg op je ultimate status hè? Benoem je in het dagelijks leven ook in elk gesprek om de 3 zinnen dat je status hebt ?
     
    MoonJ, stefan_vdb, thomassmit en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Was getekend....:p:p:p:p
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    De een benoemt zijn gevlogen status wanneer relevant, de ander zet zijn gematchte statussen onder maar liefst 1.019 berichten. Verschil moet er zijn. :cool:

    upload_2020-3-20_21-31-53.png
     
    StinusPax, Javadest, MoonJ en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Grootste verschil is dat hij zijn statussen niet op overheidskosten bij elkaar gevlogen heeft waarschijnlijk :D.
     
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Azijn05, we hebben een topic voor opschepperij hè.
     
    MoonJ, FlyingDutchman87, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Je bedoelt dat jij en @Sanne von Kriegenbergh voor de overheid werken en dat dat het verschil met mij is dus?
     
  18. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    3.201
    Trofeepunten:
    483
    Volgens mij weet jij wel dat ik dit niet bedoel.
     
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    https://insideflyer.nl/forums/threads/bluebiz.437/page-11#post-83458

    De aanname werd al eens eerder gedaan, maar nee, ik werk niet voor de overheid noch voor enige organisatie die met overheidsgeld gesubsidieerd wordt.

    Nu je dit grote nieuws weet en je me niet meer hoeft te bashen met irrelevante verwijzingen naar overheidskosten, kunnen we nu weer gewoon lief doen tegen elkaar?
     
    MRB, Sandor en AK95 vinden dit leuk.
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Goed uitgangspunt. Lees vooral je eigen posts eens terug, en concludeer dat je vrij 'passive-aggressive' bent naar je mede forumleden.
     

Deel Deze Pagina