Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    o_O..Dan heb je in ieder geval een stopcontact..
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Twee dagen volgens mij. Automatisch zonder claimen. Dat was het enige dat vlot ging aan heel mijn TAROM ervaring :confused:
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  3. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik hoorde via de Platinum lijn vorige week dat de wachttijd voor claims 8-10 weken bedraagt.
     
    Eagle vindt dit leuk.
  4. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Oww..
    Nou ik moet er regelmatig achteraan. Hoewel niet voor die tickets die rechtstreeks op RO site zijn geboekt.
    Gek genoeg moet ik juist altijd zelf achter de XP's aan van RO-reizen die ik via KL/AF heb geboekt en die KL/AF vluchtnummers hebben.

    De dames en heren van FB hebben me wel afgeleerd binnen twee weken al te gaan zeuren...
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  5. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik wacht nog steeds op een claim die ik in januari 2022 heb ingediend. Wanneer ik bel zeggen ze dat ze ermee bezig zijn en het uitgezet is naar een andere afdeling…
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  6. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Dat heb ik ook, sinds kerst 2021..
     
  7. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    324
    Trofeepunten:
    63
    Mijn ervaringen met claim bij KLM zijn over het algemeen goed. Als ik ze via de website indien dan is het meestal binnen twee weken geregeld. Bij AF is het een ander verhaal, ik heb nog twee claims die sinds het indienen in december en februari nog geen update hebben gehad... Ze zijn er mee bezig is de reactie.
     
  8. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb mijn claim bij KLM gedaan voor een geannuleerde KLM vlucht. De link die ik kreeg om de status te controleren komt uit op een Air France site. Wie handelt het dan af?
     
  9. BsB

    BsB Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    bij mij precies hetzelfde. Over het algemeen inderdaad bij AF 8-10 weken.

    echter AF kennende en de “service” die ze leveren is het puur gokken wanneer het opgepakt en afgehandeld wordt…

    succes
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik ben al een lange tijd geen Silver meer, maar hoe zat het ook alweer:

    een vriend van mij in het buitenland is momenteel Silver. Hij heeft nog 40XP nodig om zich te kwalificeren, zijn kwalificatieperiode eindigt in oktober. Klopt het dat als hij in juli een trip in BC doet, dat dan zijn nieuwe kwalificeringsperiode begint, i.e. juli i.p.v oktober? Of blijft het oktober en kan hij rustig XP verzamelen om me te nemen naar een nieuw jaar?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2022
  11. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zodra je een nieuw niveau raakt (Silver>Gold of Gold>Platinum) gaat ook meteen je nieuwe kwalificatieperiode in. Maar je neemt de Surplus XP (het deel wat je overhoudt na aftrek) wel mee naar het nieuwe niveau.
     
    Fripsmaster vindt dit leuk.
  12. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Je hebt 1 jaar de tijd om 180 XP voor Gold te halen. Zodra je dat haalt, dan gaat onmiddellijk Gold in.

    Haal je in dat jaar niet genoeg XP voor Gold, maar heb je wel 100 XP of meer, dan blijf je Silver, blijft de kwalificatie periode november 2022 - oktober 2023 en alle XP's meer dan 100 schuiven door naar de volgende periode.

    In dit geval heeft hij momenteel 60 XP. Als hij bijvoorbeeld een trip doet van 72 XP, dan komt hij op 132 XP. Dat is nog altijd niet genoeg voor Gold, dus de huidige periode blijft onaangetast. Als hij t/m oktober niet meer vliegt, dan blijft hij Silver en neemt 32 XP mee naar zijn volgend jaar.
     
    Fripsmaster, noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ja, zo had ik het ook onthouden. Ik zal hem of een XP run adviseren of twee trips in economy waarvan een in connecting city, zodat hij 10XP + 20XP binnenhaalt en het activeren van de ALL Miles+Points i.c.m. een verblijf bij ALL.
     
  14. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    In plaats van omvliegen kun je ook volledige CO2 reductie middels SAF doen. Voor elke 10 Euro 1 XP. Even gekeken naar SAF: Aalborg 13 XP, Oslo 17 XP.
     
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    oh?

    Dus begrijp ik het nu goed :
    AMS>AAL retour..
    Normaal 10 XP , maar voor 130 euro 13 XP erbij?
    Dus met SAF 23 XP, terwijl omvliegen via CDG maar 20 XP. ZIt het dus zo?
     
  16. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ja, bijna 129 Euro voor de SAF moet 13 XP opleveren.

    Kies je voor puur CO2 compensatie krijg je niks, maar al met een combi met SAF krijg je 1 XP per 10 Euro (afgerond naar boven). Sommigen lijken de XPs niet automatisch te krijgen en moeten er zelf achteraan.
     
    lloydje33, Carel1 en MichaelNight vinden dit leuk.
  17. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    wie moet je eigenlijk benaderen als je de XPs niet automatisch ontvangt? Flying blue of KLM?
     
  18. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Gewoon via de site van FB proberen als het XP's van vluchten zelf betreft. Vluchtgegevens invullen en als systeem het snapt krijg je de XP's direct. Bij ingewikkeldere zaken, of als het via de site niet werkt, gewoon KLM bellen.
     
    noppie vindt dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Het viel mij ook al op en blijkbaar anderen op Flyertalk ook al. Flying blue heef per 1 juli stilletjes een kleine devalutatie gedaan.

    Concrete voorbeelden uit het FT draadje:
    -EU-USA was rond de 50-55k, nu minimaal 60-70k, echter is AMS niet meer duurder om in te beginnen,
    -AMS-CUR nu 70K, was 60K

    Wel positief:
    -SIN lijkt eindelijk te zakken in 2023, richting 75K ipv 200K nu
    -Intra europe lijkt onveranderd (tussen 5-10k) afhankelijk bestemming

    Ik zal het nog aanvullen met extra voorbeelden. Jammer maar te verwachten gezien het gemak waarmee je die miles binnenhaalt (AMEX bonus, dubbele miles etc)
     
    Amsterdam en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Het systeem dat het snapt? Er wordt niet visueel gekeken maar gaat dus automatisch?
    De laatste keer lukte het inderdaad niet tijdens invullen en kreeg ik de melding om het ticket en BP te uploaden. Wel binnen een uur de XPs gekregen. Ik denk dat als je moet oploaden er wel een fysiek persoon naar kijkt?
     

Deel Deze Pagina