Flying blue leden kunnen nu miles overschrijven naar andere FB-leden

Discussie in 'Nieuws' gestart door jvz, 17 jul 2014.

  1. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Wie deelnemer is aan het Flying Blue programma van KLM heeft er een nieuwe optie bijgekregen. Het is namelijk mogelijk om mijlen over te schrijven naar het account van een ander. Dat kon eerder al voor wie de Flying Blue American Express card bezit, maar dat is dan gelimiteerd tot de mede-kaarthouders.

    Nu kun je dus naar een willekeurig persoon mijlen over laten schrijven. Of mijlen ontvangen van een ander. Dat is echter niet gratis, KLM wil daar namelijk wel een vergoeding voor zien.

    Per transactie kun je maximaal 50.000 mijlen overboeken en minimaal 250 FB mijlen. Tot zover klinkt het allemaal best wel goed, alleen zijn de kosten niet mis.

    Per 250 FB mijlen die je wilt overschrijven naar een ander account geldt een toeslag van €3. Heeft iemand dus 2.000 mijlen van je nodig dan betaal je hiervoor €24. Maar wil je het uiterste eruit halen dan stijgt de kostenteller tot wel €600 voor 50.000 FB mijlen.

    Je kunt je afvragen of je dat bedrag wel wilt investeren. Mocht een ticket maximaal 50.000 FB mijlen kosten dan is het voordeliger dat het andere FB lid gewoon dat ticket vanaf zijn of haar eigen account laat afschrijven. Kunnen jullie allebei die €600 in de pocket houden.

    Heb je meer mijlen nodig voor bijvoorbeeld een Business Class ticket dan is het een ander verhaal. Vergeet dan ook niet om de koopoptie van mijlen in overweging te nemen. KLM wil namelijk zeer regelmatig extra bonusmijlen toekennen bij aanschaf van mijlen. Gewoon een kwestie van wachten tot een dergelijk aanbod voorbij komt.

    Advies: het kopen of overschrijven van mijlen is nooit de meest verstandige keuze. De hiermee gemoeide kosten zijn altijd aan de hoge kant. Bereken dus op voorhand goed wat je voordeel zal zijn.

    bron: ticketspy.nl
     
    Mike vindt dit leuk.
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Als je al 600 euro zou uitgeven zou ik tenminste nog ff eerst kijken op points.com oid om te zien hoeveel FB miles je daar kunt kopen voor 600 euro...
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, 600 euro betalen om alleen het eigenaarschap van die miles te veranderen... da's een behoorlijk bedrag!

    Ik ben blij dat ik een FB AMEX heb, waarbij het gratis is. Zo heb ik al de nodige miles van mijn vriendin 'geconsolideerd' op mijn account.
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    PS volgende posts over Flying Blue kunnen beter geplaatst worden in het Flying Blue forum, ipv het Nieuws forum
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.692
    Leuk Bevonden:
    1.922
    Trofeepunten:
    648
    2000 miles kopen zijn volgens mij €53.

    Bij een transfer van AMEX member, moeten zowel de ontvanger en gever FB Amex houder zijn?
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ja, mede-kaarthouders van hetzelfde account.
     

Deel Deze Pagina