Flying Blue level?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Heel fijn om te weten:)
    Zelf ben ik namelijk dit jaar begonnen om Silver te behalen. Op dit moment nog Ivory,Award Miles-saldo : 8769 Miles, Level Miles-saldo:3045 Miles
    en heb nog 9 qualifiying flights nodig om Silver te behalen. Als er iemand hier is die me kan helpen om Silver te halen dit jaar dan maak je mij als beginnende puzzelaar heel blij.
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    oei, da's nog meer dan de helft in minder dan 2 maanden.
    Nouja, een of twee segmentruns vanaf ZWE of via CDG is een optie, daar haal je zeker 8 segementen mee.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Of neem een FBAMEX Platinum voor 8 'gratis' segmenten en vlieg nog een keer op en neer Londen ofzo :)
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    @vlieggraagverweg FB Amex Platinum helpt enorm. Ik heb er net gebruik van gemaakt, nou ja lidmaatschap verlengd. Als het nu aanvraagt, heb nog wel een refferal linkje...;) - zou je vanaf december 8 segmenten erbij kunnen krijgen. Anders denk dat je te laat bent, want op basis van mijn ervaring wordt het (bijna) altijd aan het begin van de maand bijgeschreven.
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    QF's worden bijgeschreven nadat je voor de kaart betaald hebt via de eerste afschrijving en dat is een maand na goedkeuring. Dat kan dus in theorie elke dag van de maand zijn. Bij jouw is het in het begin van de maand @Jack of all trades bij mij is het in de vierde week van de maand.
     
  6. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    @SVDH - Goed punt. Totaal vergeten dat het bij iedereen anders werkt.. ;)
     
    SVDH vindt dit leuk.
  7. Biotraveler

    Biotraveler Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Platinum d.mv. segmenten en miles sinds 12/2007. Ca. 200.000 miles mee te nemen naar volgend jaar, dus ik ben zo goed als zeker voor de komende 3 jaar nog Platinum. Als mijn berekening klopt dan ben ik dus over 3 jaar Platinum for life.
     
    kevin990 en SVDH vinden dit leuk.
  8. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Nu maar hopen dat KLM niet in de tussentijds de regels wijzigt of het lidmaatschap versobert ;-)
     
  9. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Vorige week m'n felbegeerde FB Gold gehaald. Direct pdf gemaakt van Miles overzicht en opgestuurd naar united voor premium gold status match (star alliance). Binnen de 8u approved. Heb nu 90 dagen om 12500 mijl te vliegen om mijn gold status te houden met hen en dus star alliance. Ik vlieg echter we in de komende weken retour Europa SFO dus 1 retour met united en ik heb mijn *G ook voor een jaar. Ik heb voor united gekozen omdat ik 3x32 kg free allowance krijg en naar SF verhuis, dus dan is dat hard meegenomen. Ik kon 2x23 meenemen met KLM en 1x32 bijkopen voor 270€, nee dank je. Bovendien, zoals meermaals aangetroffen hier op het forum: platinum over gold is een minimaal verschil.

    Hoofdreden voor switch is dat zelfs als FB Gold je bij Delta na al hun elites komt voor domestic upgrades, en ik nu met mijn premier gold bij united nr 3 op de lijst sta daarvoor. Plus immens goede award redemptions bij united.

    Ik heb het hele jaar hard mijn best gedaan en zelfs 2 segment runs gedaan voor gold omdat ik 8 vluchten te kort kwam ( en jawel ook bij Alitalia 2 vluchten verloren door domestic booking class). Het heeft mij in elke geval heel erg opgebracht! Op skyteam en *A gold voor het komende jaar met alle priorities en lounges erbij (intl vluchten). Ik had graag alles enkel bij FB gestoken maar de soms hoge fuel surcharges brengen niet op voor awards en domestic us beter een us carrier waarbij Delta mij weinig shots voor upgrade zou geven, ondanks skyteam eliteplus.

    Ben benieuwd wat volgend jaar brengt. Deze statussen zijn in elk geval goed genoeg om het jaar af te ronden, en dat met focussen op 1 carrier en statusmatchen!
     
  10. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen nacht HAN-KUL-AMS gevlogen met de mazzel dat deze vlucht 75%miles oplevert. Zodra de miles zijn bijgeschreven Gold! :D.
     
    FlyingDutchman87 vindt dit leuk.
  11. vdb1988

    vdb1988 Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Silver sinds vorig jaar december, Gold over een paar weken. Alles zakelijk en op segmenten (Europa en omstreken), incl 2 FB Amex bonus flights).
    Voor mij eigenlijk wel een must minimaal Silver te zijn. Maakt het reizen toch wat relaxer :cool:
    Voorbeelden:
    - Elite balie inchecken en sneller door security: Soms gaat het op AMS zo snel dat ik binnen 10-15 minuten vanuit trein/taxi in Café Het Paleis aan mijn ontbijtje zit!
    Op andere vliegvelden is de Priority rij vaak naast een drukke rij voor economy. Ook altijd mooi dat je daar langs af mag lopen!
    - Extra koffer: ik reis altijd met een toolkoffer. In principe maakt het niet uit, baas betaald de extra kosten toch maar het scheelt weer wat werk.
    - Priority Boarding: Wat mij betreft een van de grootste voordelen. Heerlijk om als een van de eersten op je gemak het vliegtuig in te lopen zonder op iemand te moeten wachten :D
     
    teusz84 vindt dit leuk.
  12. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Nice, enjoy :D
     
    Alexo vindt dit leuk.
  13. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    Platinum bereikt en zo'n 7.000 miles mee te nemen naar volgend jaar. Begin dit jaar had ik nog zo'n 38.000 miles meegenomen uit 2013. Ik heb dit jaar echt wel te weinig gevlogen...
     
    vdb1988 vindt dit leuk.
  14. Brunoweilo

    Brunoweilo Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Zit er een groot verschil aan voordelen tussen FB Gold en FB Platinum?? Want als ik online kijk, lijkt het of er weinig verschil tussen zit.
     
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Vooral gratis Economy Comfort stoelen e.d., grotere miles bonus en de mogelijkheid om Lifetime Platinum te worden.
     
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Heb je een link of email adres beschikbaar mbt United gold status match. Ik zit hier ook over na te denken, want het aantal mijl is niet het probleem ;)
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Het is een officieel match programma. LINK
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  18. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Thanks. United klinkt goed!! Of is het beter om voor een match te gaan met Lufthansa of een andere maatschappij?
     
  19. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Ligt eraan met wie en naar waar je gaat vliegen?
    Turkish geeft (nu nog) status matches die twee jaar geldig zijn.
    LH geeft geen match.
     
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Veel naar Toronto voor korte trips van 3 dagen vanuit Amsterdam. KLM werkt tot nu toe goed, maar komende maand erg prijzig.
     

Deel Deze Pagina