Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb recent nog zonder problemen met miles geboekt bij China Airlines via de KLM App. Errors horen er wel een beetje bij dus ik zou het eventueel een paar keer proberen. China Airlines lijkt qua inzet van miles een stuk stabieler dan de andere partners in de regio (o.a. Shanghai Airlines, China Eastern en XiamenAir zijn in mijn ervaring bijna niet te boeken zonder problemen). Maar het blijft AF/KLM IT natuurlijk.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Was dit een regionale vlucht in Azië? Want vanuit Europa en/of deels met KLM/AF metal lukt het wel, maar lokale vluchten krijg ik helaas niet te zien.

Bij bijv. HKG-TPE krijg ik overigens wel alleen China Eastern via PVG, helaas.

3. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik zie binnen Azië nu inderdaad weinig opties voor directe vluchten van China Airlines waar ik die wel zou verwachten. Inderdaad wel routes vanaf HKG via PVG met China Eastern, waarbij PVG-TPE soms wel weer China Airlines is. Op die route zie ik overigens wel directe vluchten met China Airlines.

Misschien is het een kwestie van hele lage award beschikbaarheid, maar voor mijn gevoel was er vrij recent veel meer beschikbaar.

4. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Zojuist met AF van CDG naar SGN gevlogen. Ik had premium geboekt, maar bij het scannen van mijn boarding pass kwam er ineens een briefje met mijn nieuwe stoelnummer in BC uit de machine. Als gold-member was ik zeer verrast hierdoor. BC op de A350 was erg versleten, maar het softproduct is goed en crew vriendelijk.

michiel1, Frankb, theflyingrobman en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Vanmorgen via de app mijn stoel gewijzigd van 6A naar 3F maar de app blijft aangeven dat ik op 6A zit.
    3F is na mijn wijziging in de seatmap nu nog steeds niet beschikbaar.

Platinumlijn gebeld, het is gelukt ik zit volgens hen op 3F.
    Hebben anderen ook dit probleem?

Leuk detail, volgens mij is degene die naast mij zat op 6C net iets eerder verhuisd naar 3A.. Die plek staat nu ook op niet beschikbaar.

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 24 aug 2025
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.274
    Trofeepunten:
    408
    Dit heb ik zo ook nu en dan, omdat de geselecteerde stoel niet meer beschikbaar is en de originele stoel wel kan je er wel vanuit gaan dat het gelukt is. Bij de check in is het wel weer goed en ook eeb eventuele ulti block werkt gewoon.

Ruut vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.954
    Trofeepunten:
    428
    Ja redelijk vaak gehad. Kunnen we scharen onder KLM IT.

Ruut vindt dit leuk.
  8. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.310
    Trofeepunten:
    248
    Helaas gebeurt dit redelijk vaak. Meestal gaat het goed, maar in 1 geval was de stoel niet gewijzigd en zat ik nog steeds op de originale stoel. Gelukkig zag ik dat op tijd en kon ik het alsnog wijzigen.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Nu een dag later staat het inderdaad weer goed.
    Best vermoeiend.

10. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje: mijn zus heeft op dit moment Gold en komt voor de deadline voor renewal waarschijnlijk maar op ~50XP uit. Heeft het nog zin om vóór de renewal XP te behalen of wordt alles gereset bij de stap terug naar Silver? Ik meen me te herinneren dat het aantal XP van de tier eronder erafgaat, wat praktisch op hetzelfde neerkomt.

Dat laatste zou wel zonde zijn, dan heeft ze in elk geval geen incentive meer om binnen de alliance te vliegen voor de renewal date.

11. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    123
    Om gold te verlengen gaat er -180XP van de teller af. Als je dit niet red, word je silver en start je weer met 0XP -100XP en behoud je de eventuele rest die je dan nog over hebt. [edit: excuus]

Het feit dat je niet nog een jaar van de voordelen gebruik kan maken betekend niet dat je er nu niet meer van kan genieten ;) Vliegen met de concurrentie zonder de voordelen van gold in economy... dan wist ik het wel, dan bleef ik mooi loyaal.

Laatst bewerkt: 27 aug 2025
    finsdeflyer vindt dit leuk.
  12. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Fair point. Vooral de gratis stoelselecties in premium comfort en lounge zijn haar (en mij) nog wel wat waard, maar met Privium en een paar goedkopere opties via OneWorld misschien toch niet genoeg. Ach ja, we'll cross that bridge when we come to it.

13. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    163
    Trofeepunten:
    43
    Als je 170 XP hebt, dan wordt je toch Silver en blijft er nog 70 XP over om mee te nemen naar het volgende jaar? Anders is het een raar systeem.

14. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Ja, dit begreep ik ook zo. En alles onder de 100XP gaat in het zwarte gat. Maar goed, je hebt wel nog een jaartje Silver.

15. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Correct.

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  16. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    633
    Trofeepunten:
    123
    Correct @ allen, had even te snel alleen met de situatie van @finsdeflyer gerekend.

Ruut, rickbeerendonk en finsdeflyer vinden dit leuk.
  17. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    968
    Trofeepunten:
    143
    Doet bij jullie de Flying Blue website het ook niet? Als ik inlog dan gaat alles nog, echter daarna bij het gegevens ophalen kom ik elke keer op een 'Sorry het gaat mis' pagina terecht. Al via verschillende browsers geprobeerd. Hinderlijk gezien ik voor het einde van de week wat miles moet doneren om m'n status te behouden...

18. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Ja, hier ook een 'erreur' (om de een of andere reden gaat mijn FB pagina altijd terug naar het Frans). Zal wel gefixt worden voor die tijd lijkt me? En anders gewoon een berichtje sturen dat je miles wil doneren? Dan sta je achteraf altijd sterker.

MoonJ vindt dit leuk.
  19. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    350
    Trofeepunten:
    63
    probeer je mobiel lukt bij mij soms als de website weer eens een issue heeft

MoonJ vindt dit leuk.
  20. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.010
    Trofeepunten:
    313
    Weer eens een mooie XP run geboekt. Dit keer KRK - AMS - CDG - TBS (en terug). Is te boeken voor 610 euro (na gebruik verjaardagskorting). Is wel even zoeken om data te vinden, maar hoe verder weg, hoe meer beschikbaarheid.

Levert 108XP op, want CDG - TBS is LONG 1 (24XP).

Ook paar dagen in TBS, nieuwe bestemming voor mij.

FlyingBlob, Urbanjazz, FlyingFonz en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina