Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Da's een goede deal!
     
  2. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Goede deal hoor
     
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Afgelopen nacht met KLM's Premium Comfort van JFK naar AMS gevlogen.
    Het beviel me prima; de cabine werd door 2 flight attendants bediend, die ook alleen maar bezig waren in de kleine cabine van de premium. Ik kreeg dus zeer veel aandacht, refills, praatjes enzo. Was een erg gezellige vlucht zo, met volgens mij wel 4 koffie refills en hoop andere drankjes. De senior purser liet zich ook vaak zien in de cabine en kwam vragen hoe alles beviel.

    Het tafeltje had een lamme scharnier (nu al???) en de senior purser zei dat het absoluut niet de bedoeling was dat het nu al in zo'n toestand verkeerde. Met zakjes cup-a-soup en servetten probeerde ze de scharnier te stutten, zodat het tafeltje niet naar beneden zakte tot op mijn knie (drankjes en borden gleden er anders vanaf).
    Ook zat het raam onder de vieze vlekken en daar kwam ze met diverse doekjes voor terug en zat ze het zelf schoon te boenen. 10x excuses gekregen. Verder top service dus.

    Het eten:
    20221129_191953.jpg

    20221129_230506.jpg

    Op de heenweg met Delta gevlogen, de stoel was naar mijn idee exact dezelfde soort, (dezelfde als in Delta domestic first) maar KLM had een extra leeslampje. Bij Delta krijg je het drinken uit een plastic wegwerp cupje en ruimen ze af met een vuilniszak in de hand waar alles in verwijnt. Bij KLM gaat het wat eleganter met een dienblad zoals in de business class. Bij Delta daarentegen een linnen servet over je tafeltje, bij KLM niet.
    Al met al voelt KLM meer premium aan dan Delta.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2022
  4. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Dit ziet er ook echt zo uit als op de foto's die KLM toont in de reclame banners op hun website.
    Ik kan ook meepraten van Delta Premium, vorige maand naar BOS: op een piepklein dienblaadje staan 2 kartonnen bakjes met idem dekseltje. Plus een klein plastic cupje ernaast met een desert. De bakjes deden mij het meest denken aan eierdoosjes uit de winkel. Zag er niet uit. Van de schrik vergeten een foto te maken.
     
    Urbanjazz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Deze maand weer eens een business en premium economy deal in de Promo Rewards. Screenshot 2022-12-01 at 09.01.56.png
     
    Urbanjazz, Carel1 en Mark12 vinden dit leuk.
  6. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    En weer alleen Noord-Amerika. Ze kunnen ze beter de Noord-Amerika deals gaan noemen ipv promo awards.
     
    MoonJ, MVA20 en Ruut vinden dit leuk.
  7. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Krijg nu een mailtje van Flying Blue m.b.t. de La Premiere cabine. Vanaf 1 januari alleen als promo reward te boeken voor Platinum en Ultimate deelnemers.
     
  8. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Beetje gierig van AF om maar één reward stoel per vlucht toe te kennen :(
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    Ik vind dat ook een beetje raar. Ik snap dat je in het begin maar (max) 1 stoel beschikbaar stelt maar zeg, 3 dagen voor een vlucht wil je die stoel toch gevuld hebben? Beter dat iemand dan zijn miles daaraan opmaakt dan leeg vliegen.
     
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Was dat maar waar: Promo Rewards in LaP.
     
    Menno, Tim82, DirkOnTour en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    In het verleden veel gezocht op prijzen vanaf ZWE, scheelde tot een jaar geleden vaak veel. Dat voordeel is sinds begin dit jaar een stuk minder, sterker met de trein vertrekken vanaf Antwerpen is tegenwoordig duurder dan vanaf AMS. Maar na de recente update van KLM app kan ik ZWE helemaal niet meer vinden of boeken. Ziet iemand anders ZWE nog wel?
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 1 dec 2022
    Ready2Board en michiel1 vinden dit leuk.
  13. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Geen huwelijksreis in La Première meer. :(
    En ik heb er zolang voor gespaard… :eek:
     
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Bijzonder, want als ik zoek op ZWE krijg dit niet te zien. @Tim82 heb jij de laatste versie van de KLM app?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Zo irritant dat je niet meer in 1 oogopslag kan zien voor welke klasse de Promo Awards zijn...
     
  16. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Tijdje geleden een koppeling gemaakt met het systeem van KLM om Promo Rewards op te halen. Systeem voorziet tickets nog wel van een klasse, dus dat ze niet meer getoond worden op de website van Flying Blue is dus een "design" keuze.

    Speciaal voor jou een lijstje met alle bestemmingen incl. vanaf Frankrijk:
    Screenshot 2022-12-02 at 14.41.20.png
     
    KieWie, westi, Menno en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb denk ik een nieuwe functie ontdekt! Tegenwoordig kun je blijkbaar ook privévluchten boeken met je Miles bij AF/KL. Vanaf 138.000 miles vlieg je bijvoorbeeld van Amsterdam naar Hamburg.
    Screenshot 2022-12-02 at 21.20.45.png

    Dat zou je voor 138.000 miles toch wel verwachten? Maar alle gekheid op een stokje: 146.000 Miles voor een economy vlucht naar Hamburg? :eek::oops:o_O. Voor dat bedrag (1) vind je nog een La Premiere ticket, (2) of vlieg je bijna twee keer retour USA in business. Wat zijn dit voor praktijken?
     
    Urbanjazz en ErwinLansing vinden dit leuk.
  18. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Gister bijna genoodzaakt om 42k af te tikken voor een enkeltje Parijs. Vandaag gelukkig weer gezakt naar 5000 miles. De bedragen zijn all over the place.
     
  19. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Door de jaren heen is de waarde van de KLM miles steeds verder gedevalueerd.
    wordt een beetje zoals zegeltjes sparen bij de Shell en na een jaar je handdoeken ophalen met de gedavchte - is dat het nou??-
     
  20. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Het is vanaf nu mogelijk om een gratis tussenstop te boeken met vluchten uitgevoerd door KLM en Air France. Dit is binnenkort ook mogelijk bij andere partners. Er is ook een nieuwe award chart met vanaf-prijzen. Alle details kun je vinden in dit artikel op de voorpagina.
     
    noppie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina