Tip voor mensen die tegen de 1800 UXP aan zitten, het aantal punten dat je nodig hebt voor Ultimate. Stel, je zit op 1795 UXP. Plan dan een korte vlucht, bv economy van 5 UXP. Want alles wat je BOVEN de 1800 haalt, vervalt. Dus als je 1795 UXP hebt en 100 UXP daarna reist, verlies je 95 UXP. Hieronder de officiële uitleg: Op het moment dat u 1800 UXP behaalt wordt de teller op 0 gezet. In tegenstelling tot "reguliere " XP bestaat er geen carry over UXP .
Nog maar wat tips voor de Ultimates hier. Als je op CDG bent, heb je zowel in 2F en 2G een speciale sectie. Die in 2F is gaaf: en direct links, verborgen in de "gewone" lounge. Bij binnenkomst kleurt je lampje blauw en begeleid iemand je. Rustig en bovenal : airco ! Vandaag was het echt uitstekend: ik zat in 2F op een Europese vlucht te wachten, zoals altijd. Een hostess kwam in de lounge naar me toe en zei: wist u wel dat u op 2G moest zijn? Nee dus! Zonder die tip was het krap geworden. Heel pro-actief en heel praktisch. De 2G is niet veel anders dan een rode stoel met een rood lint, maar zeker handig als het vol zit. Er is ook zo'n sectie in MUC: Maar die stelt niet zoveel voor. De Priority Pass lounge , tegenover de AF/KLM lounge (zie tweede foto), vind ik beter. Betere service, meer keuze en betere stoelen dan Ultimate.
Over " Ik kan je helpen. Hieronder vind je de officiële posting die KLM momenteel naar nieuwe klanten stuurt. Hier staat, eindelijk eens uitgebreider dan ooit, wat het level betekent. In deze versie staat ook preboarding genoemd en nacht-steun. Enjoy a whole world of privileges What is Flying Blue Ultimate? Flying Blue Ultimate is a one-of-a-kind service that gives you access to exclusive privileges in addition to the benefits of your Flying Blue status. Enter a world of privileges An Ultimate Assistant is at your disposal 24/7 to meet all your needs at every stage of your journey. They will organise and simplify any trip based on your preferences and tailor your travels with unique onboard and ground experiences. You can find the phone number of your Ultimate Assistant on your Flying Blue card. Share your advantages with your invitees Your privileges are extended to your invitees when they travel with you. They benefit from access to Air France and KLM lounges and SkyPriority services*. Learn more Your exclusive Flying Blue Ultimate privileges - Up to two complimentary upgrades to Business cabin per Flying Blue Ultimate membership year. Available on medium-haul or long-haul flights operated by Air France or KLM. This benefit can be shared with the invitees listed in your preferences*. - One Flying Blue Platinum card for a member of your invitees.This card is valid as long as you stay a Flying Blue Ultimate member. - Hertz Platinum Card with exclusive status and highly-personalised service: - VIP welcome and counter bypass - Dedicated offers and discounts - Swift and simple car rental pickup and return - Air France Play App: enjoy unlimited free and easy access to all popular newspapers and magazines alongside a curated selection of music. Your Ultimate Assistant can tell you more about these exclusive privileges. * Does not apply to SkyTeam lounges. Free access to the La Première lounge when flying La Première, limited to two travel companions. Personalised services in Air France and KLM airports - Lounge access based on your exclusive Flying Blue Ultimate preferences. - Lounge access for invitees who are travelling with you. - Night-time lounge service in select airports. - Fastlane security and passport control when available and in accordance with local rules. - Pre-boarding on demand. - Enjoy access to the La Première lounge at Paris-Charles de Gaulle T2E with two guests when travelling in La Première. Dedicated services on board Because we know your preferences, all staff on board will do their very best to meet your needs during your flight. Enjoy benefits longer Since you gained more than 1,800 UXP (Ultimate Experience Points), you have become one of our select few Flying Blue Ultimate members. To renew your Ultimate membership, you need to earn 1,800 UXP on Air France and KLM marketed flights within two years. To monitor your UXP counter, please log in to your Flying Blue account. Log in
Ik heb nog even met de KLM gecorrespondeerd over de nieuwe berekening van UXP. Hieronder de details Tot 31 december keken we naar kalenderjarenen werden alle klanten pas per 1 april ultimate, ongeacht het moment dat ze 1800 uxp hadden bereikt. De regel is nu als volgt: U wordt Ultimate als u 1800 uxp heeft gespaard in 2 jaar tijd. Moment dat u deze 1800 uxp haalt wordt u per direct Ultimate voor 2 jaar Na 2 jaar wordt bekeken of u wederom 1800uxp heeft. Zo ja dan wordt uw ultimate level met 2 jaar verlengt. Zo nee dan valt u terug naar Platinum. Bij ultimate wordt de surplus in UXP niet meegenomen voor de volgende periode. Dus als u na 2 jaar 1850 UXP heeft dan wordt de teller weer op nul gezet.
Ik denk dat ik het antwoord wel weet, maar kan iemand deze uitleggen: als ik met mijn vrouw reis, krijgt zij dan ook BC met de upgradevoucher of moet ik beide vouchers inwisselen voor die vlucht? En geldt die upgrade per segment, per heenvlucht of voor de heen- en terugvlucht, ongeacht het aantal segmenten?
Beide vouchers ben je kwijt ja. Als je buiten Europa reist, maar nog wel een leg hebt in Europa, bijvoorbeeld AMS-DUS-NYC wordt dat wel als 1 voucher gezien. Delta etc. doet niet mee want moet echt een vlucht zijn uitgevoerd door KLM/AF
De KLM deelt me zojuist mee dat Ultimate sectie op flyingblue.pl weer werkt: je kon sinds januari niet je familieleden of voorkeuren toevoegen. Dat gaat nu wel weer.
De first class lounge van terminal 1 in Dubai is weer open. En als ultimate krijg je toegang, niet vergeten even te zeggen als ze het vergeten bij check in. Normaal ook een escorte maar er zijn ook hier personeels problemen… Mooie meevaller want ik vlieg straks economy ipv de La Première op de heenweg. Alvast buikje rond dan kan ik gelijk slapen
Was ook open de Dutch Open en hoorde nog iets interessants voor Ultimate members. Het idee van FB is dat je voortaan kan kiezen uit 2x Business upgrade OF 4x Premium Comfort (vanwege de prijsopbouw : economy 1x, premium 2x, business 4x.) Van 1 persoon hoorde ik dat het al zeker was. Van de officiële Flying Blue stand niet: die liet alleen los dat ze hier groot voorstander van zijn. Meer duidelijkheid is er vóór July 1. Premium Comfort is trouwens hetzelfde als Premium Economy van AF en zal overigens niet op Europese vluchten worden aangeboden. Je krijgt 10 UXP voor medium vlucht, 24 voor long 1, 30 voor long 2 en 36 UXP voor long 3.
We hebben gisteren nog even kunnen praten met Bas Gerressen, directeur KLM Nederland en de baas van het internationale grondpersoneel: - Hij wist niet dat er 40-50 Ultimate leden zijn verenigd in een whats-app groep die elkaar regelmatig zien in lounges. Beide directieleden vonden het prachtig dat de Ultimates met elkaar socializen. "Daar hadden we zelf ook al eens aan gedacht, maar mooi dat men elkaar nu direct weet te vinden". - Ik probeerde met ze een rekensom te maken: wat zou het gekost hebben om grondpersoneel tijdens COVID in dienst te houden en wat heeft de problematiek van uitgevallen vluchten tot nu toe gekost. Weegt dat niet tegen elkaar op? Nee, was het antwoord. - Het verschijnsel Krakow run was ze volledig onbekend. Ze vonden het prachtig. "Dat is nou eens loyaliteit" - Gerressen vind Premium Economy (AF term) / Premium Comfort (KLM term) de business class van de oude KLM. - Twee mensen van dit forum, Geert en Patrick hebben een vragenlijst opgesteld voor directie van KLM. Die hebben we afgelopen zondag persoonlijk kunnen overhandigen aan Bas Gerressen in ons gesprek. Dit waren de vragen: KLM vragen Golf dag Bagage drop en check-in balies Idee: aparte balie met herkenbaar logo voor Ulti's Lounge (Wanneer) komt er een Ultimate deel in Schengen Lounge? Idee: Voorrang voor Ulti's bij reserveren van douches Pre-boarding Boarding pass niet in iPhone App, wel op Android Boarding pass niet in Apple wallet, wel bij AF. Boarding pass niet in KLM app, wel in AF app Waarom is niet al het personeel bekend met "pre-boarden"? Aan boord Water aanbieden? Was altijd flesje Spa, plastic kan niet meer, maar toch minimaal glaasje water brengen. Idee: Gratis WiFi voor Ultimate klanten. Upgraden naar Business als er plekken vrij zijn (zoals dat met Delta (bijna altijd) klanten gaat) Bagage Priority label bagage komt 50% van de tijd niet als eerste. Waardoor? Verbering? (dat is lokale partij die dat niet goed doet) Na de vlucht Klachten procedure (teruggave kosten, vertraging Geen reply mogelijkheid bij fouten (geen reactie) Hoe deelnemer worden in klantenpanel Intouch? - Van hero naar zero Heb ook nog even over het onderliggende probleem gehad van Ultimate: van zero naar hero naar zero. Het programma wordt soms heel verschillend uitgevoerd. De verklaring dat de Fransen het programma beter kennen dan de Nederlanders is volgens hen dat AF formeler is, en KLM creatiever. "We laten het aan de grondstations over hoe ze met Ultimate's omgaan, dat hoeft niet dichtgespijkerd te worden in procedures". Gevolg is wel , zei ik, dat soms de behandeling koninklijk is (van escorte in auto tot bezoek cockpit) en soms niet geldt (Ultimate? Nooit van gehoord maar ik ga het opzoeken!)
Heb net definitieve bevestiging gekregen dat Ultimate members voortaan vier vouchers krijgen. Het word binnenkort bekendgemaakt. Heb ook eindelijk het aantal Nederlandse ultimate leden gehoord . Dat zijn er pakweg 200.
Die uitnodiging heb ik ook pas gehad (maart 2022). Soort Ultimate light? Wat is je ervaring ermee? Voorrang klm evenementen en pre-sales op campagnes heb ik nog niet echt iets van gezien. De dedicated lijn nog niet nodig gehad
Om 12.32 vandaag krijg ik dit bericht : vlucht gaat niet door. om 13.04, op een zaterdag , krijg ik van Ultimate assistant een mailtje “uw vlucht is geAnnuleerd , dit zijn de alternatieven, wat zal ik boeken”. Om 13.10: alles geregeld. 40 minuten nadat het bekend werd. Op een zaterdag! Oorspronkelijk vlucht was vanuit een andere stad en met tussenstop in Parijs. Nu een veel betere vlucht: rechtstreeks en vanuit een stad die dichterbij is. En toch de volle (U)XP. Ultimate is vaak hero of zero, maar dit is echt chapeau KLM!!!
Personal assistance is ook prima , tijdens kantooruren dan, daarbuiten meestal niet . Hieronder zie je de voorwaarden (800 XP in 2 jaar) en de uitleg Gefeliciteerd! U heeft zich gekwalificeerd voor de service van KLM Personal Assistance, een ervaren team dat voor u klaarstaat om al uw vragen te beantwoorden. Wij nodigen u van harte uit om per 1 april 2022 het gemak van KLM Personal Assistance te ontdekken. U krijgt deze service aangeboden tot en met 31 maart 2024. Tegen die tijd wordt gekeken of u zich opnieuw kwalificeert. Waarom komt u in aanmerking voor deze service? U behoort tot een selecte groep Flying Blue Platinum-deelnemers die gebruik mag maken van KLMPersonal Assistance. U bent uitgenodigd voor KLMPersonal Assistance, omdat u als Flying Blue Platinum-deelnemer woonachtig bent in Nederland en de afgelopen twee kalenderjaren (2020 en 2021) 800 UXP heeft verdiend op vluchten met een KLM- of Air France-vluchtnummer. Wat kunnen wij voor u betekenen? U kunt bij ons terecht voor al uw vragen, verzoeken en klachten. Ons toegewijde team van zeer ervaren PersonalAssistance-medewerkers biedt u persoonlijke service op maat. Wij regelen uw vluchten van begin tot eind. Wij boeken uw vluchten en uw reward tickets. U krijgt voorrang bij registratie voor KLM-evenementen. U heeft toegang tot pre-sales bij grote KLM-campagnes. Persoonlijke service Om onze service zo goed mogelijk op uw persoonlijke behoeften en wensen af te stemmen, verzoeken wij u via deze link een aantal korte vragen te beantwoorden. Dit neemt ongeveer drie minuten van uw tijd in beslag. Zo bereikt u ons Het KLM Personal Assistance team staat elke werkdag van 8.30 uur tot 18.00 uur voor u klaar. U kunt het team telefonisch bereiken via +31 ***** en per e-mail via ***+**@klm.com. Buiten kantooruren wordt u op ditzelfde nummer automatisch doorgeschakeld naar de medewerkers van de Platinum Service Line. Met vriendelijke groet, Bas Gerressen Directeur KLM Nederland
Ik weet niet of jullie het leuk vinden om ulti berichten te lezen , ik zie het wel aan de likes, maar vandaag was het echt top. Eerste vlucht : preboarding toegestaan en heel relaxed koffie gedronken voordat andere passagiers kwamen . In de ulti lounge gewacht op tweede vlucht en personeel hield me steeds op de hoogte van vertrektijd (verlate) vliegtuig. Vervolgens kom ik in bomvolle vertrekhal en mag naar voren lopen en krijgt een assistent in geel hesje die me naar het vliegtuig begeleid en de plaats aanwijst. Zo’n Koninklijke behandeling krijg ik thuis nou nooit
Begrijp ik het goed dat dit elk jaar op een vast moment wordt bekeken? Ongeacht je persoonlijke kwalificatie periode?
Je klikt het level vast voor 2 jaar . In die tijd moet je weer de kwalificatie halen. Ik zit nu al boven 800 XP. Dus ik krijg de twee jaar erbij. Maar als ik binnen de komende periode 1600 haal, dan maakt dat niks uit voor de jaren daarna. Met andere woorden: je moet elke twee jaar 800 halen. Maar haal je in die periode meer, dan helpt dat niet voor de volgende kwalificatie periode
Het is dan ook een service voor de echte veelvliegers die dat op dat moment ook echt doen. Die kunnen PA goed gebruiken met de diverse schema wisselingen trouwens. Voordeel is wel dat ze via mail goed en snel reageren en men heeft nog nooit problemen gemaakt voor mijn gewenste oplossing.