Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Ja, het systeem checkt dan volgens mij of er al punten zijn toegekend. Dus als de gegevens niet goed gekoppeld stonden krijg je ze alsnog. Als er meer aan de hand is moet je inderdaad of je BP opsturen of contact opnemen.
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    AMEX heeft eindelijk mijn FB Miles overgeboekt (sinds april). Hopelijk gaat het vanaf nu weer zoals het hoort.
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Na de overboeking van de “probleem miles” is het bij mij de volgende keer goed gegaan.
     
    Bjorn vindt dit leuk.
  4. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Goed om te horen! Zo nu en dan krijg ik wel eens een referral bonus, en heb geen zin om bij elke bonus weer te bellen.
     
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ja dat dus.
    Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat als iemand mijn referral gebruikt..
     
  6. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet dat dit vroeger vaak werd aangeboden dus ik dacht bied iets soortgelijks aan, voor degene die graag Skyteam Elite Plus wil worden maar geen zin heeft om in het vliegtuig te zitten heb ik nog een extra Delta Skymiles Gold Med. om weg te geven. (geldig tot begin 2024)
    Krijg je alle voordelen bij van Flying Blue gold door hun partnership en je hebt upgrade mogelijkheden bij Delta naar first class, ook skyprio enzo natuurlijk.
    Als je interesse hebt stuur me een PM met een offer.
    Het is geen Platinum For 2 maar is wel nice to have in deze tijd.
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2022
    BsB, Bjorn, TimH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik zoek al een tijdje naar een mooie vlucht ams-dxb te betalen met miles. het valt me op dat de vanafprijs ineens op 75000 miles staat en vanaf dus 50000. Dit was voorheen 55000 en 45000. Is er een onaangekondigde devaluatie of betekent dit dat alle goedkoopste rewardtickets het komende jaar zijn uitverkocht? De miles calculator geeft nog wel de oude miles aan.
     
  8. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    75k voor een enkeltje WBC van 6 uur is wel heel duur. Dan is een WBC tripje naar LAX van 10-11 uur voor 67k miles een betere deal.
    Je kan Dubai ook combineren met een citytrip naar Helsinki. Enkeltje business naar Helsinki is 20k miles. Retourtje Helsinki via Amsterdam naar Dubai business is 1178 euro.

    Wat anders, inloggen in de app lijkt voor mij niet meer te werken na de laatste update. Toetsenbord is daar verdwenen.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  9. Robbiegrunnen

    Robbiegrunnen Newbie Premium Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    De de
    Bedankt voor de tip, maar met een klein kind niet echt een optie met 9 uur tijdsverschil. Dan blijven Dubai en Zuid-Afrika naar mijn mening over voor WBC :)
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Wow AMS-Kaapstad in BC was vanaf 62,5k, is nu vanaf 89k... :-(
     
  11. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Het staat nog in het Flying Blue systeem voor 67.500 enkel. Afhankelijk van waar je boekt en welke airline je kiest. Ik houd al een halfjaar de minimum aantal miles bij voor veel routes.

    AMS-CPT is sinds 2022-01-31 17:49:43 al 67.500 voor een enkeltje. Ik gok dat je nog ergens een mooie FB ticket kan vinden dus. Kan ook zijn dat FB binnenkort al haar prijzen gaan aanpassen.

    Screenshot 2022-07-07 at 14.30.09.png
     
    jphorn vindt dit leuk.
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ben bang dat het echt 89k is geworden..
    Je kan nog wel voor 55k met tussenstops, maar dat is geen fijne route..

    upload_2022-7-7_14-34-26.png
     
  13. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    KLM had de terugvlucht POZ - AMS gecanceld. Platinum lijn gebeld en die had ons omgeboekt op een lufthansa route via Munchen. Kan ik nu alsnog aanspraak maken op 5 XP?
     
  15. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ja hoor, gewoon even FB bellen als het niet bijgeschreven is.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  16. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Ik wilde voor in december weer kijken naar een ticket in La Premiere met Miles.

    Klopt het dat je die (behalve naar Dubai) niet zelf kunt vinden in “boek een vlucht met Miles”? Jij springt iedere keer naar business.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Het was te verwachten: outbound WAW-AMS op 22-07 geannuleerd. Dit is dus minder dan 2 weken tevoren. Wat kan ik van KLM verwachten? Ze stellen nu een eerdere vlucht op dezelfde datum voor, maar die haal ik niet ivm verplichtingen. Kan ik van hen verlangen om me op de LOT vlucht te zetten? Ik heb nl geen zin om de volgende ochtend al om 06.00 in het vliegtuig te zitten.
     
  18. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik had pas het omgekeerde. Laatste terugvlucht geannuleerd binnen 14 dagen. Ik kon niet op een eerdere vlucht omdat ik aan het werk was. Een dag later terugvliegen betekende zelf een hotel regelen (die waren duur en veelal vol) en 8 weken wachten op compensatie. Dus ik wilde dezelfde avond terug en KLM heeft dat geregeld (vlucht met andere airline).
     
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als het nog meer dan een week voor vertrek is dan heeft KLM wat meer mogelijkheden qua ruimte en krijg je geen vergoeding als je binnen zoveel tijd alsnog op je bestemming bent.
    Toevallig, heb ik hetzelfde naar Warsawa, maar de KLM optie een dag eerder klinkt leuk maar als ik de 18de terugkom wil ik niet de 20ste al weer terug, ook ik heb recht op vrije tijd. Met Air France was het wel mogelijk, nu vlieg ik vanaf Dusseldorf en uiteindelijk ben ik er volgens het schema zelfs heen en terug 30 minuten eerder met ook maar 30 minuten eerder weg, dat past wel in mijn schema.

    Ze hoeven je dus niet zonder meer op LOT te zetten als KLM een redelijk alternatief heeft.
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Even hoor, ik heb dit zelf nooit eerder gedaan, ik heb FB platinum.

    Als ik nu een reis boek en iemand in mijn boeking toevoeg die geen status heeft, krijgt zij dan dezelfde voordelen die ik heb?

    Dus graties stoelkeuze in EC en SP?
     

Deel Deze Pagina