Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Gelijk mijn geluk maar eens beproefd vandaag voor wat betreft de stopover. En inderdaad, werkt prima. De agent moest wel even inlezen. Eerste deel van de reis in januari geboekt, tweede deel in september. Is een LaP ticket, zodoende toch ongeveer 235/K "bespaard".

    Kosten voor het telefonisch boeken werden trouwens kwijtgescholden omdat het online niet kan.

    Vraag me wel af hoe lang dit goed blijft gaan. Kan waarschijnlijk niet de bedoeling zijn dat twee LaP vluchten goedkoper zijn dan één rechtstreekse vlucht.
     
  2. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    Vinden jullie het overigens niet lastig op de KLM site dat je eerst het hele boekingsproces door moet voordat je de stoelindeling kan zien?
    KLM had een tijdje geleden een soort ''proef'' waarbij je tijdens het selecteren van de vlucht al kan zien welke stoelen er nog beschikbaar zijn in iedere klasse.
    Voorheen had KLM dat ook maar toen is de site geüpdatet.. jammer!

    En weet iemand de reden waarom je soms op bepaalde vluchten/data geen BC stoel kan kiezen? dit terwijl er nog meerdere stoelen beschikbaar zijn? (gecontroleerd door meerdere personen op te geven) Bij de service afdeling van KLM krijg ik niet echt een concreet antwoord.
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat vind ik ook irritant.

    Meestal wil ik stoel 10A hebben in de 777 van KLM. Dan doe ik regelmatig eerst een aantal enkele reis dummy boekingen om te zien op welke dag mijn favoriete stoel beschikbaar is...
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  4. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Lijkt me bewerkelijk.
    Is ExpertFlyer hier geen goede tool voor?
     
    MoonJ, Urbanjazz en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  5. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat is al een tijdje zo bij vluchten waarbij in de betreffende cabine (ik geloof maar weet het percentage niet zeker) 70% van de stoelen al gelecteerd is. Is hier al eens eerder aan bod gekomen. Op expertflyer zie je de stoelindeling van die cabine dan ook niet.
     
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Iemand tips? Ik probeer een La Premiere ticket te boeken, en er is plek voor twee. Echter, de trip kent slechts 65 minuten overstaptijd en dat vind ik wat kort om van de lounge te genieten. Nu zoek ik naar een mogelijkheid om een vlucht eerder van AMS naar CDG te gaan.

    Bellen met de Platinum lijn leverde niets op, want zij zien uberhaupt geen award space... Ze kwamen niet verder dan dat ik Air France zou moeten bellen, maar het telefoonnummer dat ik kreeg, is niet juist.

    Heeft iemand hier wel eens zoiets geprobeerd te organiseren? Is dat gelukt en hoe?
     
  7. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Zaterdag gebeld met Flying Blue voor La Première award space. Je kunt ook alvast de boeking afronden tot de betaling, dan kunnen ze het er wat gemakkelijker bij halen omdat de trip dan al een PNR heeft.
     
    KieWie vindt dit leuk.
  8. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Het bewerkelijke vond ik nog meevallen, 1x gegevens invullen en die worden dan onthouden als je andere dagen selecteerd.

    Maar expertflyer is natuurlijk ook een optie.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  9. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dank, dat ga ik proberen!
     
  10. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    28
    ik heb nog nooit gehoord van ExpertFlyer eerlijk gezegd, ook al vlieg ik regelmatig.
    Ik ga me er eens in verdiepen.
     
    Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  11. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Helaasch... kennelijk kunnen ze niets veranderen aan die itineraries. Knap onaantrekkelijk om zo'n sloot miles neer te tellen en dan niet van de lounge te kunnen genieten. HUCA?
     
  12. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.313
    Leuk Bevonden:
    3.205
    Trofeepunten:
    483
    Ja zou het nog een keer proberen. Heb zaterdag lang gebeld met een medewerker om een LaP ticket in elkaar te knutselen. Dat waren twee longhaul segmenten op één ticket met enige tijd er tussen. Kan volgens de nieuwe stopover regels.

    Wat je zou kunnen doen is opnieuw bellen en laten zoeken naar een ruimere aansluiting. Is deze er niet dan kun je ook verzoeken de vlucht van AMS naar CDG een dag eerder te laten plaatsvinden.

    Waar je wel rekening mee moet houden is dat je geen VIP Centre krijgt op Schiphol als je LaP vlucht niet op dezelfde dag is. Dat zou m.i. wel een beetje zonde zijn....
     
  13. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor de aanmoediging; ik ga het nogmaals proberen.
    Dag ertussen gaat niet werken, want mijn vrouw kan niet eerder weg (en zou hier sowieso geen zin in gehad hebben) :)
     
  14. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Door een artikel op de homepage kwam ik er achter dat de nieuwe rewards map op de website van Flying Blue weer online staat. Deze was rond de zomer ook een paar dagen online en werd vrij snel weer offline gehaald.

    https://rewardsmap.flyingblue.com/nl/
     
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Met vanafprijzen die onboekbaar zijno_O

    Als ze deze nou eens zouden maken met live prijzen voor je gewenste data zoals Google Flights...
     
    Bjorn, lloydje33, Godenzoon14 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Vanmiddag in mijn mail:

    "Onze samenwerking met ALL - Accor Live Limitless wordt nu nog voordeliger voor u, want uw Reward-punten zijn nu hetzelfde aantal Miles waard.

    Dus als u 2.000 Reward-punten omzet in Miles, ontvangt u niet 1.000 maar 2.000 Miles!

    En er is meer: tot 15 december 2022 geniet u van een extra bonus van 15%* – u ontvangt dus voor elke 2.000 omgezette Reward-punten 2.300 Miles!"

    €40 voor 2300 FB miles. Mocht je Miles missen voor een reward ticket en je hebt punten bij ALL staan, sla je slag!
     
  17. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad een waardeloze tool.
     
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Alleen interessant als je echt nooit van plan bent bij Accor te gaan slapen.
     
    Urbanjazz en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ach, in ieder geval gisteren voor 136k fb weer een bc ticket naar de westkust USA kunnen boeken voor september 2023. Dus het is niet allemaal ellende bij fb gelukkig.
     
    Tim82 en Daeni vinden dit leuk.
  20. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Is dat een retourtje? Tegenwoordig moet ik het gewoon vragen.
     

Deel Deze Pagina