Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hoe zie je in de app dat je ticket nog niet uitgegeven is? Ik heb een reis omgeboekt bij Delta laatst en hij staat in de KL app, alleen staat er dat ik maar 1 bagage heb (via status) terwijl dit er 3 moeten zijn (2 i.v.m WBC). Ik KLM geDMt op Twitter en die zeiden dat het ticket nog niet uit was gegeven door de reisagent, dus dat dit de reden was. Echter ziet het er buiten een verkeerd aantal bagage stukken precies uit als een normaal ticket. Dus ben benieuwd hoe je dit kan zien...
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Onderaan zie je 3 icoontjes, de middelste is "ticketinformatie" als ik daar op klik heeft ie bij mij nog geen info, en ik kan ook nergens anders mijn ticketnummer vinden.

    En als je de Delta app download, geeft ie daar wel de juiste bagage aan? De DL lijkt me in jouw geval leidend.

    Edit: het kan natuurlijk ook zijn dat je bij Delta nog iets moet "confirmen" als er wellicht een wijziging is geweest.
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik daarop klik gebeurt er niks na een kort 'loading' schermpje van een halve seconde. Een bug denk ik.

    In de Delta app geeft hij gewoon mijn nieuwe itinerary aan, alleen zie ik nergens bagage allowance staan. Vreemd. In principe moet er niks geconfirmed worden want heb via de iMessage met een representative mijn door hun gewijzigde vluchten, gewijzigd en een nieuw ticket in de email gekregen. Lijkt erop alsof Delta dus aan KLM nog een nieuw ticket moet uitgeven, maar toch kan ik een stoel kiezen en alles in de KLM app...

    Weet iemand trouwens hoe je vluchten uit de KLM app weghaalt? Door allemaal pandemie wijzigingen vanuit DL en KL staat er in 1 boeking (AMS - LAS) nog allemaal oude, en doorgestreepte 'legs' die dus helemaal niet van toepassing zijn. Nu zie ik namelijk 3 x AMS - LAS, 2 x LAS - AMS en 1 x ATL - AMS (wat een onderdeel zou zijn van LAS - AMS) staan in de boeking, heel onoverzichtelijk... Zie hieronder wat ik bedoel. En er zijn er dus nog meer die niet op de screenshot pasten.

    [​IMG]
     
  4. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Dat kan je niet zelf verwijderen, staat allemaal nog gekoppeld aan je boeking. Klantenservice kan je boeking opschonen door alle geannuleerde vluchten uit de boeking halen.
     
  5. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ok dank, dan ga ik ff bellen. Jammer dat KLM niet zo'n iMessage systeem heeft als Delta :)
     
  6. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    WhatsApp :)
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Tot nu toe alleen nog bots via de KLM Whatsapp gekregen, nooit eens de optie gehad om een representative aan de haak te slaan....:confused:

    [​IMG]
     
    BartF vindt dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.664
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Haha ja volgens mij is ie tegenwoordig wel iets strakker afgesteld. Je moet goed je best doen om alle vragen te doorlopen en een mens achter het toetsenbord te krijgen :D
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Of gewoon vragen aan de bot om doorverbonden te worden.
     
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Werkte niet toen. Gelukkig bij deze vraag wel snel aangeboden dat ik aan een representative wordt doorverbonden. Ben benieuwd hoelang het gaat duren. :)
     
  11. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    KLM heeft ook iMessage. Maar daar reageren ze niet altijd snel op. Ook niet pre-COVID.
    Wel ooit een XP run geboekt via iMessage voor dezelfde prijs als ITA matrix.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  12. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Pff, wat vind ik die nieuwe stoelen in de 737 vervelend. Ze zijn keihard en krap. Ik zit nu wel Economy Comfort, maar het voelt als minder dan een gewone stoel. Hopelijk gaat het ombouwen van de vloot niet te snel.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Als je in Economy Comfort zit zijn de nieuwe stoelen inderdaad minder dan de oude, waar je echt goed in zat en door de beenruimte ook zeer zeker niet krap, maar dat was achterin wel het geval, dan zijn de nieuwe stoelen wel een verbetering.

    Wel vindt ik de USB aansluitingen wat beter dan de stopcontacten waar ik met een volle vlucht nog wel eens loop te 'vogelen' om deze aan te sluiten en dan bij een onverhoopt bezoek aan de WC de stekker eruit te krijgen met mijn voet zodat Samsung en Apple inmiddels al wel wat aan mij verdiend hebben aan nieuwe adapters.
     
  14. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Snelste is om als eerste bericht iets van ‘Medewerker’ of ‘Agent’/‘Live agent’ te sturen. Dat werkt bij mij altijd prima om snel iemand te spreken. Dat ‘snel’ is wel relatief natuurlijk. Met drukte kan het alsnog lang duren.
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bedankt voor de tip! Nog steeds aan het wachten op antwoord sinds gisteravond, dus ben benieuwd of ik uberhaupt ooit nog wordt doorverbonden...:D
     
    BartF vindt dit leuk.
  16. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    464
    Trofeepunten:
    63
    Maar dan is het nog steeds niet een live chat zoals Delta. Maar wanneer je bent verbonden en bericht heen en weer zit er bij mij meestal 30min tussen antwoorden.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Het begint wel erg vervelend te worden dat je steeds naar de balie moet voor een boardingpass. Ik kom straks om 14.00 op Schiphol aan vanuit Dublin en moet 15.00 naar Glasgow. Dan moet ik dus eerst een boardingpass gaan halen en daarna naar de documenten check.

    Als je toch documenten achteraf gaat checken aan een apartie balie, waarom kan je dan niet gewoon een boardingpass verstrekken online? En ik vlieg letterlijk elke week naar Engeland. Moet je dan echt elke week bekijken of ik de regels snap?

    Ik snap ook wel dat het een uitzonderlijke situatie was. Maar voor Engeland geldt al maanden en maanden dezelfde procedure. Waarom niet een vinkje voor de FF die elke week op pad gaan.
     
  18. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Bedoel je dat je er ook nog eens "uit" moet en weer door paspoort en security check of ga je naar de transferbalie?
     
  19. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    499
    Trofeepunten:
    63
    Nee, gewoon transferbalie. Dus daar laat ik Passenger Locater form zien en de test. Dan krijg ik de boarding pas. Vervolgens moet je naar D8, waar ze alles weer bekijken en een stempel geven.

    Maar ik mag mee

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2021
    ppt, Tim82 en Thijsk vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Tja die health check is wel een vervelende, als ik die voor een bestemming nodig heb kan het gelukkig in de lounge. (Want zeker in de ochtenduren staan bij de reguliere health check best lange rijen met mensen binnen de 15 cm van elkaar).

    Reden dat ze dat trouwens doen bij een aparte balie is dat ze bij het boarden in Nederland niet controleren op deze documenten, althans niet bij KLM, want ik heb wat vluchten gemaakt en geen enkele keer is bij de gate ook maar iets gecontroleerd, anders dan je paspoort. Dat is misschien maar beter ook om incidenten bij de gate te voorkomen maar dit op een ander punt te doen,
    Vanaf begin oktober veranderd er voor de UK wel het e.e.a. dat je geen test vooraf meer nodig hebt, enkel de afspraak voor test 2 dagen na aankomst, ook al blijf je één dag, dat is iets wat ze weer bij de normale incheckbalie kunnen controleren lijkt mij.
     

Deel Deze Pagina