Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Oh dat is minder zeg. Ben tot nu toe twee keer ooit mijn bagage kwijtgeraakt en dat was op CDG...

Hildo vindt dit leuk.
  2. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ja. CDG is een bende. Maar Barcelona komt daar niet ver achter. Ik heb echt een hele lange rij met koffers in de bagage hal zien staan zonder enige bewaking. Had al aangegeven dat als het de volgende dag niet binnen was, het dan doorgestuurd moet worden. En hoewel het allemaal correct in de PIR staat, zie ik geen enkele effort oid vanuit Barcelona.

3. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Ok.

4. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    359
    Trofeepunten:
    63
    Om het een beetje te nuanceren in deze verwarrende tijden. Als je BC Suite reist en de deur zelfs kan sluiten lijkt het me geen probleem. Echter als je gewoon cattle class op rij 28 zit en tante sjaan achter je belt luidruchtig met het thuisfront of snelle jelle de wannabe business man bespreekt op vol vermogen de stand van zaken met een klant gaat het niet goed komen. De beste vluchten zijn rustige vluchten en dit is een potentiele bron van conflicten en ruzies aan boord. In dat licht is de opmerking van Dan helemaal niet zo gek.

Enzo vindt dit leuk.
  5. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    359
    Trofeepunten:
    63
    waren er geen stakingsacties van afhandelaars in Bcn?

6. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    28
    We gaan nu wel wat off-topic maar UA heeft videobellen en media zonder oortjes inmiddels verboden. Op QR-vluchten komt aan het begin ook een aankondiging met het verzoek oortjes te gebruiken en het volume te beperken. Vind dat eigenlijk best redelijk.

Bij AF zijn er volgens mij nog geen duidelijke regels, maar dat zal niet lang duren nu Starlink breder wordt uitgerold. Anders krijg je onvermijdelijk mensen die op vol volume TikToks kijken of luid gaan bellen. Helemaal in de ban doen moet niet, maar beperken tot een redelijk volume zoals een normaal gesprek lijkt me wel goed.

Enzo vindt dit leuk.
  7. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Klopt! Maar meer kleine acties. Op maandag , wornsdag en vrijdag. En dan vroeg in de ochtend, middag en laat in de avond in blokken van twee uur.

8. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Naar mijn mening is het ook gewoon asociaal om langdurig in het openbaar te bellen, of dat nu in de trein, in de supermarkt of in het vliegtuig is (als dat al mogelijk is). En stel dat ze het toestaan, waar moet de crew dan de grens trekken?

Ik had laatst op een nachtvlucht mensen die continu met elkaar zaten te praten en ik ergerde me er dood aan. Moet je nagaan hoe het zou zijn als er ook nog mensen gaan videobellen, met of zonder oortjes maakt dan eigenlijk niet eens meer uit

DuckDuck vindt dit leuk.
  9. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Impressie van de nieuwe Transavia lounge op Orly. De lounge gaat open in mei. De lounge is elke dag geopend van 6.00 tot 22.00 uur en bevindt zich bij gate C14. Toegang is mogelijk vanaf 3 uur voor vertrek. Toegang tot de lounge is inbegrepen voor alle passagiers met een Max France-ticket, evenals voor Flying Blue Platinum- en Ultimate-leden die op binnenlandse vluchten reizen (= in Frankrijk)

Bijgevoegde bestanden:

Enzo en FlyingBlob vinden dit leuk.
  10. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    3
    Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat de XP van de Air France discount pass worden bijgeschreven? Ik heb de discount pass op 24/3 gekocht en op 30/3 laten ingaan. Had verwacht dat de XP wel in deze maand bijgeschreven zouden worden maar heb nog niets gezien. Heb de XP nodig voor einde maand...

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.626
    Trofeepunten:
    653
    Twee weken na ingangsdatum zichtbaar in je account upload_2026-4-7_20-40-24.png

Hahn vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Tijdje terug poste ik hier een ervaring over een vermoedelijke reward error fare: AMS - CDG - BKK - AMS in business voor minder dan 140k Miles na een telefonische boeking om gebruik te kunnen maken met Miles overdracht. Terwijl ik de vlucht er voor 170k in zag staan. Wat hier mis is gegaan, weet ik nog steeds niet. Maar ik kreeg gewoon een ticket.

Stoelselectie lukte niet, moest ik voor bellen. Inchecken geen ook heel clunky en moest via de website. Iedere keer dacht: als dat maar goed gaat.

Eerste keer business in de nieuwe AF A350. Heerlijke cabine en ook heel goed geslapen. Voor slapen vind ik de AF stoel met topper beter. Maar de stoelbediening aan de zijkant niet. Voor dagvluchten vind KLM fijner, ook omdat ik het fijn vindt dat er onder de ottoman ruimte is. Eten won AF voor mij. Echter is de nieuwe Riesling die op het menu staat bij KLM een aanwinst.

Tijdens de KLM vlucht was er een echtpaar met elkaar aan het praten. Ik heb ze namens Kapitein Magniet hier op het forum aangesproken en gezegd dat je allen maar stil voor je uit mag kijken in business :rolleyes:

Al met al vind ik het overal product hij Air France net iets meer highend. En zoals aangegeven de productontwikkeling met gratis Starlink echt veel beter. Hoewel de vlucht van AMS naar CDG in business zeer krap was, zou ik de volgende keer de route via CDG zeker weer overwegen gezien hun product. En om sommige mensen hier te irriteren door te zeggen dat ik weer met mijn kinderen een kort videobelgesprek heb gevoerd. Of nog beter: mijn kinderen gewoon ook in businessclas mee laat vliegen!

Enzo, William en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Je zit er wel erg mee dat mensen het niet vinden kunnen dat er wordt gebeld of luidruchtig gepraat. Vermakelijk :D

Enzo, William, DuckDuck en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    949
    Trofeepunten:
    143
    Nee hoor, de mensen die er steeds op blijven reageren zitten er meer nee dan ik :D Ik vind het vermakelijk dat het mensen triggered denken te mogen bepalen wat er erknennnirt aan boord van een vliegtuig mag ;)

Enzo vindt dit leuk.
  15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.559
    Trofeepunten:
    373
    Ik vind het personeel bij KLM wat meer flexibel op lange vluchten business. Bij AF met een knorrende maag na 10 uren vliegen (en 9 uur na de maaltijd service) mezelf eens gemeld bij de cabin crew. Antwoord: als u nog héél even wacht komen we met de pre-landing service. Wat dan nog ruim anderhalf uur blijkt te duren voor je ook echt wat krijgt. Terwijl bij KLM er dan altijd toch binnen een paar minuten ineens een warme wrap/tosti/kroketbroodje ofzo wordt gebracht.

Enzo vindt dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.006
    Trofeepunten:
    558
    Was dit al bekend hier?
    https://www.flyingblue.com/nl/landing-page/informative/choice-benefits?country=NL

Maak kennis met Choice Benefits

Als Platinum- of Ultimate-deelnemer kunt u bij iedere XP- of UXP-mijlpaal het voordeel kiezen dat het beste bij uw manier van reizen past. Kies uit een set van vier één reward, welke 12 maanden geldig blijft.

Beschikbaar voor Platinum- en Ultimate-deelnemers. Choice Benefits wordt internationaal gelanceerd in 2026.

Zo werkt het
    Elke keer dat u een XP (Platinum)- of UXP (Ultimate)-drempel bereikt, komt er een Choice Benefit beschikbaar. Kies binnen zes maanden na het bereiken van die drempel een reward. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, blijft uw voordeel 12 maanden geldig.

Uw selectie is definitief tot uw volgende mijlpaal.

Mijlpalen en beschikbare rewards

450 (U)XP

Kies een van de volgende opties:
    • Flying Blue Silver-statuskaart
    • Miles-krediet (+20.000 Miles)
    • 15.000 Miles
    • 20 (U)XP

600 (U)XP

• Flying Blue Gold-statuskaart
    • Miles-krediet (+30.000 Miles)
    • 20.000 Miles
    • 30 (U)XP

750 (U)XP

• Flying Blue Platinum-statuskaart
    • Miles-krediet (+40.000 Miles)
    • 30.000 Miles
    • Upgradevoucher

lloydje33, DuckDuck, Enzo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    Ik had hier al wat geruchten van gelezen eerder dit jaar. Slimme stap van KLM\AF, op deze manier blijft het toch interessant om XPs te sparen boven de threshold.

Met de 600 en 750XP niveaus kan je iemand wel erg blij maken :eek:

Choice Benefits.png

Enzo vindt dit leuk.
  18. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Door een IT fout stonden de placeholders voor sommig mensen al in hun profiel begin dit jaar.
    Ik denk dat dit wel een slimme zet van FB kan zijn om het gat tussen Platinum en Ultimate te overbruggen. Is best een flink gat namelijk.

Enzo vindt dit leuk.
  19. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    175
    Trofeepunten:
    43
    Is dit op jaarbasis?

Enzo vindt dit leuk.
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.319
    Trofeepunten:
    408
    Per wanneer gaat het in, want ik heb alle voordelen al ontgrendeld, maar kan nu alleen de keuze voor 450 UXP zien, ik vermoed de andere na het accepteren van de eerste choice award, maar als ik dat nu wil doen krijg ik een foutmelding?

Deel Deze Pagina