Ik heb een aantal keer gewoon geboekt en daarna kunnen ze de Amsterdam - Parijs omboeken. Er zit een soort bug in dat je geen KLM en Air France op 1 ticket kan krijgen. Dus hij geeft meestal alleen de Air France vlucht en die van KLM gaan al vanaf 06:00. Omboeken ging altijd zonder problemen en zonder kosten.
Ik vroeg me af of iemand weet of er enige logica zit in het zichtbaar worden (in je account) van de XP's van een gevlogen vlucht. Het lijkt erop dat het volkomen willekeurig is. Soms krijg ik de XP's al na 2 dagen soms na 5 dagen soms na meer dan een week....
Dank voor je tip. Ik heb zoiets al wel twee keer voorgesteld aan de Platinum lijn, maar krijg elke keer te horen dat ze dat niet kunnen doen... Ik ben een beetje beducht om dit te proberen, ook al kost het me maar 50 euro om de miles weer terug te krijgen. Het is ook niet het probleem dat er eerder op de dag geen AF vluchten gaan, want die zijn er ook. Ik krijg simpelweg enkel een optie met slechts de kortst erop zitten vlucht ervoor. Kan het zijn dat ze het voor jou doen / hebben gedaan omdat je een Ultimate bent?
Binnen 24 uur kun je altijd weer kosteloos annuleren, dus dit is zeker de moeite waard om te proberen.
Dat zou kunnen, maar volgensmij boek je ook in bijna de allerhoogste tariefklasse waardoor omboeken meestal kosteloos is. En er zijn zoveel vlucht naar Parijs dat er dan altijd wel een vergelijkbare boekingsklasse inzit. En als er wel kosten aanzitten kun je desnoods nog vragen of die leg in economy mag, want ook dan krijg je volgens mij gewoon het VIP center e.d.
Misschien is dit wel eens eerder ter sprake gekomen, maar kon het niet terugvinden. Voor UXP gaat het om KL AF vluchtnummers of daadwerkelijk in hun kisten te zitten? Ik heb een aantal vluchten via Delta geboekt waarbij ik ook met KLM vlieg waarvoor ik in de KLM app geen UXP zie staan. Ik heb een paar vluchten via KLM geboekt naar Melbourne en daar krijg ik voor de Qantas vlucht ook UXP. Is er anderzijds een mogelijkheid om de Delta boeking om te zetten of KLM daarom te vragen?
Bij mij staan ze keurig de dag er na in mijn account. Ik heb een keer gehad dat het bij was geschreven een paar uur na de vlucht.
Ik wilde vandaag wat vluchten boeken met miles. Als ik op de homepage inlog, verdwijnt de optie book with miles. Als ik eerst op de optie book with miles klik, krijg ik het inlogscherm en dan is de optie book with miles wel te zien. Hebben jullie dit ook?
Dat werkt idd, maar dan zit je op de US site en krijg je alle prijzen in USD KLM en IT: dat werkt niet samen
Volgens mij moet het een KL/AF ticket zijn + metal. Via delta geboekt is dus UXP gegarandeerd mislopen, ook al is het KL/AF metal...
Beetje alles teruglezen en wilde even hierop reageren: Online boeken kan dit wel alleen MOET je een EC Flex fare kiezen om de WBC optie te zien te krijgen bij je terugvlucht. Erg vervelend gezien je die Flex optie waarschijnlijk niet eens nodig hebt, maar heb gemerkt dat dit de enige mogelijkheid is..
Het moet gaan om "flights marketed by Air France, KLM", ofwel zij moeten het aan jou verkocht hebben en dan moet het ook nog hun vluchtnummer hebben. Bij mij kreeg ik 1x bij Widerøe op mijn ticket een AF vluchtnummer, maar een Widerøe vluchtnummer bij inchecken. Uiteindelijk (na IT aanpassingen) heb ik daarvoor wel de XP en UXP gekregen (incl. bonus destijds). Dus de Delta boeking met AF/KLM vlucht geeft geen UXP, maar een Qantas vlucht met AF of KLM code sharing wel.
Uiteindelijk heb ik voor deze "oplossing" gekozen. Gisteren zijn er 40 XP en 5k punten bijgeschreven en staat de teller op 312 XP.
Ik heb nog 20k punten over, dit jaar helaas niet gevlogen met KL. Maar ik zie nu dat ze gaan verlopen. (22.588 geldig tot 31 December 2022) Wat kan ik nog doen om deze te verlengen naar volgend jaar 2023/24?
@LVH een andere (ietwat omslachtige) mogelijkheid om ze niet verloren te laten gaan is om gebruik te maken van de FlyingBlue family optie, hiermee kan je de miles verplaatsen naar een ander FB account (waarna ze weer 2 jaar meegaan).