Flying Blue Miles uitgeven advies

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Julo286, 2 jan 2017.

  1. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Beste mede forumleden,

    Ik zou graag advies en tips willen over het besteden en het boeken van award tickets dmv flying blue miles. Mijn account heeft momenteel ongeveer 400k en groeit per maand tussen de 60k en de 80k.
    Mijn status is silver.

    Als ik kijk via andere topics of berichten van lionel bijvoorbeeld zie ik dat hij AA miles bijv gebruikt bij andere maatschappijen als ethiad.

    Zijn hier voor flying blue miles(skyteam) ook nog manieren voor dan alleen via de klm website zeg maar. Want ik vind de vluchten relatief erg duur kwa miles en weinig aanbod.(buiten de aanbiedingen om)

    Bijv ik zou wel first class willen vliegen met een maatschappij zoals korean air.
    Maar ik snap niet waar en hoe ik daar info over kan krijgen. En of dat mogelijk is.

    Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt,

    Julo
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Welkom op het forum, @Julo286 !

    Wat betreft first class, ik weet bijna zeker dat je met FB alleen de first class van AF kan boeken en dus niet bij andere ST-members. Dan moet je wel FB Gold/Plat zijn. Met de ST-partners kan je met je FB miles wel in BC reizen.

    Hier is de FB Calculator. Dan kan je zien wat het allemaal kost en of het kan. Verder heeft FB een aantal sweet spots qua bestemmingen. Altijd leuk om mee te puzzelen. :)

    Er is een heel topic over het boeken an award tickets. Misschien een idee om die door te spitten?
     
    Julo286 vindt dit leuk.
  3. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je reactie. De calculator was ik zelf ook al bekend mee.
    Het topic over het boeken van een award ticket is erg algemeen en alle maatschappijen door elkaar dus kon daar niet echt wat uit op maken.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ook met FB silver kun je AF La Première boeken. Andere Skyteam partners helaas niet.
    Als je 60-80k miles per maand verdient, vraag ik me af hoe je Silver bent.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  5. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Schatting: credit card uitgaven.
     
  6. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ja met creditcard amex uitgaven inderdaad
     
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Zo iets verwachtte ik al, maar ben je in dat geval niet beter af met een gewone AMEX en Membership Rewards punten? Dan heb je keuze uit o.a. BA, CX, AZ en SQ. Zo kan je wel met de betere business en first class maatschappijen vliegen. FB (en Skyteam in het algemeen) is niet aantrekkelijk als je met punten in premium class wil vliegen, anders dan bij AF en KLM zelf.
     
    Julo286 en jongesander vinden dit leuk.
  8. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik zat daar wel aan te denken. Eerst even een paar maanden sparen voor flying blue en dan over gaan naar gewoon. Maar de transfer rates zijn niet super voordelig zag ik. En ik kwam er niet echt uit naar welke het slimst was om over te schrijven dan. Want volgens mij kon je niet naar ethiad of emirates overschrijven?
     
  9. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor je info maar wat is ICC?
     
  10. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Bedankt voor de tip ik ga hier naar kijken. Wel zie ik volgens mij dat het geen zakelijke kaart is maar prive.
     
  11. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    ...maar dat is FB Amex ook.
     
  12. Julo286

    Julo286 Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Nee ik heb een zakelijke amex klm flying blue kaart.
     
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Er is gewoon een zakelijke ICC variant, alleen helaas geen Platinum versie, die is er in zijn ICC vorm alleen voor consumenten https://www.americanexpress.com/icc/eurodollar/business-compare.html
     

Deel Deze Pagina