Ik wacht op een belletje/reactie op een claim (annulering vlucht binnen twee weken, vertraging waardoor overnachting op LHR noodzakelijk was en meer) die ik op 9 mei telefonisch heb ingediend...ik had twee weken terug gebeld om te vragen hoe het zat, ze hebben het proces opnieuw op gang gezet. Ik hoop dat jouw claim sneller gaat.
Gisteren voor het eerst in L25 gebruik gemaakt van die desk waar je een afspraak moet maken door je BP te scannen op de zuil. Ik zat met de melding "incomplete check-in". Ik kon dus niet een verder segment inchecken. Ik vraag me nu af hoe de volgorde van die afsprakenzuil werkt. Een pax voor mij stond op plaats 10 in de wachtrij toen hij zijn BP aanbood. Ik dacht nog nou dat gaat lang duren. Maar toen ik de BP scande was ik nummer 2. Zou status een rol spelen in die wachtrij?
Natuurlijk speelt status een rol in de wachtrij, waar je bij KLM zelf skypriority moet kiezen, althans zo was het de laatste keer dat ik van de ticketdesk gebruik moest maken, kan in Frankrijk dat automatisch. En dat is fijn want op Schiphol gaf een lokale beveiliger aan reken op een uur wachttijd, maar na 7 minuten was ik aan de beurt.
Er was geen keuze voor SP, de afspraken zuil liet me alleen de BP scannen. Ik heb het nu dus wel over over de helpdesk in lounge 25 binnen. Hoe dan ook het prioriseren gaat dus daar automatisch door dat lezen van je BP.
Je hebt gelijk, bij de nieuwe zuilen in se lounge wordt de boarding pass herkend, bij de ticketdesk bij vertrek moet je zelf sky priority aangeven, daar staat wel een beveiliger. Ik dacht dat je het had ver de L terminal in CDG.
Mijn ervaring is dat het soms een kwestie van lange adem is, en dat het weken kan duren afhankelijk van het soort claim. Zeker in deze tijd met veel annuleringen, vertragingen en bagage issues is het begrijpelijk dat een reactie lang op zich laat wachten.
bij mij hetzelfde 3 weken nu maar goed is AF dus wat verwachten we anders…. mijn vlucht vanuit SIN naar CDG werd tot 2x toe gecanceld. Uiteindelijk gevlogen van SIN-BOM-AMS met SA en KLM beter als AF uiteindelijk, drama maatschappij is dat zeg
Dit heb ik nog niet meegemaakt. Ik doe een boeking op de KL site. Ben stoelen aan het kiezen en er verschijnt een melding : "het tarief is ondertussen gewijzigd" plop opeens 200 euro duurder (totaal dus 100 p.p.). Ik stop met die boeking, zoek opnieuw en idd staat duurder tarief. Het is dus zo dat terwijl je een tarief selecteerd iemand je net even voor kan zijn? Hij wordt dus niet "vastgehouden" tijdens het proces voor je? ps ik heb alsnog het oorspronkelijke tarief gevonden maar met het 1e segment een paar uur eerder. Houdt in dat we nu 5 uur in lounge 2E hall L gaan vertoeven ipv 3 uur... Hun straf is dat we hen op kosten gaan jagen door heel veel champagne te gaan drinken in die 5 uur
Het probleem was niet het stoelen selecteren, dat doe ik altijd achteraf, het probleem is inderdaad dat het tarief in jouw boekingsklasse op het moment van daadwerkelijke betaling niet meer beschikbaar is. Direct opnieuw zoeken heeft geen zin, je vindt wel de goedkopere prijs maar is niet boekbaar. Pas een paar uur later of de volgende dag heeft de reset plaatsgevonden of zijn de tarieven echt weg.
Heeft dit ook niet te maken dat wanneer je vanuit Google flights naar KLM wordt doorgelinkt, dat er dan net een vertraging in de prijzen kan zitten?
Dat kan maar ook op de site van KLM gebeurd dit. Er zitten meer mensen in de fare bucket dan er tickets zijn waardoor het systeem geen van tickets in die farebucket gaat uitgeven. Het idee daarachter is als er 6 aanvragen zijn maar bijvoorbeeld maar 5 tickets kan je beter 4 hebben die de hogere prijs accepteren en 2die afhaken, die kunnen later ook nog terugkomem.
Daar zit een goeie tip in. Gewoon eerst afrekenen en dan pas de stoelen gaan selecteren. Dat scheelt weer tijd en verkleint de kans dat je tarief verdwijnt...
Al gebied eerlijkheid te zeggen dat ik toen op de 777 de stoel 10k niet beschikbaar was ik mijn trip een week heb uitgesteld, binnen Europa maakt het me niet zoveel uit, zodra het verder is en ik kan beter zitten dan is dat wel een idee om dat toch te controleren.
6D en 6G zijn Economy comfort stoelen volgens mijn reisoverzicht voor mijn reis naar Austin in business.