Flying Blue Petroleum club

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Flying doc, 13 jan 2015.

  1. DeMol

    DeMol Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Nou! Zojuist al de goedkeuring gekregen per mail.
    Kaart wordt binnen 5 weken toegestuurd. (Heb net even vlug de KLM app gecheckt, daar staat het "nog" niet in. Maar met n beetje mazzel kunnen we volgende week al genieten van de voordelen!)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  2. Mghibli

    Mghibli Newbie

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    3
    petroleum benefits is altijd onduidelijk geweest, maar net bij vlucht vanaf gdg boarding economy plus silver (elite) gaf mij zone 3 (na priority en voor economy). de petroleum card liet me daarintegen door sky priority lane gaan.
     
  3. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Petroleum is altijd een raar iets geweest. Het is erg afhankelijk van de luchthaven welke benefits je krijgt. Op schiphol kun je gebruik maken van priority security en priority boarding. Op Hamburg heb je dezelfde rechten als silver (zone 3 boarding).

    Op de website van Petroleum staat dat je recht hebt op skypriority boarding, maar dit staat niet op je ticket, en bijvoorbeeld in hamburg zetten ze de checkin per zone open en kun je dus niet door de skypriority boarding. Ik heb dit aangegeven bij flying blue maar daar kwam eigenlijk geen antwoord op behalve, dan moet je maar even doorsparen tot gold :)

    Petroleum wordt ook uitgefaseerd. Kaarten worden niet meer verlengt na dit jaar, dus ik denk dat ze er ook geen moeite meer voor gaan doen
     
    Mghibli en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Die kaart is geniaal. Niemand weet wat men er mee aan moet, krijgt overal sky priority en ben daarnaast vaak genoeg met die kaart de lounge in weten te komen. De zone systemen (m.n. in de UK) houden echter geen rekening met je petroleum status, dus daar heb ik dan weer vaak in de "normale" rij moeten aansluiten omdat men mij niet eerder kon laten instappen.

    De voorwaarden rammelen wat dat betreft ook aan alle kanten. Zo ben ik mijn status op een gegeven moment verloren, terwijl ik wel een long haul vlucht naar een petroleum bestemming had gemaakt (SFO). Het verweer was dat dit een multi-segment constructie was met verschillende skyteam partners (ARN-KL-AMS-KL-SFO-DL-DTW-DL-YUL-AF-CDG-AF-IEV-KL-AMS-KL-ARN), ipv een direct retourtje op KL/AF. Nooit kunnen terugvinden in de voorwaarden.
     
    VinceG en Mghibli vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina