Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268
    Ja ik vlieg die route wekelijks, vanaf 23 juni gaat de lounge weer open en gaan alle KLM vluchten weer vanaf Terminal 1D. Sinds begin december is er geen vervangende lounge geweest, had ook weinig toegevoegde waarde want er mocht geen eten en drinken geserveerd worden en T2 was uitgestorven in die tijd.
     
    LucW vindt dit leuk.
  2. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Kan niet meer inloggen op KLM of Flying Blue:
    Oops!
    We can't seem to find the page you are looking for.

    Bekend probleem?
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Hier doet ie het gewoon. Cookies wissen en cache legen wil nog wel eens helpen op de KLM site.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Doet het hier prima...
    Merk wel dat ie Sky Priority niet mee geeft.
     
  5. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Zag van de week wat leuke non-stop business trips binnen Europa voor rond de 450. Dacht van het weekend wat te boeken. En dan is vandaag alles aangepast naar 800-900 euro. Is dat een weekend boekingstoeslag of zo van 90%?

    Wat business tarieven voor Juli/Augustus:

    Parijs - Madrid 359 euro. En Amsterdam - Madrid maar liefst 858 euro.
    Amsterdam - Napels 1300 euro o_O vergelijk dat met de 1400 euro Met Singapore airlines in de a350 naar Bangkok…
    Lissabon was gisteren iets van 460 en vandaag 811 euro.
     
    Laatst bewerkt: 5 jun 2021
    Ruut vindt dit leuk.
  6. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Nieuwe lounge voor AF/KL in Los Angeles (LAX) volgend jaar. Locatie wordt de net geopende Westgate Terminal, welke te bereiken is vanuit Tom Bradley Internationaal. Hopelijk wordt deze lounge beter dan wat AF/KL nu gebruikt. Ben zelf niet zo’n fan van de huidige Korean lounge.
     
  7. Karsten1993

    Karsten1993 Blue Tier

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    33
    SCHIPHOL - Leden van frequent flyer-programma Flying Blue kunnen vanaf nu naast miles ook Experience Points (XP) sparen op vluchten van Transavia. Daarmee kunnen zij een hogere status bereiken via het spaarprogramma, wat de nodige voordelen oplevert.



    Tot nu toe was het al wel mogelijk om miles te sparen bij Transavia, mits er een Plus- of Max-tarief werd geboekt. Daarbij konden respectievelijk 250 of 500 miles per enkele reis worden verdiend. De vluchten telden echter niet mee voor de XP. Daar komt per 8 juni verandering in.

    Met de Experience Points kan op den duur een hoger niveau binnen Flying Blue worden bereikt (Explorer, Silver, Gold en Platinum). Een hogere status geeft diverse voordelen, zoals voorrang bij het inchecken, een grotere bagagevrijheid of zelfs toegang tot de lounge.
     
    Ready2Board, Amsterdam, michiel1 en 8 anderen vinden dit leuk.
  8. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    https://www.transavia.com/nl-NL/veelgestelde-vragen/transavia-flying-blue/#id-flyingblue-xp
     
    Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Moet ik nu de lounge gaan delen met Transavia passagiers? :(
     
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ja, leuk, maar het "basic" tarief geeft nog steeds geen XP dus. Reken er dus op dat je met Transvertragia standaard 46-110euro meer kwijt bent wil je XP's en miles krijgen...dan kun je dus uiteindelijk net zo goed een light-fare van KLM kopen en heb je meteen een gratis koffer en priority ed. erbij.
     
    Amsterdam, Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  11. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nope:
    Transavia is geen onderdeel van het Skyteam en daardoor heb je geen Elite-voordelen met Flying Blue bij Transavia.
     
  12. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Oh, nog een leuke (zal wss wel aangepast worden op de Transvertragia website binnenkort):
    Als je kiest voor het Basic tarief kun je na je boeking in Mijn Transavia voor €5 per persoon per vlucht 250 Flying Blue Miles en XP kopen. Dat zijn 500 Flying Blue Miles per persoon bij een retourvlucht. Je spaart ook automatisch Experience Points (XP). Je Flying Blue Miles en XP worden bijgeschreven nadat je vlucht heeft plaatsgevonden. Je kunt Flying Blue Miles kopen tot je bent ingecheckt.

    €5 voor 250 XP is niet duur ;)! Je hebt dan weliswaar nog steeds geen ene donder aan je status bij Transvertragia, maar je kunt bij de rest van de skyteam alliance voortaan wel gratis een koffer meenemen en de lounge in.
     
    Amsterdam, michiel1, ErwinLansing en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Zoals ik het lees is het vooral voor KLM passagiers die af en toe een bestemming moeten vliegen waar KLM zelf niet heen gaat en op deze manier toch iets aan loyaliteit kunnen verdienen zodat men eerder genegen is Transvertragia te kiezen dan een andere low cost airliner.

    Wat trouwens wel goed is, voor elke vlucht die ik de laatste tijd maak mag er 1 leg een beoordeling plaatsvinden a 500 miles per vlucht.
    Nog steeds geldt de beoordeling alleen voor de afhandeling voor of eventueel na de vlucht, maar niet tijdens de vlucht.
    Naar Istanbul afgelopen zaterdag zowaar een 2de koffieronde, daar had ik niet op gerekend, daar sta je dan bij het toilet achterin terwijl ik op rij 4 zat... Dit deed men voor Corona al niet meer.
    Gelukkig deed de crew terug zoals het hoort, 1 service en de rest van de vlucht in de galley verborgen.
     
    ErwinLansing, westi, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Precies. Als je soms toch net als het gepeupel naar een zonnestemming wil, zit je al gauw in een groen ipv blauw vliegtuig. Dat is ook de enige reden, waarom in met HV gevlogen heb. Dan natuurlijk wel vanuit CPH via AMS, wat als KL-codeshare te boeken was, dus wel punten en XP, maar verder geen voordelen voor de reis zelf.
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Eerlijk is eerlijk, last minute E85 voor een enkele reis van Sofia naar Amsterdam omdat Wizz Air op het laatste minuut annuleerde en over 3 dagen de volgende vlucht als optie bood ben ik blij dat ze er zijn.
    En ook bij een vertraagde vlucht vanaf Barcelona waar de pilote zelf het woord nam om het uit te leggen wat er ging gebeuren en toch wat vriendelijker personeel over het algemeen met Hollandse nuchterheid maakt ze niet specifiek slecht.

    Maar met al dat 'gepeupel' op een charter naar een zonbestemming dat gaat nooit gebeuren.
    Ik heb 3 jaar geleden met Corendon naar Antalya moeten vliegen met verplichte check in bij de balie met al die andere 'veelvliegers' om mij heen dat de werkgever inmiddels weet dat ze dat niet meer op die manier hoeven te doen, dan maar met overstap met Turkish, maar ik kan daar bijzonder slecht tegen.

    Maar de stap met wat XP kan wel wat boekingen opleveren, want een Easyjet heeft natuurlijk ook wel interessante bestemmingen in die markt.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  16. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad, over het algemeen is Transavia nog wel te verteren op routes waar KL niet vliegt. Ik heb me wel voorgenomen nooit met Easyjet of al helemaal niet met Ryanair te vliegen, dat nooit!
     
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ach Ryanair, voor Corona € 8 all in enkele reis van Eindhoven naar Stansted is best te verteren, terug gewoon met KLM, geen moeite mee. Het is juist wel leuk om af en toe low cost te vliegen, zeker als je weet dat terug gewoon op 'niveau' is.
     
    FlyingFonz, michiel1, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Waar moet ik dan kijken nadat ik het ticket geboekt heb of hangt dat ook nog af van de boekingsklasse?
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Het is het gemakkelijkst om even met KLM te bellen.
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Als je de upgrade hebt geregeld is het nog niet zeker of die doorgaat. Ik zie net de post van @loualex1399 hierover.
     
    Amsterdam en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina