Maar als elite met een gast moet je altijd langs de balie in de lounge? Je niet-status gast kan niet zijn boardingpas na de statushouder scannen op de paal?
Hoeft niet per sé. Als jij en je gast in dezelfde boeking zitten kan je de gast in de app uitnodigen om met jou de lounge in te gaan. In de code van de boardingpass zit dan toegang tot de lounge, waardoor de gast ook de scanpaal kan gebruiken. De elite passagier moet dan wel eerst inscannen.
Weet iemand wat 'geluidstoeslag' is? Is dat gewoon de Vliegtaks welke dan in 2022 met €0,10 omhoog is gegaan? Want zie namelijk geen vliegtaks staan in mijn prijsoverzicht. Ook wel grappig om die bijmeng kosten erbij te zien.
Het is net als autorijden, je betaald 1/3 voor het produkt en 2/3 pakt de overheid. Als ze er nou zuinig en goed mee om zouden gaan was het minder vervelend. Ondertussen verkochten ze de halve gasvoorraad ongeveer tegen kostprijs aan het buitenland. Want de nederlandse burger betaald wel en over de grens is er geen klimaat probleem.
Vandag een mail van Flying blue ontvangen: To meet the wishes of our Flying Blue Platinum members, we are pleased to announce that from now on you will be instantly upgraded to Flying Blue Ultimate as soon as you reach 1,800 UXP (Ultimate Experience Points). You have already gained more than 50% of the required UXP to become a Flying Blue Ultimate member. So take a moment to discover our personalised services and exclusive privileges! Dacht al, dat ik een "prachtig cadeau" had ontvangen, want ik heb/had echt geen 900 UXP..... gelijk login op klm.nl..... en daar staan 571UXP, zo als ik dacht. Iemand anders dat mail nog ontvangen en ook minder dan 900UXP in het account staan?
Echt superblij vanochtend. Ik had mijn Ready2Fly weer eens geprobeerd en zie daar: een boarding pass, woohoo. Op naar de UK. Bij de gate, laat ik mijn boarding pass zien en meteen rode lampjes. "Bent u bij de check geweest?" Euh, nee. Ik ben Ready2Fly, kijk "Dan moet u alsnog naar de balie, waar ze uw paspoort scannen" Uuh. Dus ik heb alles geupload. Het is bekeken en goed bevonden. En dan moet je alsnog naar de balie
Ach ja, klinkt bekend. Ben zelf platinum bij klm. Mijn vrouw ook. Toch bij elke reis weer onze paspoortgegevens invoeren. Ze zijn niet in staat zelfs de meest eenvoudige data correct op te slaan. Treurig.
Probeer eens in te checken via de app. Meestal hoef je alleen je nationaliteit op te geven confused en dan worden je paspoortgegevens uit je profiel gehaald. Op de website helaas niet.
Iemand die het al gelukt is om een promo reward bestemming, ook daadwerkelijk voor de promo rewardprijs te boeken? Ik kijk nu naar Cancun en ondanks dat er staat dat je voor 18.750 miles enkele reis kan vliegen, vind ik nergens een retour voor onder de 73.000 miles (dus 36.500 miles per enkele reis). Ook nergens het 'promo' labeltje. Bizar dat dit na drie weken nog steeds niet kan?
28.000 voor een enkeltje is de goedkoopste die ik kan vinden, alleen krijg steeds een foutmelding als ik er op klik. Overigens heb ik sowieso weer algehele malaise met de KLM website, de helft van die site laadt weer eens niet voor de verandering
En staat bij die 28.000 het 'promo' labeltje of niet? Ik zie ook steeds bijvoorbeeld bij een andere dag 70.500 miles staan maar als ik daar dan op klik, verandert het milesbedrag en is het hoger...
Het is echt een aanfluiting, heb ook al meerdere keren contact gezocht of het ooit nog wordt doorgevoerd in het boekingssysteem, zonder succes..
Het heeft even geduurd (originele post in november 2021) maar er is eindelijk witte rook. Ben zojuist gebeld door een zeer vriendelijke dame van KLM. Allereerst kreeg ik de welgemeende excuses voor de behandeling en gaf de schuld aan de vele afdelingen binnen KLM die er mee bezig zijn geweest. Ticket stond (gelukkig) nog open, dus kon hem een nieuw leven in blazen. Vertrekdatum gelijk vastgelegd. Op naar Las Vegas! Het kost wat moeite, maar de volhouder wint
Same here. Inchecken via app en website allebei geprobeerd, maar toch al-tijd langs de balie om je paspoort te laten scannen.
Helaas kortere geldigheid Flying Blue statussen sinds kort. Iemand dit eerder ergens anders voorbij zien komen? https://insideflyer.nl/flying-blue-verkort-geldigheid-statussen-met-drie-maanden/