Had je al een AMEX en heb je de AMEX FB aangevraagd? Zat daar nog een bepaalde tijd tussen of had je juist langer gewacht? Ik heb mijn AMEX FB Gold namelijk weggedaan en voor een AMEX Platinum gekozen. Helaas geen welkomstbonus, maar wel de korting. Mocht ik ooit besluiten weer een Amex FB-kaart te nemen, dan zou ik voor de Platinum gaan en ben ik erg benieuwd of ik dan bijvoorbeeld een jaar moet wachten ja/nee, ik de korting krijg, etc. Meen hier namelijk gelezen te hebben dat je een jaar moet wachten en ook dat deze downgrade/upgrade truck niet meer zou werken.
Heb vorige maand tickets naar Thailand geboekt voor dit jaar december/januari. De prijs was zo goed, dat ik deze deal niet kon laten liggen. 'De 'historische data' zeggen dat je Zuidoost-Azië doorgaans 10 maanden van tevoren kunt boeken voor de beste prijzen. Overigens was dit niet bij KLM, maar bij Emirates. Scheelde aanzienlijk (meerdere duizenden euro's). Hoewel ik de flexibele boekingsvoorwaarden bij KLM voor COVID-19 top vond en daar meerdere keren gebruik van heb gemaakt, was dat primair door inreisbeperkingen door COVID-19. Als je een goede prijs denkt te hebben gevonden, dan zou ik boeken
Mijn eerste Amex was een FB Amex, deze ruim 2,5 jaar gehad. Sinds vorig jaar mei heb ik de reguliere gold en in november de FB AMEX opgezegd. In Mrt weer nieuwe aanvraag gedaan en welkomstbonus+ korting gehad. Geen idee waarom want lees hier ook verhalen van mensen die niks krijgen. Het upgrade/downgrade trucje kan elke 6 maanden maar is niet meer zo lucratief als vroeger meer.
Heel bijzonder! Zit nu op de AMEX website te kijken en lees (nog steeds) dit: In het geval van korting op de jaarbijdrage als welkomstaanbieding, is deze korting alleen geldig in het eerste jaar van uw lidmaatschap. Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een (extra) kaart van American Express, dan vervalt de eventuele welkomstbonus en korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar van uw lidmaatschap. De jaarbijdrage die u betaalt is € 660 per jaar (€ 55 per maand). Toen ik mijn AMEX Platinum aanvroeg, had ik nog een AMEX FB Gold. Ik kreeg daardoor niet de membership rewards bonus, maar wel de 50% korting op de maandelijkse kaartbijdrage. Wat ik overigens een beetje misleidend vindt, is dat ze hier (pagina stikt trouwens van de onjuiste informatie) spreken over "Nu 1e jaar 50% korting, (daarna € 55 per maand)", terwijl je de kaart door middel van een jaarbijdrage betaald die je gewoon in één keer af moet tikken.
AMEX ziet het volgens mij als 2 producten, de reguliere en de FB lijn. De jaarbijdrage is afgeschaft, je betaald nu per maand en de 50% korting wordt gewoon verrekend.
Ah, beter! Dat maakt de FB Platinum mogelijk toch weer een interessante optie om extra XP's binnen te harken
Ik zie voor de zomer op mijn gewenste routes bedragen van 5600€ voor een retourtje (Canada en VS) direct met KLM. Dan is het wel erg zuur dat je ook nog moet betalen voor een stoelkeuze als je geen status hebt. Dat soort tickets zijn al duur genoeg lijkt me.
Het is jammer dat je geen korting krijgt als je vanuit Amsterdam via Parijs vliegt. Dan zul je altijd met losse tickets moeten gaan werken.
Heb nu nog 38 XP's nodig om in november m'n status te behouden... Ik twijfel tussen de Amex Gold en een korte vlucht of de Amex Platinum.. En dan natuurlijk na 6 maanden opzeggen. Keuzes...
Amex plat kan je dan ook nog iemand een paar maandjes status mee geven (als je platinum bent natuurlijk) Maar gold met een vluchtje is natuurlijk wel leuker. Succes met je keuze
hier ben ik het inderdaad mee eens! Ik vind als je business class vliegt dat je al genoeg betaald. Vervolgens nog extra betalen voor je BC stoel vind ik wel een beetje geldklopperij! Gelukkig ben ik FB gold en heb ik er geen last van maar toch. nog even en er moet ook betaald worden voor een toiletbezoek aan boord..
Als je geen vlucht hoeft te maken kan dit een goedkopere oplossing zijn: https://wwws.airfrance.fr/en/information/offres/cartes-abonnement-air-france 40XP op de duurste.
Dat is waar inderdaad. Tenzij AMEX ook dat weer gaat aanpakken (net als de waardeloze renewal voorwaarden)
Na thuiskomst een kopie van alle aankoopbewijzen opgestuurd naar KLM via formulier op de website met een korte toelichting. En binnen 2 weken stond het bedrag keurig netjes op de rekening, was bijna €1400 dus de moeite waard. Dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
Het is me al een tijd niet duidelijk waar KLM nu precies naartoe wil. In 2021 las ik nog dat ze 'prijsvechter op de korte afstanden' wilde worden. Anno 2023 is er van prijsvechten zeker geen sprake, maar een premium airline zou ik ze ook niet willen noemen.
Ik geloof dat de topman van Ryanair het idd serieus ziet zitten om voor de wc te moeten betalen: https://nos.nl/artikel/2247353-als-het-aan-ryanair-baas-o-leary-ligt-betaal-je-straks-ook-voor-de-wc
Het is natuurlijk gekkigheid wat ie zegt (of zei, een paar jaar terug), maar ik zou serieus voor een vlucht naar Engeland best 3 kwartier willen staan, is nog gezellig ook