Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Gek genoeg zijn zowel Corendon en TUI niet echt goedkoper of zelfs duurder.
    Corendon € 2300 en TUI € 3.049.
    Al zou ik met Corendon nooit vliegen, dan nog liever TUI.
    Gaat trouwens op Bonaire en niet Curacao.

2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.550
    Trofeepunten:
    373
    Het valt me ook op hoe duur het nu is om wat te boeken, bijvoorbeeld retourtje Transavia naar Marrakesh 611€ half april, het is dan niet eens vakantieperiode. Cagliari met KLM 616€ Rhodos met Transavia 582€ Kreta 559€ met Transavia, etc etc etc. Koffertje erbij, wat extra beenruimte, iets te drinken en je bent 750€ kwijt voor een retourtje met Transavia. Een paar jaar geleden zouden we dat voor business vluchten al stevig aan de prijs hebben gevonden. O Faro met Transavia, 690€ voor een retourtje half april...

3. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ja dat zijn echt bizarre bedragen! helemaal voor een airline als Transavia want met alle respect, dit is gewoon een low-cost maatschappij.
    Logisch dat alles ieder jaar duurder wordt maar dit zijn wel belachelijke prijsverhogingen zeker omdat bijv. een gezin ook nog 2 koffers mee neemt en stoelen reserveert.

4. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.550
    Trofeepunten:
    373
    Misschien als Henk en Ingrid massaal afhaken dat de tarieven wat gaan zakken om te voorkomen dat er half vol wordt gevlogen.

Wat anders, als ik naar Winnipeg vlieg met een KL ticket met een overstap in YUL is het binnenlandse deel met Westjet, mag ik dan als Elite+ de Air France lounge in YUL in?

Laatst bewerkt: 14 mrt 2026 om 18:24
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    408
    Tja de onrust in het midden oosten en vooral de capaciteit die wegvalt bij de Etihad, Qatar en Emirates van deze wereld zorgt ervoor dat een groep passagiers die wel al vakantie heeft en met de MO maatschappijen geboekt hadden wat anders moeten boeken, richting Azië echt te duur voor de meesten, dus dan maar war dichter bij huis.
    Maar ook daar is het vraag en aanbod, die capaciteit is niet opeens meer dus gaan de overgebleven tickets goed betaald weg.

6. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ja, maar dit heeft niets met de onrust in het Midden Oosten te maken, ik volg de ticketprijzen al ruim voor de inval in het Midden Oosten en toen waren de tickets net zo duur dus dat maakt in deze eigenlijk weinig verschil.
    Het lijkt erop dat airlines het gewoon ''proberen'' de gek die het er wel voor over heeft is voor hen dikke winst.
    De vliegtuigen naar de Cariben en andere zonbestemmingen tijdens de kerstperiode komen toch wel vol.

7. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.327
    Trofeepunten:
    248
    Ik zit te kijken naar vluchten naar BOS begin juni in C. KL (ok, longhaul wordt door Delta uitgevoerd) is gewoon 30% duurder dan SAS, TAP, LH en LX.

En die andere 4 zitten ongeveer op hetzelfde prijsniveau. Het lijkt me dat AFKL JV zich uit de markt prijst of ze hebben al genoeg stoelen verkocht (heb meerdere data gecheckt.

8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.304
    Trofeepunten:
    408
    Maar die andere zijn toch niet rechtstreeks?

9. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    353
    Trofeepunten:
    63
    voor dat bedrag vloog ik business naar marrakech in december

Deel Deze Pagina