Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    498
    Trofeepunten:
    63
    Echt heerlijke kist
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Eens, echt een prima ervaring. Ik had (zelf 1.92) de kleine op schoot, dus elke centimeter telt dan. Had een prima vlucht naar Valencia. Met uitschuifbare hoofdsteun zelfs van de recline gebruik gemaakt, wat ik eigenlijk nooit doe
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Iemand enig idee hoeveel het kost om op de luchthaven zelf een koffer bij te boeken?

    Mijn 2 reisgenoten vliegen Economy en ik Business. Ik dacht 3 koffers te mogen inchecken (2x vanwege reisklasse, 1x vanwege FB Gold status), hierdoor had ik bij het boeken van hun Economy tickets geen standaard tarief gekozen maar het light tarief.
    Maar omdat de binnenlandse vlucht door Avianca wordt uitgevoerd krijg ik over de gehele heenreis maar 2 gratis koffers (zelfs op het stuk AMS - CDG - BOG). Nu wil ik 1 koffer toevoegen zodat we allemaal 1 kunnen meenemen, echter geeft de optie in MMB het onderstaande aan. Ik dacht altijd dat een koffer bijboeken op de luchthaven zelf extreem duur was dus ben een beetje huiverig! Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?

    [​IMG]
     
  4. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Anders even bellen om extra bagage te kopen?
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Op de airport een koffer toevoegen kost volgens mij altijd meer dan vooraf. Dus idd zoals @Max2000 aangeeft even bellen
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Sinds ik Gold ben gebruik ik de L25 ook als aankomst lounge in afwachting van de koffer. Dan meld ik me altijd aan de balie. Stempel op de boardingpas en hup naar binnen. Ik vraag me nu af of die scanpaal ook werkt bij aankomst? .. Kan trouwens een gast mee via die paal of moet de gast altijd naar de balie?
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Kan niet... Via Whatsapp geprobeerd en ook zij verwijzen mij door naar de incheckbalie. Ze zeggen dat de rate van Air France gehanteerd zal worden, welke €65,- is voor het 1ste stuk. Nu maar hopen dat het niet nóg duurder blijkt te zijn op het vliegveld. Erg apart dat dit niet van te voren kan...
     
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Huh, is het echt zo dat als je Business class vliegt met KL/AF ook een gast mee mag nemen? Staat in een artikel op de frontpage van IF. Dat zou betekenen dat ik met een Business Class ticket + Gold status dus 2 gasten mee kan nemen (1 for each)?

    [​IMG]
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Vermoed dat je jezelf rijkt rekent.... je bent of een businessclass reiziger of een Elite+ member
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Jammer... Toch goed om te weten dat je als Business passagier dus altijd een gast mee kan nemen. Wist ik helemaal niet!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik gebruik altijd de scanpaal als ik bij aankomst de lounge inga. Eén keer gaf die een fout aan toen ben ik naar de balie gegaan. Verder nooit problemen ondervonden.
     
  12. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Jaaa, de frontpage. Daar staat ook al meer dan een maand dat je met Delta naar "verschillende bestemmingen" in de VS kunt vliegen vanaf Curaçao. Dat weten Curaçao Airport en Delta zelf alleen nog niet. Altijd mooi zulke echte scoops.
     
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Oh, dus het is BS?:(
     
  14. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Klopt wat je zegt. Maar vandaag toch de labels in de brievenbus gehad. Hoorde van een collega dat ze alle blanco pasjes opmaken dus als je geluk heb dan krijg je ze als nog
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  15. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik wil wel een ultimate pakket :(
     
    TimH vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Je kan inderdaad prima inscannen bij aankomst van een vlucht. Ik doe het niet altijd, de lounge heb je op een gegeven ogenblik ook wel gezien als je er wekelijks komt, maar als mijn trein net weg is en pas over 30 minuten gaat, het kost maar 7 minuten, dan doe ik dat liever dan op een koud perron te staan wachten.

    Pas één keer een probleem gehad uit Kyiv, kreeg ik enkel een fysieke boarding pass en daardoor alleen het board gedeelte mee, en daar kan je dus niet mee naar binnen want er zit geen barcode op.
    Mijn vervolgvlucht was geannuleerd, dat wist ik pas bij aankomst, en ik moest op Schiphol even vervoer regelen naar huis omdat ik pas de volgende dag verder kon, maar ik mocht ook toen gewoon naar binnen, want men kon het niet over het hart verkrijgen dat al mijn 3 opties niet mogelijk waren om op mijn eindbestemming te komen mij dan ook nog eens buiten laten wachten.
    En nee, ik heb niet voor een hoteloptie gekozen, ik heb ook een adres in Nederland, dan ga ik niet in een hotel slapen, ook als kost mij dat niets.
     
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Wat ik me dan opeens afvraag... de digitale FB kaart heeft ook een QR-code.
    Kun je daarmee langs de scanpaal en krijg je dan toegang, of heeft ie een andere functie?
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het lijkt mij dat deze een andere functie heeft, namelijk de gegevens als naam en FB nummer.
    Want wat de zuil doet is controleren of je een vlucht hebt (gehad) op dezelfde dag en dan krijg je toegang.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    2.305
    Trofeepunten:
    558
    Vandaag ook mijn labels en pasje gehad.
     
    MoonJ en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  20. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik gebruik een app op mijn telefoon om een fysieke boarding pass te scannen. Die boarding pass kan je dan toevoegen aan je wallet op je telefoon: https://apps.apple.com/gb/app/scan-boarding-pass/id1166018608
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina