Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    982
    Trofeepunten:
    143
    Klinkt als ghost award flight? Zeker, aangezien het bij een partner airline is zou het zowel eens een IT glitch in het systeem kunnen zijn.

hellolaurent vindt dit leuk.
  2. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    748
    Trofeepunten:
    123
    dit was mijn aanbieding

Bijgevoegde bestanden:

• fb.png
      fb.png
      Bestandsgrootte:
      203,6 KB
      Weergaven:
      48
    Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.291
    Trofeepunten:
    223
    Jazeker:cool:

Dan1 vindt dit leuk.
  4. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    28
    Gaat het om een China Airlines-vlucht? Zo ja, dan is het waarschijnlijk een geval van "phantom availability" vluchten die in werkelijkheid niet boekbaar zijn, maar door een fout in de systemen of slechte coding toch op de website worden weergegeven

Als je Flying Blue belt en de agent kan de vluchten niet zien dan is het vrijwel zeker een phantom award. Dit gebeurd helaas vaker met partner awards

5. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Eindelijk weer is de mogelijkheid om te upgraden naar Business class bij KLM, echter de upgrade prijzen zijn bizar! Ruim € 1309. Of 102000 miles. Normaal zou dit toch rond de € 600-800 moeten liggen zou je zeggen.
    Hebben jullie wel is meegemaakt dat de prijzen later nog wat zakken als de vlucht dichterbij komt? Zit er nu nog ruim 29 uur voor vertrek.

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    982
    Trofeepunten:
    143
    Welke route?

Ruut vindt dit leuk.
  7. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    43
    Best wel eens meegemaakt dat de prijzen nog daalden na check-in ja. Van 240.000 naar 160.000 voor twee personen naar NRT bijvoorbeeld. Maar het blijft een gokje.

8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Update: Alle Business class tickets zijn uitverkocht, dus blijkbaar zijn er toch anderen die het er voor over hebben of zei hebben een lagere prijs want 1309 lijkt me niet dat mensen dat betalen want als je dat afstreept tegenover je Economy class ticket is het net zo duur als een ''normale'' business class ticket.

overigens er wordt hier vaak gesproken dat je FB status de prijs bepaald van je last-minute upgrade maar dit is niet waar.
    Het heeft alleen wel te maken met het type ticket wat je geboekt hebt. ofwel boekingsklasse. Ik heb dit gehoord vanuit een betrouwbare bron binnen KLM :)

9. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    85
    Trofeepunten:
    28
    Ben Lipsey heeft op Flyertalk ook al bevestigd dat je status de prijs niet bepaalt, maar wel hoe vaak je in Business vliegt en of je eerder een offer hebt geaccepteerd. Als je dat laatste doet, beland je in een soort “upgrade purgatory” en zie je een tijd lang alleen nog maar hogere offers

Tim82 vindt dit leuk.
  10. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.567
    Trofeepunten:
    373
    Je weet nutuurlijk niet wat het oorspronkelijke tarief was wat de upgraders betaald hebben, dus of dat incl de upgrade op het normale tarief uitkomt kan je niet zien. Laatste tijd zijn de tarieven voor business naar bv VS en Canada rond de 4500 - 5000€ dan kan 1300€ nog wel de moeite waard zijn als je oorspronkelijk minder dan 1000€ voor een retour hebt betaald. Ik zou het niet doen uiteraard.

Ik boek zelf alleen maar Premium comfort op lange afstanden, en dan weet ik in ieder geval dat ik de reis een beetje fatsoenlijk overleef als er geen upgrade aanbod is wat me aanstaat.

Ruut vindt dit leuk.
  11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.291
    Trofeepunten:
    223
    Mijn ervaring is anders. Destijds als FB Gold moest ik veel meer aftikken (teveel dus) dan een vriend die Explorer was.

Ik heb de upgrade niet genomen, die vriend wel. Hij kreeg best een redelijke prijs voor nachtvlucht AUA-AMS. Daar sta je dan met je loyaliteit...

We hadden beiden dezelfde boekingsklasse.

12. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    43
    Misschien ook op basis van eerdere upgrades? Zo niet, misschien omdat je een historie hebt van boekingen in premium cabins? Vraag me af of iemand met Gold die alleen economy gevlogen heeft dan hetzelfde offer had gekregen.

Maar idd, voelt wel een beetje krom, hoewel het waarschijnlijk te verklaren is als 'lokkertje', die eerste keer upgraden.

13. leepstore

leepstore Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    heb begrepen dat als je vaak upgrades naderhand koopt dat de prijs steeds oploopt. hadden ze een bepaalde term voor.. dus na een tijdje als je vliegt en niet upgrade gaat de prijs weer naar beneden. heb paar keer in EU upgrades gedaan van paar tientjes en nu wil ik naar azie maar zijn de prijzen naar business absurd..

14. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Update: dank voor de reacties. Gaat om AMS-AUH vluchten met Etihad. En zal dus een glitch oid zijn. FB heeft niet op mijn mail gereageerd. En ik heb inmiddels voor een ander vluchtoptie gekozen.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.291
    Trofeepunten:
    223
    Had idd 2 jaar eerder op dezelfde route wel een upgrade genomen en ook een historie van boekingen in business...
    :oops:

Deel Deze Pagina