Flying Blue Ultimate Platinum

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door caliform, 24 jan 2017.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Ik krijg wel vaak 1 huisje in de economy class, soms 2! Hangt een beetje van de crew af en hoeveel moeite ze willen doen. :)[/QUOTE]

    Ja het ligt eraan hoe ze die dag erbij lopen.
    Laatste keer eco gevlogen met huisje en amenity kit en de keer ervoor helemaal niets.
     
  2. Marcusfly

    Marcusfly Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Heden ook gepromoveerd tot Platinum, echter ik zie nu ook UXP verschijnen. Klopt het dat je hier niks mee kan/moet totdat je 1800UXP hebt bereikt?
     
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Dat is correct!
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    En als je die 1800XP dan hebt bereikt reset de teller in de app dus naar nul en dat was lang geleden dat ik daar geen XP zag staan...
    Op de website zie je nog wel de eventuele benodigde XP voor behoud van het Platinum level, maar als je ulti hebt bereikt heb je sowieso al wat surplus XP natuurlijk.
    En hoewel ik had gedacht dat ik de Ultimate status nooit kan behouden heb ik na 3 maanden nu alweer 260XP en ik het werk niet afnemen dat zelfs zonder dubbele of 1,5XP ik de status kan behouden.... Dus ja ik vlieg echt teveel.
     
    Ali, Ruut en FlyingBlob vinden dit leuk.
  5. charry

    charry Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Het kan zijn dat het er al een tijdje staat, maar ik zie nu de volgende melding als ik inlog op de flying blue website:
    Flying Blue Ultimate gaat veranderen!


    Binnenkort kunt u nog sneller exclusieve privileges bereiken of behouden, want wij brengen de kwalificatiecriteria voor Flying Blue Ultimate op één lijn met die van onze andere Flying Blue Elite-niveaus. Vanaf 1 januari 2024 krijgt u een jaar lang Flying Blue Ultimate als u binnen uw kwalificatiejaar 900 UXP verdient. Dit in tegenstelling tot de verplichting om gedurende twee jaar 1800 UXP te moeten verdienen voor twee jaar Flying Blue Ultimate. Deze aanpassing betekent dat u sneller dan ooit tevoren kunt genieten van exclusieve privileges. Lees alles over de komende veranderingen in onze rubriek Veelgestelde vragen hieronder.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  6. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Ik zag het net ook in een e-mail waarin ze dat aankondigen. dat wordt een stuk toegankelijker met ‘maar’ 900 UXP. Die welkomstdiners voor ulti’s zullen wel druk worden ;-)
     
  7. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Zag het ook per e-mail inderdaad! Heb er een kort artikeltje over geschreven.

    De UXP kun je alleen verdienen op AF/KLM vluchten, dus dan moet je alsnog wel redelijk wat geld uitgeven om het te behalen. Maar het is natuurlijk ook de hoogste status die er is bij Flying Blue. Door er één jaar van 900 UXP van te maken is het wel beter te doen lijkt me.
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Ik kom er niet uit. Als je op dit moment een regulier Platinum lid bent en dit jaar 900 UXP spaart ben je dan in 2024 Ultimate?

    Tekst en uitleg FB:

    "Als u eind december 2023 geen 1800 UXP heeft verdiend, moet u aan het einde van uw huidige Flying Blue Ultimate-kwalificatieperiode 900 UXP behalen in plaats van 1800. Op 1 januari 2024 worden er 900 UXP van uw UXP-teller afgetrokken, de nieuwe vereiste jaarlijkse drempel."

    VS

    "U bent Flying Blue Platinum-deelnemer en uw kwalificatie-einddatum voor Flying Blue Ultimate valt op 31 december 2023? Dan zullen de UXP die u in 2023 verdient en die meer dan 900 UXP en minder dan 1799 UXP bedragen (zonder u te kwalificeren voor Flying Blue Ultimate) op 1 januari 2024 niet worden overgeheveld naar uw UXP-teller."
     
    coenvh vindt dit leuk.
  9. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Mijn nieuwe PL jaar gaat 1-9-2023 in... Ultimate gaat gelijk lopen met mijn kwalificatiejaar, maar wanneer gaat die in, bij het einde van mijn Platinum periode 1-9-2023, het einde van mijn PU periode 1-1-2024 of misschien zelfs 1-9-2024?

    Met de dubbele miles had ik een jaartje boven de 900 UXP, helaas...
     
    coenvh vindt dit leuk.
  10. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Ik kom dit jaar ook aan 900 UXP, echter einde kwalificatie op 31 December. Jammer dat die regeling pas per 1 januari in lijkt te gaan.

    Had trouwens een tickets gekocht bij Delta, waarbij de KLM vlucht (1 van de 4) wel de UXP heeft uitgekeerd gekregen.

    Gaat ook nog niet helemaal goed tussen de app en de website, geven beide verschillende aantal UXP aan op verschillende plekken. Ook na opnieuw inloggen app afsluiten etc.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    De 30 UXP voor de KL vlucht kloppen ook, aangezien die op KL nummer is geboekt.
     
  12. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Mooie nieuwe kaart en labels, duidelijker dat Ultimate een status is.

    Ook van metaal deze keer! De verpakking wel een stuk minder mooi dan de vorige, gewoon een witte envelop dit keer.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Neanderthaler, Ready2Board, OllieD en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Gaaf!
    Zien we daar ook gelijk een rebranding van flying blue? Ik spot een nieuw logo en een nieuwe kleur!
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Interessant, loop ik dan met mijn plastic zwart met rode rand Ultimate randje.
    En er staat 2024 op dus pas in 2025 een nieuw exemplaar.

    Nu maar hopen dat ze in de lounges het op outstations snappen, nee meneer ultimate heeft geen toegang alleen goud en platinum…
     
    Mark020, FlyingBlob, VinceG en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Maakt wel dat ik hem extra graag wil hebben.

    Het lijkt erop dat ik tussen wal en schip val met de nieuwe regels. Ik ga dit jaar ergens tussen de 900 en 1800 XP krijgen. Echter is mijn datum tot 31 December 2023....
     
  16. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Je kan gewoon Frankrijk bellen en dan sturen ze hem naar je op.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    447
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt me inderdaad een rebranding van het FB logo én de naam van Ultimate Platinum naar Ultimate wat in mijn ogen een stuk duidelijker is: explorer, silver, gold, platinum, ultimate.
     
  18. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    169
    Trofeepunten:
    43
    Klein detail, ik ben nog geen Ultimate, haha
     
  19. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Zojuist ben ik gepromoveerd tot Platinum Ultimate! :eek:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Javadest, FlyingBlob, beuse242 en 5 anderen vinden dit leuk.
  20. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    379
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Net mijn 'intake' gehad bij Ultimate. Goed nieuws voor de Ulti's: de Ulti desk bij Schiphol blijft (voor nu) naast de Sky Priority aanwezig.
     
    beuse242 en FlyingBlob vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina