Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    De box is in ieder geval veelbelovend!
    Vind het alleen jammer dat het pasje ook gewoon van plastic is, had tof geweest als ze die van metaal hadden gemaakt ofzo!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ppt, Bosbewoner, Urbanjazz en 9 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ze kunnen het ulti welkomstdiner dit jaar beter in Curaçao houden.. als ik het zo lees en hoor zitten er al meer dan 10 hier in april :cool:
     
    Thijsk, Miya en Ruut vinden dit leuk.
  3. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik moet zeggen dat ik tot nu toe wel te spreken ben over de Ultimate helpdesk, ze reageren super snel op je vragen.

    Heb afgelopen woensdag mijn Award ticket naar Curacao moeten annuleren door de lockdown daar. De Miles stonden dezelfde dag nog op mijn miles-teller en het geld heb ik vandaag al terug op mijn creditcard.

    Heb ik echt nog nooit zo snel meegemaakt.
     
    arjen05, Bjorn, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Er is een nieuw dashboard voor Ultimate leden op de Flying Blue site.
    Werkt gesmeerd, heb al mijn voorkeuren ingevuld!

    Ben benieuwd wat ze ermee doen, haha :)

    Ik had ook een vriendin Platinum member gemaakt met de nieuwe tool. En ze kreeg de status exact op het moment dat ik haar Flying Blue nummer invulde, echt bizar zo snel!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    arjen05 vindt dit leuk.
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Mooi dat 'ie werkt, stond sinds woensdag online maar geen enkele van de links werkte tot vanochtend. Merk wel dat geen enkele voorkeur die in mijn account stond nu in die tool staat.. dus ben erg benieuwd hoe dit backend verwerkt wordt. Ik vermoed dat die pagina als een soort survey werkt, waarbij iemand aan de achterkant de antwoorden naar het Engels vertaalt en dan in het echte systeem zet. Denk dat de tool vooral de welkomstinterviews die voorheen plaatsvonden met alle nieuwe ultis vervangt. Met 100 per jaar en drie kwartier pp toch flink wat werk.
     
    Thijsk en Tommy vinden dit leuk.
  6. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Het zijn ook zoveel vragen, lijkt me niet dat ze alles in de iPad gaan zetten.
    Je kunt het wel makkelijk wijzigen, dus ben benieuwd hoe het gaat als je iets wilt veranderen.

    Ik denk dat het wel goed werkt met mensen meenemen in de lounge enzo, hopelijk kun je die 6 voorkeuren steeds weer verwijderen en toevoegen.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik vind dit overigens wel de mooiste. Zou Flying Blue al weten dat KLM sinds 2 jaar geen kranten meer heeft aan boord en sinds een half jaar ook niet meer in de eigen lounges?

    upload_2021-4-9_16-52-38.png

    Zo, eens zien wat er overmorgen voor me klaar ligt ;)
    upload_2021-4-9_16-53-41.png
     
    VinceG, Thijsk, Timo en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ja vond ik ook een vreemde vraag. En ook de vraag over wat voor films ik leuk vind, gaan ze die dan in het entertainment systeem zetten?

    Ik broed nog op iets voor het kopje in de lounge maar geen idee wat je daar voor extra's kunt vragen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Korean BBQ en voet massage toch?
     
    MRB, Thijsk, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Haha ja. Ik heb voor wat ik belangrijk vind in een lounge wel spa toegevoegd.
    Vind die massages of spa's in lounges altijd super fijn, haha
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Je welkomstdrankje is ook iets., krijg graag een biertje, maar straks zit half slaperig ik op de AMS-CDG van 07:30 en komen ze met een koud pilsje aan haha
     
  12. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Daar kan ik nou blij van worden, toeristen die om half 8 op Schiphol al aan het bier zitten. Dat geeft de burger moed...
     
    Thijsk en Nielsdejongen vinden dit leuk.
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat was gisteren ook het straatbeeld in het Verenigd Koninkrijk geloof ik.. vol goede moed :)
     
    Thijsk, lloydje33 en MVA20 vinden dit leuk.
  14. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb net een e-mail gekregen om een gesprek in te plannen als ''intake''. Er staat dat de website van Flyingblue nog niet perfect werkt. Vrijdag bellen ze, ben benieuwd!
     
    Thijsk en arjen05 vinden dit leuk.
  15. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Prima gesprek!
    Alles uitgelegd en de voorkeuren die er al instonden doorgenomen.

    Ze zijn bezig met een speciale ruimte in de lounge op Schiphol voor Ulti’s daarom kon je alvast je lounge voorkeuren doorgeven.

    Verder weinig nieuws! Moet nog steeds mijn 1e Ultimate vlucht maken - door Corona nog niet aan toegekomen!
     
    ppt, VinceG en Michiel vinden dit leuk.
  16. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik was benieuwd:
    Heeft iemand wel eens een status match bij een andere maatschappij of hotelketen geprobeerd met de Ultimate status?
     
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Nope. Zit nog te wachten tot KLM zelf de status erkent ;-)
     
    MrEhrmantraut, Ruut, stefan_vdb en 11 anderen vinden dit leuk.
  18. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ook voor ULTI's een beetje goed nieuws. Viel buiten alle regelingen dus dit is wel lekker. Nu ga ik het ook wel redden om Ultimate te behouden voor de komende jaren!

    Na meerdere annuleringen staat mijn eerste vlucht als ULTI donderdag gepland!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    ppt, lloydje33, Timo en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Hier ook binnen, 900xp is zeker prettig en maakt herkwalificatie stuk makkelijker, zeker met dubbele XP dit jaar.

    Ergens voelt het ook wel raar, omdat je nu minder gebonden bent aan de airline om je status te behouden, en is ook zo'n maatregel waarbij mensen die het al goed hebben het goed blijven houden. Maar goed, ik blijf lekker doorvliegen.
     
    Carel1 en ppt vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Hier ook bijgeschreven afgelopen donderdag; leuke geste. Alleen UXP zijn cadeau gedaan overigens, geen XP. Ulti was de enige status die nog niet verlengd was, dus mooie geste. Dat in combinatie met weer nieuwe (U)XP dit jaar, in totaal 11 maanden in 1.5jr, is er best redelijk gecompenseerd.
    Ik verwacht flink wat nieuwe ulti's dit jaar met al die dubbele punten, dus nu mogen ze echt aan de bak om alle mooie marketingblabla waar te maken. En anders Ulti gewoon samenvoegen met en hernoemen naar platinum + PA, dan kloppen de verwachtingen.

    Gisteren weer een ICA vluchtje (KL economy) gemaakt met exact 0 voordelen, behalve een gratis economy comfort stoel en loungetoegang (echt prachtige Ulti benefits natuurlijk). 3 pursers aan boord, geen enkele had tijd om gedag te zeggen. Toen ik na een uur of 5 zelf even een praatje ging maken, zeiden ze wel meteen 'ja u vliegt wel veel geloof ik hè'? Dan neem ik aan dat er toch wel iets van status in hun iPad gestaan heeft. Ondertussen zaten op diverse rijen achter mij verspreid wat IPB'ers (9 in totaal), waar uiteraard weer de business class wijnen en welbekende gevulde donkerblauwe braakzakjes heen gingen. En daar zit meestal geen braaksel in als ze dichtgevouwen vanuit de galley voorin naar IPB'ers in economy gebracht worden :cool:
     
    VinceG en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina