Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Maar als elite met een gast moet je altijd langs de balie in de lounge? Je niet-status gast kan niet zijn boardingpas na de statushouder scannen op de paal?
     
    Max2000 vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Klopt. Nee. Altijd even aangeven, ik ben hier met gast.
     
  3. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Hoeft niet per sé. Als jij en je gast in dezelfde boeking zitten kan je de gast in de app uitnodigen om met jou de lounge in te gaan. In de code van de boardingpass zit dan toegang tot de lounge, waardoor de gast ook de scanpaal kan gebruiken. De elite passagier moet dan wel eerst inscannen.
     
    MoonJ en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand wat 'geluidstoeslag' is? Is dat gewoon de Vliegtaks welke dan in 2022 met €0,10 omhoog is gegaan? Want zie namelijk geen vliegtaks staan in mijn prijsoverzicht.

    [​IMG]

    Ook wel grappig om die bijmeng kosten erbij te zien.
     
  5. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Het is net als autorijden, je betaald 1/3 voor het produkt en 2/3 pakt de overheid. Als ze er nou zuinig en goed mee om zouden gaan was het minder vervelend.
    Ondertussen verkochten ze de halve gasvoorraad ongeveer tegen kostprijs aan het buitenland. Want de nederlandse burger betaald wel en over de grens is er geen klimaat probleem.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Vandag een mail van Flying blue ontvangen:

    To meet the wishes of our Flying Blue Platinum members, we are pleased to announce that from now on you will be instantly upgraded to Flying Blue Ultimate as soon as you reach 1,800 UXP (Ultimate Experience Points).

    You have already gained more than 50% of the required UXP to become a Flying Blue Ultimate member. So take a moment to discover our personalised services and exclusive privileges!


    Dacht al, dat ik een "prachtig cadeau" had ontvangen, want ik heb/had echt geen 900 UXP..... gelijk login op klm.nl..... en daar staan 571UXP, zo als ik dacht.

    Iemand anders dat mail nog ontvangen en ook minder dan 900UXP in het account staan?
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Yep, hier ook…
     
    Daeni vindt dit leuk.
  8. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Misschien 900 UXP op 31 december en hebben waren ze even vergeten dat 2020 UXP's er weer vanaf gaan?
     
  9. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Echt superblij vanochtend. Ik had mijn Ready2Fly weer eens geprobeerd en zie daar: een boarding pass, woohoo. Op naar de UK.

    Bij de gate, laat ik mijn boarding pass zien en meteen rode lampjes.

    "Bent u bij de check geweest?"

    Euh, nee. Ik ben Ready2Fly, kijk

    "Dan moet u alsnog naar de balie, waar ze uw paspoort scannen"

    Uuh. Dus ik heb alles geupload. Het is bekeken en goed bevonden. En dan moet je alsnog naar de balie :mad:
     
    Amsterdam, MoonJ, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Ach ja, klinkt bekend. Ben zelf platinum bij klm. Mijn vrouw ook. Toch bij elke reis weer onze paspoortgegevens invoeren. Ze zijn niet in staat zelfs de meest eenvoudige data correct op te slaan. Treurig.
     
    Didymis en MoonJ vinden dit leuk.
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Probeer eens in te checken via de app. Meestal hoef je alleen je nationaliteit op te geven :)confused:) en dan worden je paspoortgegevens uit je profiel gehaald. Op de website helaas niet.
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  12. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Iemand die het al gelukt is om een promo reward bestemming, ook daadwerkelijk voor de promo rewardprijs te boeken? Ik kijk nu naar Cancun en ondanks dat er staat dat je voor 18.750 miles enkele reis kan vliegen, vind ik nergens een retour voor onder de 73.000 miles (dus 36.500 miles per enkele reis). Ook nergens het 'promo' labeltje. Bizar dat dit na drie weken nog steeds niet kan?
     
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    28.000 voor een enkeltje is de goedkoopste die ik kan vinden, alleen krijg steeds een foutmelding als ik er op klik.

    Overigens heb ik sowieso weer algehele malaise met de KLM website, de helft van die site laadt weer eens niet voor de verandering
     
    MilesHunter en MoonJ vinden dit leuk.
  14. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    En staat bij die 28.000 het 'promo' labeltje of niet? Ik zie ook steeds bijvoorbeeld bij een andere dag 70.500 miles staan maar als ik daar dan op klik, verandert het milesbedrag en is het hoger...
     
  15. Nielsdejongen

    Nielsdejongen Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    127
    Trofeepunten:
    33
    Het is echt een aanfluiting, heb ook al meerdere keren contact gezocht of het ooit nog wordt doorgevoerd in het boekingssysteem, zonder succes..
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Nee, staat geen promo label bij idd.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Flyer1981

    Flyer1981 Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    427
    Trofeepunten:
    63
    Het heeft even geduurd (originele post in november 2021) maar er is eindelijk witte rook. Ben zojuist gebeld door een zeer vriendelijke dame van KLM. Allereerst kreeg ik de welgemeende excuses voor de behandeling en gaf de schuld aan de vele afdelingen binnen KLM die er mee bezig zijn geweest.

    Ticket stond (gelukkig) nog open, dus kon hem een nieuw leven in blazen. Vertrekdatum gelijk vastgelegd. Op naar Las Vegas!

    Het kost wat moeite, maar de volhouder wint :)
     
    MoonJ, FlyingFonz, MilesHunter en 5 anderen vinden dit leuk.
  18. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
  19. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Same here. Inchecken via app en website allebei geprobeerd, maar toch al-tijd langs de balie om je paspoort te laten scannen.
     
  20. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    389
    Trofeepunten:
    63
    Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina