Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Had je al een AMEX en heb je de AMEX FB aangevraagd? Zat daar nog een bepaalde tijd tussen of had je juist langer gewacht?

    Ik heb mijn AMEX FB Gold namelijk weggedaan en voor een AMEX Platinum gekozen. Helaas geen welkomstbonus, maar wel de korting. Mocht ik ooit besluiten weer een Amex FB-kaart te nemen, dan zou ik voor de Platinum gaan en ben ik erg benieuwd of ik dan bijvoorbeeld een jaar moet wachten ja/nee, ik de korting krijg, etc. Meen hier namelijk gelezen te hebben dat je een jaar moet wachten en ook dat deze downgrade/upgrade truck niet meer zou werken.
     
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Heb vorige maand tickets naar Thailand geboekt voor dit jaar december/januari. De prijs was zo goed, dat ik deze deal niet kon laten liggen. 'De 'historische data' zeggen dat je Zuidoost-Azië doorgaans 10 maanden van tevoren kunt boeken voor de beste prijzen. Overigens was dit niet bij KLM, maar bij Emirates. Scheelde aanzienlijk (meerdere duizenden euro's). Hoewel ik de flexibele boekingsvoorwaarden bij KLM voor COVID-19 top vond en daar meerdere keren gebruik van heb gemaakt, was dat primair door inreisbeperkingen door COVID-19. Als je een goede prijs denkt te hebben gevonden, dan zou ik boeken :cool:
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  3. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Wat een armoe. Net als betalen voor WiFi als je business class vliegt.
     
    Tim82 en FlyingBlob vinden dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Mijn eerste Amex was een FB Amex, deze ruim 2,5 jaar gehad. Sinds vorig jaar mei heb ik de reguliere gold en in november de FB AMEX opgezegd. In Mrt weer nieuwe aanvraag gedaan en welkomstbonus+ korting gehad. Geen idee waarom want lees hier ook verhalen van mensen die niks krijgen.

    Het upgrade/downgrade trucje kan elke 6 maanden maar is niet meer zo lucratief als vroeger meer.
     
  5. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Heel bijzonder! Zit nu op de AMEX website te kijken en lees (nog steeds) dit:

    In het geval van korting op de jaarbijdrage als welkomstaanbieding, is deze korting alleen geldig in het eerste jaar van uw lidmaatschap. Bent u de afgelopen 12 maanden al in het bezit geweest van een (extra) kaart van American Express, dan vervalt de eventuele welkomstbonus en korting op de jaarbijdrage van het eerste jaar van uw lidmaatschap. De jaarbijdrage die u betaalt is € 660 per jaar (€ 55 per maand).

    Toen ik mijn AMEX Platinum aanvroeg, had ik nog een AMEX FB Gold. Ik kreeg daardoor niet de membership rewards bonus, maar wel de 50% korting op de maandelijkse kaartbijdrage.

    Wat ik overigens een beetje misleidend vindt, is dat ze hier (pagina stikt trouwens van de onjuiste informatie) spreken over "Nu 1e jaar 50% korting, (daarna € 55 per maand)", terwijl je de kaart door middel van een jaarbijdrage betaald die je gewoon in één keer af moet tikken.
     
  6. nitro64

    nitro64 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Air France Discount Passes zijn weer in de aanbieding (tot 18 april 2023).
     
    lloydje33 en Dan1 vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    AMEX ziet het volgens mij als 2 producten, de reguliere en de FB lijn. De jaarbijdrage is afgeschaft, je betaald nu per maand en de 50% korting wordt gewoon verrekend.
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ah, beter! Dat maakt de FB Platinum mogelijk toch weer een interessante optie om extra XP's binnen te harken :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zie voor de zomer op mijn gewenste routes bedragen van 5600€ voor een retourtje (Canada en VS) direct met KLM. Dan is het wel erg zuur dat je ook nog moet betalen voor een stoelkeuze als je geen status hebt. Dat soort tickets zijn al duur genoeg lijkt me.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Het is jammer dat je geen korting krijgt als je vanuit Amsterdam via Parijs vliegt. Dan zul je altijd met losse tickets moeten gaan werken.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Heb nu nog 38 XP's nodig om in november m'n status te behouden...

    Ik twijfel tussen de Amex Gold en een korte vlucht of de Amex Platinum.. En dan natuurlijk na 6 maanden opzeggen.

    Keuzes...:(
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Amex plat kan je dan ook nog iemand een paar maandjes status mee geven (als je platinum bent natuurlijk)
    Maar gold met een vluchtje is natuurlijk wel leuker. Succes met je keuze :D
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    hier ben ik het inderdaad mee eens! Ik vind als je business class vliegt dat je al genoeg betaald.
    Vervolgens nog extra betalen voor je BC stoel vind ik wel een beetje geldklopperij! Gelukkig ben ik FB gold en heb ik er geen last van maar toch.

    nog even en er moet ook betaald worden voor een toiletbezoek aan boord..
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  14. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Als je geen vlucht hoeft te maken kan dit een goedkopere oplossing zijn: https://wwws.airfrance.fr/en/information/offres/cartes-abonnement-air-france 40XP op de duurste.
     
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    63
    Dat is waar inderdaad. Tenzij AMEX ook dat weer gaat aanpakken (net als de waardeloze renewal voorwaarden)
     
  17. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Na thuiskomst een kopie van alle aankoopbewijzen opgestuurd naar KLM via formulier op de website met een korte toelichting. En binnen 2 weken stond het bedrag keurig netjes op de rekening, was bijna €1400 dus de moeite waard. Dus uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
     
  18. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Het is me al een tijd niet duidelijk waar KLM nu precies naartoe wil. In 2021 las ik nog dat ze 'prijsvechter op de korte afstanden' wilde worden. Anno 2023 is er van prijsvechten zeker geen sprake, maar een premium airline zou ik ze ook niet willen noemen.
     
    Elgertje vindt dit leuk.
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358

Deel Deze Pagina