Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    907
    Trofeepunten:
    123
    ah kijk! Dat wist ik niet. Als je ergens nooit op moet bezuinigen dan zijn het: koffers, telefoonopladers en powerbanks.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.319
    Trofeepunten:
    408
    Deze hoor ik inderdaad wat vaker, ook naar Warsaw, al had ik heen en terug dezelfde crew, het is niet de eerste keer dat ik het hoorde, al heb ik dit juist wat vaker meegemaakt bij de longhaul vluchten.

Met de powerbanks zijn iets teveel incidenten geweest, maar je moet die powerbank dan wel weer in het zicht houden volgens die regels en niet in de bagagebakken boven je plaatsen, dat maakt het wel weer wat onlogisch omdat deze dan wel direct benaderbaar zijn, dus zal een passagier die in batterij nood zit toch wat makkelijker kiezen om ze toch te gebruiken.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  3. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    907
    Trofeepunten:
    123
    Ja en nee. In de A321Neo zit de USB-ingang op ooghoogte, dus dan maakt het het eenvoudiger om je telefoon daar mee op te laden dan met een powerbank. Maar alleen natuurlijk als je een USB-C stekker hebt. In de 737’s zitten USB-A aansluitingen, als je dan niet de juiste kabel (of zoals ik bij me heb) een verloopstukje mee hebt dan kun je niet opladen en zullen mensen toch hun powerbank pakken.
    Bij de 737 van Georgian Airways zaten wél universele stopcontacten alleen werkten die niet. Toen was de persoon naast me zo aardig om zijn powerbank te lenen, maar die heb ik voor de zekerheid op het tafeltje gelegd met mijn iPhone zonder deze te gebruiken tijdens het opladen.

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    VIE - AMS, 321 NEO

Omdat er geen EC stoelen meer waren, mezelf op de tweezitters bij de nooduitgang op rij 29 neergezet. Verder niet echt onderzoek gedaan naar deze stoel, maar er is dus geen raam hier.

Best een bumpy ride, achterin de sigaar. Bij de landing waren er mensen aan het applaudisseren :eek:

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 23 apr 2026
    michiel1 vindt dit leuk.
  5. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    De normale Miles overdraft van 50k of 100k is zeker niet slecht. Maar die zijn altijd geldig. Maar de optie van een Miles overdraft bij de choice benefits heeft m.i. geen meerwaarde. Die extra overdraft is maar een jaar geldig en dan is het verschil tussen de overdraft en de punten pakken maar 5k. Je moet dan echt maar 5k tekort komen binnen die 12 maanden en zeker weten dat je het ook kunt boeken voor die prijs. Dan ga ik liever voor de punten of de extra kaart.

Dan1 vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Dat ligt aan het moment. Stel: je hebt het nu 70k Miles te kort, dan is het een no brainer. Ik zou dit benefit wel alleen kiezen als ik het echt nodig heb.

7. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Het is wat al zei. Je moet echt weten dat je het tekort kunt overbruggen met de overdraft. En ik zou er zeker niet op gokken dat de Miles prijzen voor reward tickets hetzelfde blijven over 6 maanden. Tenzij je die la première reward ticket wilt boeken.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Wat dat betreft is het koffiedik kijken. Ik zie de vanaf prijs voor bepaalde bestemmingen alweer dalen. En het is mij gelukt om een dikke error fare in (W)BC te boeken via de telefoon.

9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.626
    Trofeepunten:
    653
    Lijkt erop dat KLM/AF de flex fares heeft aangepast en dat je nu moet bijbetalen als je een refund wil..

10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Geldt dat dan ook voor Reward tickets op die routes?

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Interessante hypothese in de comments op FB: mensen hebben een vlucht met een Gulf Carrier en boeken als contigency een ticket met een legacy carrier voor als de vlucht naar het MO niet doorgaat. Gaat die vlucht wel door, dan annuleren ze.

Ik kom dit advies regelmatig tegen in andere reis en Thailandgroepen, dus het zou aannemelijk kunnen dat dit een tijdelijke maatregel is, in reactie op 'marktomstandigheden'. Aldus de hypothese in de comments: https://www.facebook.com/LoyaltyLob...x6k66BjBypVTBuCQinY9JaNSfCiU2d696hTsr7ttPn4kl

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  12. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Ik boek regelmatig flex-tickets en inderdaad, bij enkele was het niet logisch om te doen vanwege de kosten. Ik dacht dat het aan de (populaire) route lag (eigenlijk alles behalve de VS/Noord-Amerika) maar blijkbaar zijn het veel meer routes.

lloydje33 vindt dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.269
    Trofeepunten:
    223
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  14. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    907
    Trofeepunten:
    123
    Laatste punten zijn zojuist gecrediteerd van mijn mileage run.

inclusief 300 euro aan SAF heb ik 150 XP binnengeharkt voor minder dan €1120. Best goeie deal in deze tijden! De economy positioneringsvluchten waren 1/3e van de prijs van de 6 business vluchten, dus wat dat betreft was dat KRK-TBS business ticket een schijntje.

Binnen 2 weken nog de 60 XP AmEx FB Platinum bonus en ik zit ruim over de 300 XP. Snelste platinum verlenging tot nu toe, want mijn “platinum jaar” loopt af op 1 maart 2027. Vierde jaar platinum is dus gegarandeerd, op naar de vijfde :)

Iedereen in mijn omgeving denkt inmiddels wel dat ik gek ben, maar ik zoek steun bij mijn lotgenoten op inside flyer :D

Deel Deze Pagina