Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.274
    Trofeepunten:
    408
    Het is vervelend dat je vertraging hebt opgelopen,

Maar waarop jij dan de conclusie trekt dat het door het personeel komt is mij onduidelijk.
    Het enige wat jij hebt gezien is dat het personeel van de gate aan kwam lopen, niet rennen maar aan kwam lopen.
    Maar daarop kan je natuurlijk helemaal niets concluderen, want ik denk niet dat de dames in kwestie zelf besloten hebben om het vertrek met 1 uur uit te stellen.
    Wat veel aannemelijker is, is dat er niet voldoende personeel beschikbaar was, dat kan grondpersoneel voor de gate zijn, maar ook medewerkers om de bagage in en uit het vliegtuig te laten, medewerkers van de pushback truck, of zelfs bemanning die vertraging hebben op een eerdere vlucht en dan nog naar dit toestel moeten.

Daarnaast hoeft er van grondpersoneel niet verwacht te worden dat ze rennend naar de volgende gate moeten als ze klaar zijn bij een eerdere vlucht of net hun pauze hebben gehad.
    En het grondpersoneel heeft natuurlijk de real time informatie van slottijden, dus dan weet men dat men niet gelijk met boarding hoeft te beginnen als die later is dan de nieuw aangekondigde vertrektijd.
    Soms bij een outstation is het duidelijk dat de turnaround na binnenkomst van een vliegtuig X minuten duurt en vraagt men op die basis een slot aan, maar op Schiphol spelen veel meer factoren mee en wordt vooral de theoretische nieuwe vertrektijd op de borden weergegeven maar kan de daadwerkelijke slottijd veel later liggen omdat men weet dat er nog andere eerder genoemde factoren meespelen waarom de nieuwe vertrektijd helemaal niet gehaald kan worden.

r0n, lloydje33, bernard en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Stel ik geef via m'n FB Amex iemand Pf2.

Krijgt de ontvanger dan vanaf dat moment een jaar platinum status of geldt hiervoor een andere regeling?

3. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Gaat vrij snel, duurt een paar dagen voor het verwerkt is.

Ruut vindt dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Deze persoon houdt Platinum status zolang jij die hebt of als je het voor die persoon wijzigt. Dat laatste mag echter maar één keer per jaar.

Ruut vindt dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Bagagebakkensoap AMS - LIS.

Vrouw komt als laatste aan boord, maar zit op rij 4. Daar is natuurlijk geen plekje meer vrij, want het laatste plekje heb ik mijn koffertje in kunnen leggen. De dame spreekt verongelijkt de crew aan dat ‘er geen plek meer is in het bagagebak boven haar stoel (welkom in 2025). Ze moet haar rugzak (die voor zover ik kon zien er nog prima bij had gekund) een aantal rijen naar achteren in de bakken doen. En daar is ze, zachtjes gezegd, niet zo blij mee.

Ben benieuwd hoe dat straks gaat bij het uitstappen, als ze ziet dat dat koffertje van mij is :D

6. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad benieuwd. Ik afgelopen zondag vanuit Helsinki terug met KLM naar Amsterdam. Daar zijn ze nogal strikt, bij de gate "iedereen" zijn handbagage koffertje inchecken. Mijn platinum tag aan de koffer was mijn hulp :)
    Zitten we in het vliegtuig wordt er ook nog gevraagd mee te werken om plaats te maken (uw tas bij uw voeten) Eindresultaat: halflege bagagebakken :) Nog nooit zo leeg gezien:)

Dan1 vindt dit leuk.
  7. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Het is goed afgelopen! Ik weet niet hoe ze het gedaan had, maar ze had ‘ineens’ haar rugzak toen bijna iedereen ging staan terwijl het toestel aan de gate stond en er nog vrij weinig gebeurde (why??).

Haar rugzak lag toch echt een paar rijen achter mij. Ik denk dat ze die voor de landing uit de bak heeft gehaald en voor haar stoel had gelegd. Dan had het dus eigenlijk ook niet in de bakken gemoeten… ;)

Ik las recent in de FB groep op Facebook een bericht van een Amerikaan dat ‘KLM je toch niet dwingt je koffer in te checken’. Nou, dat doen ze dus wel. Op mijn laatste vlucht WAW - AMS werden er zes mensen achteriin ‘verzocht’ hun koffer af te geven.

Iemand nog een Platinum label te koop, btw? :D

JosEnrafNonius vindt dit leuk.
  8. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Haha, dat is dan een erg ongeïnformeerde persoon geweest. Op short-haul is het in mijn ervaring erg gebruikelijk om na boarding group 3 al zoveel mogelijk in te checken, soms verplicht.

Achja, gewoon een powerbank erin en klaar.

Dan1 en JosEnrafNonius vinden dit leuk.
  9. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Da's slim die powerbank :)

10. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    327
    Trofeepunten:
    63
    In Manchester Engeland weleens omgeroepen voor het boarden: iedereen in groep 5 moet verplicht de handbagage koffertjes inchecken anders mag je niet mee op de vlucht. Niet heel vriendelijk maar het hielp wel.

Dan1 vindt dit leuk.
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Tijdje terug hadden we hier een discussie over de seatmaps en weer vrije stoelkeuze beschikbaar is.

Voor mijn terugvlucht kon ik geen enkele EC stoel kiezen en zat ik noodgedwongen op rij 16 bij de nooduitgang. Na OLCI één EC stoel in het midden (nee dank je), maar wel vijf rijen EBC. Het lijkt erop dat de EC stoelen voor OLCI al uitverkocht waren. Mezelf dan maar die upgrade gegeven. Heen was het €109.

Bijgevoegde bestanden:

12. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    523
    In Azië begint men al met verbieden van powerbanks in de bagagebak.

13. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bij vluchten van Air France wordt het ook al gemeld in de intro. Powerbanks moet je in het zicht houden.

Daan3 vindt dit leuk.
  14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.540
    Trofeepunten:
    373
    Ik wil een vlucht boeken ZYR-CDG-ICN-OKA met AF, en vroeg me af of en hoe het mogelijk is om de overstap tijd in CDG wat op te hogen. Ik krijg de trein te zien die heel vroeg op de dag vertrekt uit Brussel 06.17u, maar zou liever de avond ervoor willen vertrekken en in CDG een hotelletje nemen om de reis een beetje op te breken. Echter krijg ik geen vluchten te zien met de trein de avond ervoor. De balie gaat om 18uur dicht in Brussel dus om dat op eigen initiatief te gaan doen lijkt me geen succes. Zijn daar trucs voor?

15. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Klopt, laatst bij een leg van ANA ook medegedeeld.

16. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.274
    Trofeepunten:
    408
    Als er 5 rijen EBC zijn, dan is er maar 1 rij EC geweest, en die zullen voor de OLCI check in begint dan natuurlijk vaak al bezet zijn.

Waar ik benieuwd naar ben, zeker omdat de upgrade prijs € 79 is en er zoveel plekken over zijn in de EBC, hoeveel paarse stoelen er beschikbaar zijn.
    Als dat er ook een heleboel zijn, zeker als OLCI al een tijdje open is, dan vermoed ik dat het toestel niet vol zit.
    En mocht je op de 19.30 vlucht zitten, die zit inderdaad vaak niet vol, in de eerste plaats omdat ooit is ingezet op de E195, en pas later is vergroot naar de 737-800 omdat naar Lissabon dit toestel wel vaak wat beter gevuld is, maar ja die moet ook weer terug, en er gaat 30 minuten later ook een Transavia toestel die eigenlijk de leisure markt al meeneemt dus is het lastig het toestel vol te krijgen.

17. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    18
    Zover ik weet is het bij een treinsegment alleen mogelijk dezelfde dag en geen dag ertussen.

18. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Voor mij lukte het in het verleden een trein een dag eerder to boeken (via AMS). Maar het moet vie de telefoon. Succes!

Tim82 en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  19. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    350
    Trofeepunten:
    63
    Ben weer uit de KLM app gegooid en kom er ook niet meer in. een Unexpected Technical Error occurred. en het obligate Contact the Customer Service Centre.
    Is het nou echt zo moeilijk??

20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    863
    Trofeepunten:
    143
    Ik kan de paarse stoelen niet meer zien, misschien omdat ik nu EBC zit. Maar gisteren waren er nog heel veel vrij. Ik kon de EC stoelen überhaupt niet kiezen, zowel buiten als binnen het 72-uurs venster. EBC is nog steeds zo goed als leeg. Zou ook de prijs drop kunnen verklaren. Gisteren waren de twee enige stoelen €109 en gevuld toen we vertrokken.

Deel Deze Pagina