Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Ready2Board vindt dit leuk.
  2. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    860
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb (ook) een code van Air France ontvangen voor 60 euro korting voor vluchten vanuit Duitsland (vanaf 170 euro exclusief belasting). Mocht iemand interesse hebben, stuur maar een bericht.

Het geldt alleen voor langeafstandsvluchten vanaf een Duitse luchthaven naar bestemmingen buiten Europa (exclusief China en Mauritius)

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Helaas! :D

Bijgevoegde bestanden:

Karsten1993 vindt dit leuk.
  4. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Voor mijn verjaardag een KLM code ontvangen voor €30 korting. Kwam goed uit, want ik wilde toch een vlucht boeken, Code geprobeerd bij betalen, werkte niet. KLM gebeld, blijkbaar is de code geldig voor 150 mensen, blijkbaar was ik al te laat. Hier staat niets over in de mail, heb gezegd dat ik dat wat merkwaardig vond. Het duurde even, mij werd gevraagd om de vlucht te boeken, wat ik gedaan heb. Vervolgens hebben ze mij op stoel 6a gezet als compensatie. Dat vond ik wel een prettige oplossing. Netjes afgehandeld van de KLM.

FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    Ja die verjaardagscode is iets met mus dood en daardoor niet blij.
    Ik probeer het niet eens want de 29ste van een maand jarig….

Wel hoop ik dat stoel 6a blijft, want bij een toestel change of automatische controle kan de stoel zomaar weg zijn, kunnen ze je er wel op zetten maar als er dan geen betaling is dan is ie ook weer weg en voor anderen te reserveren.
    Zo af en toe is in een willekeurige reservering mijn status verdwenen en inmiddels geleerd, niet vragen voor de stoel maar vraag om de reservering weer te koppelen.

6. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand of de goedkope tickets van Xiamen Airlines Miles en xp opleveren of moet je oppassen net als bij garuda ?

7. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Niet iedere boekingsklasse bij Xiamen levert miles op helaas.

8. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    33
    Trofeepunten:
    18
    Daar was ik al bang voor. Enig idee hoe ik de bookingsklasse kan zien voor het daadwerkelijk boeken ?

9. SanHor

SanHor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    43
    2.5 kilo voor persoonlijk gebruik. Dus neem niet voor anderen mee, maak die FOUT ;) niet.

bron:
    https://en.fda.moph.go.th/guideline...lth-products-into-the-kingdom-of-thailand-01/

10. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Gaat het dan niet meer om rauwmelkse kaas?

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    SanHor en Dan1 vinden dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Dit is een zeer valide punt. Neemt niet weg dat KLM nog steeds een kostenprobleem heeft. En dat Ringel niet echt hard durft in te grijpen. Misschien moeten de vliegtuigen eerst wat leger worden, voordat ze het doorheeft.

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    Maar hard ingrijpen zolang men nog, al dan niet bescheiden, winst maakt gaat werken als een rode lap op een stier voor de bonden.
    Dus zal je altijd toch een middenweg moeten zoeken,, want anders kan men Air France - KLM een boel pijn doen.

En ik snap wel dat er ergens een punt zit dat regeren vooruitzien is en er echt wel uitdagingen voor KLM aankomen, maar dat kan nooit een reden zijn voor de nullijn daar zal je echt samen naar ‘oplossingen’ moeten zoeken.
    Al ben ik met je eens dat er sommige vakbonden echt het onderste uit de kan willen, aan de andere kant, daar ontlenen ze hun bestaansrecht aan, zijn zijn er weer niet voor de werkgever.

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Kijk, KLM is een commercieel bedrijf en niet de overheid of een liefdadigheidsinstelling. Als ik de vakbonden zo observeer, dan krijg ik het gevoel dat ze dat wel denken. Een prestatiebonus voor cabinepersoneel op basis van klanttevredenheid, daar zijn ze op tegen. Ze willen gewoon die bonus vangen, no matter what. Terwijl een bonus, het woord zegt het al, iets extra's is waar je wat voor moet doen. Daar zit een mentaliteit achter die het verschil wil maken. Maar feit dat het cabinepersoneel dit, via hun vakbond, tegen wil houden zegt wat mij betreft genoeg over de mentaliteit en (sorry dat ik het zeg, maar ik heb zelf ook een lange carrière gehad in de publieke sector voordat ik mede om deze reden overstapte naar het bedrijfsleven) 'ambtenarenhouding'.

Plus: wat bereik je er als vakbond nou mee om in het geval van het grondpersoneel, je bedrijf zo dichtbij de financiële afgrond te brengen dat er daardoor misschien wel erg hard gesneden moet worden om het bedrijf weer financieel gezond te krijgen?

Laatst bewerkt: 10 okt 2025
    bernard vindt dit leuk.
  16. vlieger76

vlieger76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Premium AF vsKLM
    Meestal vlieg ik KLM premium, soms keertje business. Maar deze keer een lange vlucht premium met AF. In veel fora veel ik dat het “gelijkwaardig” is met KLM. Daar ben ik het zeker niet mee eens. Buiten dat het eten minder is, is vooral de stoel een stuk harder en minder comfortabel wat mij betreft. Veel meer hetzelfde pijn aan mijn achterste zoals bij economy. Voor mij is KLM echt een stap beter. Slechts mijn mening. Ik ben benieuwd hoe anderen het ervaren.dit was in een A350-900 van AF met de “nieuwe” premium, niet de hard-shelves.

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van PE in het algemeen en zou eerder kiezen voor een carrier met een beter economy product dan zowel KLM als AF (en dat is niet zo moeilijk, want die zijn er en ook nog tegen betere prijzen). Of het geld uitgeven aan andere dingen dan vliegtickets of bijlappen voor BC. Maar dit is mijn persoonlijke mening :)

Dat gezegd hebbende: de oude hard shell stoelen van AF zijn een nachtmerrie. Ik reis dan nog liever in het vrachtruim in een container. De nieuwe AF PE heb ik geen ervaring mee, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik erg sceptisch ben. Ik weet niet welke route je gaat vliegen, maar ik zou zeker onderzoeken of daar geen tailswaps plaatsvinden naar AF kisten met de oude PE.

vlieger76 vindt dit leuk.
  18. vlieger76

vlieger76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Persoonlijk vind ik KLM premium echt helemaal prima. Ik slaap goed en vaak een redelijke prijs kunnen krijgen. MNL-CDG met A350-900.

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Misschien toch weer een keer proberen dan ;)

20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.273
    Trofeepunten:
    408
    Ik heb het een week geleden mogen ervaren van Denpasar naar Sungapura, dit was poging 3, want de vorige 2 keren werd ik alsnog geupgraded naar biz.
    Hoewel de stoel op zich prima is, gaat deze niet helemaal naar achteren, en dan moet je goed nadenken of het de premium prijs wel waard is, want dan zit ik net zo graag in de middenrij van ec.
    Wat ook is, maar das meer omdat ik onhandig ben, een tafeltje komt bij KLM uit de armleuning, nou dan weet je zeker dat minimaal 2x per vlucht het drinken eraf wordt gestoten…

Wat wel fijn is, is de relatief kleine cabine, maar qua comfort ga ik waar het kan naar biz.

Deel Deze Pagina