Omdat je je Accor account hebt gelinkt krijg je voor de eerste vlucht 5 bonus xp en voor de eerste overnachting bij een Accor 5 bonus xp.
Heb ik een mooie route in elkaar geknutseld bij KLM, krijg ik een foutmelding bij het betaalscherm. Dus ik nog een boeking maken weer een foutmelding. Kijk ik later in de app zie ik alletwee de boekingen staan. Ik KLM contacten voor een betaallink, krijg ik dit als antwoord: De website heeft uw boeking nog niet vrijgegeven. Ik kan u op dit moment helaas niet assisteren met een betaallink. Mocht dit over 20 uur nog niet verholpen zijn, kijk ik graag opnieuw met u mee. Mijn excuus voor het ongemak. Apart en onhandig dit..
Het valt mij op dat er bij de selectie steeds staat " Geen gratis stoelkeuze" maar als ik verder ga ik gewoon een (gewone eco) stoel kan selecteren en ook voor mijn FB ivoren reisgenoot.
Heb ik ook wel eens gehad. Was je al ingelogd met je FB account? Dan geeft het bij mij wel aan dat ik stoel kan kiezen en bagage mee krijg.
Vanaf 21-9 ook zone boarding op Schiphol. Ben benieuwd hoe strict dit nageleefd gaat worden. Op outstations werkt het best aardig. Zones worden dan op basis van eigen/forumleden ervaringen. (Officieel bericht KLM zal volgen) 1: ulti/Plat4life/ business class 2: fb plat/gold/st elite+/Skyprio/ (thnx @Godenzoon14) 3 fb silver/ fb elite/ bluebiz 4 eco duur ticket 5 eco goedkoop ticket
Ook benieuwd naar! Hoe kom je aan deze zones? Want bijvoorbeeld op CDG als je niet J vliegt, zit je als Platinum ook in zone 2... Zou het wel prettig vinden om ook in Y als Platinum in Zone 1 te mogen boarden.
Het blijft altijd opvallend hoe mensen werken. Stond van de week op Aalborg. De dame aan de balie roept 5x: We boarden per zone, kijk op uw ticket Dit doet ze in Deens en Engels. En dan: We gaan nu boarden, ALLEEN ZONE 1. ZONE 1 ZONE 1 ZONE1 en dat echt 10x. De eerste in rij: Meteen rood lampje. Meneer u zit in Zone 4. Volgende: Rood lampje. Mevrouw, u bent Zone 5 Bij de vierde persoon ging het voor het eerst goed.
Dit is iedergeval hoe ze het op PRG,HEL,en BER deden in de afgelopen 1,5 jaar. Op cdg werkt het idd anders. Verdere info zal KLM tzt wel delen. Maar het lijkt me aannemelijk dat zone 1 alleen ulti is. Kan een van de ulti's dat bevestigen?
Het viel mij vorige week pas op dat er "zone 2" op mijn ticket stond. Werd trouwens niets mee gedaan tijdens het boarden.
Oh gaat er een rood lampje branden als die zone nog niet aan het boarden is? Ik heb daar geen weet van omdat men over het algemeen zone 1 en zone 2 tegelijk laat boarden en daar zit ik al jaren in dat ik geen idee had dat dit daadwerkelijk is afgedicht. Wel handig, want uiteindelijk weet men wel dat hierdoor boarden niet mogelijk is als je zone niet aan de beurt is en je wordt weggestuurd, op termijn wordt het dan minder druk.
Laatste Maandag vanuit BSL naar AMS stond ook Zone 2 op mijn BP. Ik ben FB Plat en vlog in Y. Tijdens boarding werden de Zones opgeroepen, maar Zone 1+2 waren tegerlijkertijd opgeroepen. Mijn BP deet het niet…..omdat ik operational upgrade heb gekregen en van daar en nieuwe BP, daar stond dan Zone1 op.
Ultimate is inderdaad altijd zone 1. Wat ik wel vreemd vind is dat als ik mensen die ik toevoeg aan mijn “family members” en met deze personen vlieg ook Zone 1 worden. Ze krijgen alleen dan weer geen Sky Priority logo op hun boardingpas en ook in de lounge moeten ze iedereen handmatig binnenlaten net als met gasten. Vooral Sky Priority mis je er wel op want de meeste crew kijkt daarnaar. Meestal kun je het op de airport wel laten toevoegen maar toch blijft het gek.
Maar gek genoeg krijgt mijn statusloze boekingsgenoot ook vrije keuze en niet pas bij het inchecken...is dit altijd zo?
Positieve noot over Air France klantenservice. Had een vraagje over een voucher en belde hierover. Kreeg eerst bandje met druk en vol bla bla bla maar als u kiest voor Engels is de wachttijd korter. Gekozen en 15 sec later had ik een Nederlandse dame aan de lijn die in het Nederlands begon . Overigens geen KL gebeld want air france vouchers vinden ze daar maar moeilijk is helaas mijn ervaring in de laatste maanden.
Ik had gisteren ook een KLM voucher die ik bij Air France wou gebruiken (want dezelfde reis was daar behoorlijk goedkoper), maar ik kon daar mijn KL voucher niet gebruiken. Toen heb ik m'n fare voor 24 uur vastgezet, dan komt ie wel alvast in de KLM app te staan en kon ik dus vanuit de KLM app de betaling doen. Nu staat dus alles goed alleen zag ik net dat mn ticket nog niet is uitgegeven, even afwachten dus, anders mag ik alsnog bellen..