Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    15.000 miles heb ik gevonden, wel in oktober.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.197
    Trofeepunten:
    483
    Gister zag ik op 20 juni AMS-YUL voor 7500 miles.
     
    Bjorn en DirkOnTour vinden dit leuk.
  3. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Moest even zoeken maar heb ook beschikbaarheid gevonden voor YUL in september. Met overstap op CDG zowel heen als terug. 15k retour, 7,5k enkele reis. Vanochtend gezien
     
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Kan ik gewoon de 230V oplader van m'n Macbook gebruiken in Air France 350-900 business of heb ik dan een adapter nodig?

    Normaal werk ik altijd met de batterij maar die is een beetje stuk...
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Zag zojuist dat je voor stoelkeuze business mag gaan betalen bij AF... :eek:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De beslissing is dan ook af-klm breed genomen.
    En vanuit perspectief van de luchtvaartmaatschappij is het een win win, extra inkomsten en voor de voor de luchtvaartmaatschappij belangrijke frequent flyers is ook kort voor vertrek stoelkeuze.

    Zelfde geldt voor het economy comfort klasse, betaal je dan naar Kuala Lumpur €1400 een week voor zit je alsnog op de middenstoel…
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Tja...

    Dit betrof vlucht AMS-BOG via CDG.
    Stukje AMS-CDG (door KLM) blijkt stoelkeuze graties...
     
  8. D3nnisK

    D3nnisK Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Nu zelf op dit moment Flying Blue Silver en kijk of Gold interessant kan zijn.
    Via Amex plat. heb ik nu Privium dus zie de voordelen van SkyPriority nog niet echt, alleen verschil zone 3 naar 2 dan.
    Daarnaast zijn de Privium lounges op schiphol prima.

    Wat wellicht dan nog interssant kan zijn is wellicht verschil tussen silver / gold bij eventuele upgrades? Hebben jullie daar ervaring mee en zie ik wellicht iets anders over het hoofd?
     
  9. RamonKr

    RamonKr Newbie

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Het verschil is dat SkyPriority wel interessant is als je niet van Schiphol vliegt. Ik gok dat dat in ieder geval 50% van je vluchten zal zijn. Daarnaast meer miles en 72 ipv 24 uur van te voren gratis (betere) stoelkeuze.

    Qua upgrades maakt het niet echt verschil.
     
    D3nnisK vindt dit leuk.
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Met Gold krijg je nu binnen een paar dagen voor vertrek Economy Comfort gratis. Vooral voor longhaul fijn. Verder ook prio bagage als je koffers incheckt.
     
    D3nnisK vindt dit leuk.
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Qua upgrades, de platinums gaan eerst, en zelfs toen ik platinum was waren de upgrades echt heel beperkt.
    Moet wel zeggen als ulti gaat dit aanmerkelijk beter, en zijn het niet alleen operationele upgrades.
    Maar gold biedt wel de bagagevoordelen en voor de vluchten terug ook lounge toegang, juist toen ik gold was vond ik toegang tot de lounges echt prachtig.
     
  12. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Gold geeft ook aparte checkin rij en fast-track op terugvluchten. Op een drukke dag terugvliegen is dan een stuk relaxer.
     
  13. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Zoals het nieuwe logo van FlyingBlue al meerdere mensen was opgevallen, zojuist ook voor het eerst mail met de gehele nieuwe stijl ontvangen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    161
    Leuk Bevonden:
    154
    Trofeepunten:
    43
    Moet zeggen dat de website van earnonline best wel een grote impact heeft als het aankomt op miles sparen. Ik was hier April vorig jaar op gewezen door een forumgebruiker en nu al 9000 extra miles ontvangen :)
     
  15. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Onderaan de mail zelfs voor het eerst* het nieuwe design van de kaart! Jammer dat deze niet meer fysiek verzonden worden.
    Screenshot 2023-04-05 at 18.06.23.png

    *Platinum nieuw, eerder al wel gezien bij een Ultimate - PFL kaarthouder op dit forum
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Iemand ervaring wat KLM doet met het bijboeken van XP als ze je vlucht moeten omboeken? Ik had KLM/AF AMS-CDG-SOF geboekt, ze hebben me op een Bulgaria Air vlucht gezet. Krijg ik dan nog wel mijn 2x15XP?
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Na je vlucht even contact opnemen met flying blue en het staat er meteen op.
     
  18. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Hoe kan ik het beste contact opnemen? Het "Claim ontbrekende Miles" formulier op de website is niet bereikbaar...
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Tijdens kantooruren is er meestal een chat optie op de website. Dan wordt het meteen geregeld is mijn ervaring.
     
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Anderen hier die ook hun boarding pass niet meer aan de Apple Wallet kunnen toevoegen? Normaliter als je in de app klikt op 'boarding pass' dan staat er een 'add to wallet' bovenin, maar nu kan zie ik dit nergens meer. Kan alleen de boarding pass die weergeven wordt als afbeelding opslaan of delen. Twee weken geleden kon het nog wel, zou het weer een glitch zijn?
     

Deel Deze Pagina