Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ryanair zet het graag op scherp en bij sommige proefballonetjes, zoals betalen voor inchecken op de airport ging men toch door.

    Vele low cost airlines volgden, een KLM zal dat weer niet zo snel doen omdat men ook vervolgvluchten heeft waar paspoort en visa vereisten gelden en die wil je niet allemaal bik de gate controleren.
     
  2. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Het feit is natuurlijk ook dat airlines de corona jaren willen terug verdienen, dat heeft bakken met geld gekost.
    Maar ik vind het betalen voor een stoelkeuze in BC bij KLM wel wat ver gaan hoor! deze stoelen worden ieder jaar al duurder en zijn naar mijn idee over een aantal jaren voor de meeste mensen onbetaalbaar.
    Straks al Premium Economy in alle toestellen aanwezig is voor long-haul is ook weer een goede reden om de BC stoel tarieven extra op te hogen.

    Dat budget Airlines dat doen snap ik maar een airline als KLM niet.
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Maar de groep die WBC tickets koopt kan, als ze geen status hebben, de zitselectie ook wel betalen.
    En op deze manier kan een luchtvaartmaatschappij wat extra geld binnenharken en blijven hierdoor ook meer stoelen voor ststushouders beschikbaar.
    Want de statushouder die last minute boekt, dus ook de hoofdprijs betaald kan dan stoel 5d selecteren… terwijl de statusloze jan en marie de wbc tickets ruim vooraf hebben gekocht in de laagste boekingsklasse voor hun once in a lifetime vakantie op stoel 1a en b zitten…

    De consument kan altijd kiezen om het niet te doen, en als genoeg mensen dat doen forceert de markt vanzelf dat deze maatregel wordt teruggedraaid. Maar bij andere maatschappijen zie je dat ook niet gebeuren.
     
    noppie vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Een dag te vroeg eigenlijk...
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Anders gelooff helemaal niemand het :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Vliegende_Keep en Ruut vinden dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    En dat is nu precies waar het om draait. De markt bepaald. Nu heeft de consument ook de keus om rechtstreeks te vliegen en meer te betalen of met een tussenstop en goedkoper uit te zijn.
    Als de BC stoel extra moet kosten, zal de consument altijd het vergelijk maken hoeveel die reis bij een andere aanbieder kost en dan zelf zijn eigen keuze maken.
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Stoelkeuze in Y.
    Ik was gewend dat 3 dagen voor vertrek intra-EU extra rijen vrij komen en dan kon ik een paar plaatsen naar voren op een vrije rij plaatsnemen. Dat kon altijd al vroeg in de ochtend, zelfs voor een middag-/avondvlucht. Dit keer kon het pas T-72h. Zou dat te maken hebben dat dan ook gold statushouders hun stoel kunnen kiezen? Dat zou dan een verslechtering voor platinum houders betekenen.

    Vandaag voor de retourvlucht kon ik bij het inchecken geen stoel kiezen, seatmap niet beschikbaar wegens "pending payment"? (raar, ik heb gratis stoelkeuze)
    upload_2023-4-1_12-11-13.png
     
  10. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    409
    Trofeepunten:
    63
    Ik begreep juist dat platinum eerder hun stoelen mochten kiezen ten opzichte van gold, wat logisch is. Anders zou dat wel raar zijn.
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Klopt, je kan stoelen selecteren bij het boeken, maar dan zit je op rij 6 of 7 en een week voor de vlucht zitten die 2 rijen bomvol, incl de middenstoelen.

    Dus daarom wil ik dan graag naar voren. Vaak zit ik dan nl op een rij met een vrije middenstoel. 3 dagen voor de vlucht gaan de rijen die geen BC meer zijn opengezet en kunnen die door iedereen geboekt worden, al dan niet met bijbetaling.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat het tafeltje aan de stoel voor je vastzit heeft weinig te maken met beenruimte. Dat ook zo in pr
    Reis je alleen? Ik had dezelfde situatie vanochtend met iemand in dezelfde boeking die vandaag van platinum naar gold is gegaan. De economy comfort stoelen die we voor morgen geselecteerd hadden staan nu op 'payment pending', maar het ticket is nog steeds bevestigd en uitgegeven.
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    ja, alleen reizend
     
  14. Ali

    Ali Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    A
    Achja, Ryanair maakt al jaren grapjes over het commentaar dat men heeft op de airline, terwijl dezelfde passagiers vooralsnog willen vliegen voor 10 piek per leg: https://www.instagram.com/reel/CqLbqp3oVhT/?utm_source=ig_web_copy_link

    Weet je nog? Enkele jaren geleden, waarin de topman van Ryanair een proef heeft uitgevoerd om 'sta plaatsen' te introduceren in de Ryanair aircrafts... Sommige bronnen gaven aan dat het een grapje bleek te zijn. Not sure: https://www.volkskrant.nl/economie/...os~b06a5ae7/?referrer=https://www.google.com/
     
  15. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Andere die hetzelfde probleem hebben ervaren bij KLM? Wanneer ik bij KLM.nl (of via de app) naar mijn reis ga zie ik dat mijn medepassagier meer xp's en miles krijgt dan ik...

    Overigens heb ik de status Silver en mijn medepassagier standaard explore status.

    Update: ik zie nu dat ik bij elke komende vlucht minder miles en xp krijg dan mijn medepassagiers. En daarbij gaat het ook helemaal fout met de passagiers namen per reis. Mijn vlucht naar SLC doe ik met Collega 1 en mijn vlucht twee maanden later naar Denver met familie. Nu zie ik dat bij mijn vlucht naar Denver de gegevens staan van Collega 1, en is een familielid uit de vluchtgegevens gehaald...Wordt KLM bellen...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2023
  16. Slice

    Slice Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Lijkt wel of er deze maand geen promo awards zijn, of zouden die morgen pas zichtbaar zijn bij start van de werkweek?
     
  17. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Nog niet zichtbaar, maar wellicht al wel verwerkt. Mijn Austin vlucht is t.o.v. vrijdag 25% minder miles en Austin zit regelmatig in de promo awards.
    Ik zou 12.250 miles terug kunnen krijgen voor een wijziging naar dezelfde vlucht/herboeking. Beide kost 50 euro kosten volgens de voorwaarden. Of is het mogelijk om daar onderuit te komen omdat het om dezelfde vlucht gaat?
    Lijkt mij het geld nog wel waard..
     
  18. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Heb het idee dat Flying Blue verkeerde prijzen heeft gepubliceerd. 7.500 voor Canada is wel een hele lage prijs. Een enkeltje Europe is nog bijna duurder.

    SCR-20230403-cwb.png
     
    michiel1, BartF en DirkOnTour vinden dit leuk.
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ik dacht gelezen te hebben dat Air Canada ook rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Montreal gaat vliegen. Dus misschien dat daarom de prijs laag is.
     
  20. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk ook dat ze de verkeerde prijs hebben gecommuniceerd. Als ik kijk naar de beschikbaarheid van de tickets naar Montreal is het goedkoopste minimaal 18.000 miles voor een enkele reis. Of heeft iemand hier wel het tarief van 7500 miles gevonden? :)
     

Deel Deze Pagina