Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Dankjewel ! Ik stuur ze dan wel lekker zonder mij op pad !

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Toch wel aanzienlijke vertraging, doordat boarding te lang duurde bovenop een al verlate aankomst van de kist. De crew viste nog van alles en nog wat uit de bagagerekken wat er niet in hoorde te zitten. Daarna gingen ze Tetris spelen.

Vandaag reis ik met ruimbagage en alleen een businessbrief in de cabine. Je moet echt zone 1/2 hebben wil je kans maken op een plek in de bagagerekken.

Als ik het goed heb begrepen (ze stonden naast me in het gangpad) staat er één trolley in de cockpit :eek:

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik vrees dat je de A321 ervaring met gepland vertrek van 17.20 uit Barcelona had, dat toestel zit vaak wel vol ja.
    En ook de vlucht KL1517 naar Barcelona heeft vaak dezelfde handbagage problemen.

Hoewel er meer ruimte is in de bagagebakken is dat bij een vol toestel toch niet genoeg, zeker als ze maar 2 of 3 rijen biz hebben.

4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Nee, ik zit in een afgeragde B737 die later vertrok.

bernard vindt dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Was het boarden door al die mensen met hutkoffers, jassen en rugzakken in de overhead compartimenten al erg. Het disembarken was nog erger.

Mensen die overal elkaar heen gingen om hun bagage uit de rekken te halen, terwijl er weer mensen doelloos gaan staan zodra het vliegtuig aankomt. Vrouw die achter mij zit wist niet hoe snel ze in de rij moest gaan staan om zichzelf half beukend ertussen te proppen. Ongelofelijke, heb dit nog nooit zo erg meegemaakt. Hollandse horkerigheid op zijn weggaat.

Wel lag de bagage zowat allemaal op de band toen ik er aan kwam. Wat is er aan de hand met KLM ground services? Hebben ze nu veel meer tijd doordat Delta en AF geen klant meer willen zijn? :D

ppt vindt dit leuk.
  6. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit nu zon 40 jaar beroepsmatig tussen de vleugels en denk soms met weemoed terug aan de tijd voor internet. papieren tickets en een incheckbalie! Niet dat dat leuk of efficiënt was maar alle overmaat bagage werd er keurig uitgeselecteerd. Sorry moet in het ruim! Ennuh de 737 had een kledingkast links voorin waar koffertjes van de bc opgeborgen werd. Wilt u nog een krantje of glaasje champagne voor we vertrekken? Andere tijden zullen we maar zeggen ik zie ze nu op badslippers met rugzakken door de gangpaden kruipen.

ppt en Ruut vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Die kledingkast zit in ieder geval nog steeds in de 737-900, en die vind ik qua stoelen alitjd fijn omdat die niet worden aangepast.

Het lukt op die manier wel, als je echt heel snel bent, om een paar rijen naar voren te komen op die manier en als je bang bent om je aansluiting te halen kan ik mij voorstellen dat je hierdoor dit gaat doen.
    En pas gaan staan als de passagiers voor je weg zijn maakt het voor andere passagiers ook niet sneller omdat die dan moeten wachten totdat jij e.e.a. uit de bagagebak hebt gepakt, maar op een later moment opstaan zodat iedereen wat ruimte heb zou wel beter zijn, maar dan komt de angst naar boven dat mensen uit de rij achter jouw gaan voorkruipen, en dat is ook niet geheel onterecht.
    Persoonlijk laat ik de passagiers in de rij voor mij gewoon voor, of men moet heel duidelijk aangeven dat ze nog niet willen gaan, dan krijg je wel eens wat mensen die achter je staan om je naar voren te duwen.
    Waar ik mij aan erger zijn twijfeldende mensen, die dan alsnog gaan en dan kwaad worden dat je ze niet voor laat gaan, net als in het verkeer, wees duidelijk, ga, maar ga niet als een bang haasje afwachten en dan besluiten toch te gaan of mensen die perse voor je gaan met moeite de bagage uit de bakken halen terwjil als je even 2 of 3 passagiers laat gaan je dan alle ruimte had gehad, iets wat ik dan wel weer doe omdat mijn laptop vaak ingegraven zit onder de hutkoffers.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Het was de laatste vlucht uit BCN, we waren vertraagd en er werd niets over connecties opgeroepen. Mijn aanname is dat er daarna geeen vluchten meer vertrokken met transferpassagiers.

Eens over de twijfelaars. Ik had alleen mijn business brief bij me dus was er zo uit. Feit dat mijn koffer er direct lag op band 9 was wel heel fijn. Was dit toeval of heeft KLM Ground Services nu structureel de zaken voor elkaar?

Laatst bewerkt: 15 nov 2025
  9. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.952
    Trofeepunten:
    428
    Vorige week vanuit BKK lag mijn koffer ook heel snel op de band, had dat totaal niet verwacht qua snelheid. Zou heel welkom zijn als dit structureel is, misschien dat ik dan toch weer wat vaker een koffer incheck.

Dan1 vindt dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Same here! Zonder handbagage reizen is ook veel waard! :)

11. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Pffff waarom kan het nou ook nooit eens makkelijk. Laatste vlucht SAF bijgeboekt en uiteraard niet bij geschreven. Zou net het dingetje zijn dat me de volgende trede bij FB zou opleveren, dus was er extra spichtig op.
    2x in de chat geklommen, de helft van de chat je met een beslisboom en dan een medewerker en als er meer dan x tijd tussen zit zit je weer aan het begin van de beslisboom. Beide keren blijft het gewoon halverwege stil aan de andere kant.
    Vandaag gebeld, binnen 20 seconden iemand aan de lijn, die vraagt of het om m'n laatste vlucht gaat, zet me 30 seconden in de wacht en badabin badaboem ik druk op F5 en het is bijgeschreven.
    Onze medewerkers aan de telefoon gebruiken dezelfde mogelijkheden als u op de site amehoela.

bernard vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Het ligt er natuurlijk ook maar net aan welke medewerker je aan de lijn krijgt.

Zelfs bij de Ultimate lijn, soms krijg ik iemand aan de lijn en die kan echt alles, hoeft me niet in de wacht te zetten en klopt de aanpassingen er zo in en in 3 minuten is het klaar, nieuw ticket, stoelkeuze en ingechecked en al.
    En soms heb je een medewerker die je een paar keer in de wacht zet, vervolgens het moet uitzetten bij een interne ticketdesk en na een half uur krijg je ergens de aanpassing in de mail.

In de ideale wereld zou iedereen hetzelfde moeten zijn, maar bij de customer service van mijn werkgever is het ook niet allemaal 'kwaliteit' wat daar zit, komt ook mede dat ook daar niet iedereen in de systemen dezelfde rechten heeft, kan ook niet, maar dat speelt natuurlijk wel mee, dat zal bij KLM niet anders zijn.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb een tijd terug iets vergelijkbaars gepost over hetzelfde probleem:

Eerste keer bellen, moest het over twee weken nog maar eens proberen ivm een IT-probleem.

Tweede keer bellen werd het direct in orde gemaakt. Zou even kunnen duren, maar bleek binnen een paar uur al in orde te zijn gemaakt.

Overigens zou ik dit soort dingen echt nooit via de WhatsApp regelen, maar altijd bellen. De wachttijd en doorlooptijd van de berichten op WhatsApp is gewoon te lang. Het gesprek daardoor gefragmenteerd.

14. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Is de Ultimate dezelfde als de PA? Met hen heb ik nooit problemen gehad. Helaas blijf ik dit jaar op 380UXP hangen...

15. OilFlyer

OilFlyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    121
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal, ik heb begin dit jaar tickets gekocht met ITA Airways voor vluchten komende december. Toen was ITA Airways nog gewoon Skyteam lid. Ik heb geboekt onder de veronderstelling dat ik dan ook Flying Blue voordelen zou hebben (gratis +1 koffer, XPs en mijlen). Flying Blue geeft nu aan dat dat allemaal niet meer van toepassing is. Kan dat zo maar ? Het lijkt mij redelijk dat je voordelen niet meer van toepassing verklaart op boekingen die zijn gedaan nadat ITA Airways Skyteam heeft verlaten maar niet op boekingen die voor dat moment zijn gedaan. Wat vinden jullie ?

16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Het was vorig jaar al bekend dat ze uit ST zouden gaan, dus erop gokken dat ze nog een extra jaar erin zouden blijven is niet verstandig.

De voordelen gelden op het moment dat je vliegt, niet op het moment dat je boekt. Als je boekt als gold en daarna je status verliest, krijg je toch ook de voordelen niet meer.

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    SAF perikelen deel zoveel: na OLCI 100% SAF kopen, is 50% van wat je normaliter zou krijgen. Voor de terugvlucht heb ik nu al ‘100% SAF contributie’. Dus niet meer mogelijk om bij te kopen.

Ben ik nu gek geworden of is dit dus veranderd/versoberd?

18. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Volgens mij zijn de hoeveelheden aangepast, je kan niet meer zoveel kopen als voorheen. Wsl omdat er bekend is dat er niet zoveel SAF op de markt is en het dus meer een winstoptimalisatie is dan een stap richting betere wereld.

Dan1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Daar lijkt het wel op, ik vind er alleen niets over online.

20. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Ja en dat is jammer, want het zou via whatsapp veel gemakkelijker kunnen. Opzich werkt de "telefoonboom" redelijk goed om je naar de juiste afdeling door te sluizen, als ik vervolgens gewoon "hey dit is m'n FB en dit is m'n ticketnummer waar SAF XP?"(ik parafraseer) dan kunnen ze het in Amstelveen rustig regelen zonder gedoe met bellen.

Deel Deze Pagina