Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Rob de Rijk

    Rob de Rijk Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    Wat ik bij KLM dan weer bezwaarlijk vind, is de onduidelijke communicatie hieromtrent. Geen duidelijke reactie van customer service, steeds doorverwijzen naar partner site waarin het antwoord NIET is terug te vinden.

    Laatst ook de discussie met KLM gehad over FB amex creditcard kosten. Zeg gewoon eerljik dat ze niet kunnen veroorloven om de kosten niet op zich te nemen, maar verwijs niet steeds naar wetgeving (wat gewoon niet klopt). maar goed, dat is een ander topic.

    als ik de definitieve datum weet van mijn trip naar DUB is het gewoon kijken en hopen dat de vlucht een KL nummer heeft :).
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    een standaard callcenter agent weet niet van deze complexere dingen af denk ik, helaas.
     
  3. Rob de Rijk

    Rob de Rijk Newbie

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    8
    lol. prijs p.p.? dat is mij die paar miles niet waard (EI prijs 1pax EUR 295.98)
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    even snel gezocht, prijs kan vast wel beter als je op andere data zoekt :)
     
  5. Moonlightslayer

    Moonlightslayer Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik Ben sinds 3 dagen lid van FB om dezelfde reden als jij en daarbij komt dat ik binnenkort op wereldreis ga dus van te voren zoveel mogelijk informatie inwinnen hoe jullie dat doen
     
  6. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb nog 3 segmenten nodig voor gold. Ik heb eigenlijk geen trips meer in de planning. Ik overweeg Ams>CDG>DUS>AMS te boeken voor €160 euro. 3 segmenten waarvan 2 met AF en de laatste met KLM Cityhopper. Zijn er betere deals te vinden? (Max 1 nacht sleepover).

    Ook dacht ik ooit gelezen te hebben dat je op Cityhopper vluchten geen miles verdiend. Echter dit kan ik nu nergens meer terug vinden.
     
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee dat is niet zo.

    Ik zal is even kijken of ik nog wat moois met 3 segmenten kan vinden.
     
    bkraan vindt dit leuk.
  8. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb een cityhopper vlucht gehad enkele weken geleden en die zijn perfect ok.

    Ik had nog 4 vluchten te kort voor gold, en heb BCN-FCO-VCE RT geboekt, en hoewel klasse L bij Alitalia wel miles levert, telt L domestic (Rome Venetie) niet voor Flying Blue miles. Dus ja, ik ga nu nog mogen zien om ofwel 2 extra segmenten te vinden voor weinig geld of zien of ik mijn booking klasse kan optrekken... Miljaar :)
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Had je bij alitalia zelf geboekt?
     
  10. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ja inderdaad, via de website. En ik heb 2x gebeld naar Alitalia en die zeiden 2x dat ik Miles krijg etc. Maar mail naar FB verwees droog door naar de partner pagina en als ik die moet geloven is domestic L 0% en dus geen segment.

    Is er nog hoop? :)
     
  11. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    In dat geval denk ik helaas niet. Waarom had je voor de alitalia site gekozen? Verschilt dat erg met fares die je op KLM.nl krijgt?
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    AMS-CDG-MAD-AMS voor 153.
    AMS-CDG-BCN-AMS voor 154

    Best veel mogelijk als je CDG gewoon op de heen of terug weg als tussenstop neemt.
     
  13. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Thanks voor de shortcut suggestie. Ik heb sinds kort een credit score van 0.0 in Canada en heb een Amex FB Plat kaart in NL. Ik ga proberen om een Canadese Amex Plat te krijgen. Afwachten of het lukt

     
  14. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Heb je die al lang? In principe voor de US zou je die al een jaar moeten hebben. Ik vertrek zelf pas eind november daarheen, en heb mijn AMEX sinds juli, dus het zal nog even wachten worden... :) Veel succes alvast, hopelijk werkt het!
     
  15. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2014
    Jack of all trades en kevin990 vinden dit leuk.
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Mocht het nog niet gezegd zijn, maar als je AF vluchtnummer hebt maar geopereerd door KLM, en het is een goedkope prijs, wees voorzichtig! Het kan zijn dat je dan een MiNi Fare te pakken hebt en die tellen NIET mee als segmenten of miles!! Die fout heb ik dit jaar al 5 keer gemaakt, allemaal op het traject AMS-CDG v.v. Zonde, want ik kan dit jaar nog eventueel PLAT halen.
     
  18. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Vanaf 1 nov tot aan het einde van het jaar een bonus van 50% als je minimaal 40.000 Miles koopt. Koop je er minder dan krijg je er 25% bij.
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    met bonus is het nog steeds een prijs van ~2,8 cent per mijl, da's redelijk pittig!
     
  20. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    als je op de site van AF boekt moet je er inderdaad mee oppassen, er zijn meer mensen 'ingetrapt'. Als je op KLM.com boekt kun je zien hoeveel miles je verdient met de vlucht, en als daar niet 0 staat, dan is het wel qualifying. Ook als het operated by AF is. Als je multi-segment hebt, kijk even of het aantal mijlen een veelvoud van 188 is (het minimum aantal mijlen voor een vlucht die 25% verdient).
    gaat 't nog lukken dit jaar?
     

Deel Deze Pagina