Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Met de auto zijn deze regels nog steeds van toepassing, echter het is lastiger te controleren.
     
    Tim82 en westi vinden dit leuk.
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    In het geval van reizen met de auto is er geen sneltest vereist, dus slechts 1 test ipv 2. En geen quarantaineplicht, dus kan gewoon gaan werken.
    Toch een behoorlijk verschil. Kost wel 2 dagen extra reistijd.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    En een hotel in Duitsland onderweg, is ook niet mogelijk geloof ik als het geen essentieel verblijf is, of doen ze aan de balie van zo'n hotel niet zo lastig als je zegt dat je op doorreis bent?
     
  4. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Geen idee, zo lang duurt het ook weer niet om door DE hene tre rijden dat een overnachting noodzakelijk is.
     
  5. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Elke deelstaat heeft z’n eigen regels en uitzonderingen.

    Alleen zakelijk verblijf is toegestaan met negatieve COVID test jonger dan 72 uur oud.
    Bovendien moet de Duitse opdrachtgever, danwel werkgever bevestigen dat je er zakelijk verblijft. Dit dmv van een e-mail of ondertekende brief.

    Bovenstaande is mijn ervaring in Nordrein Westfalen.
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Okay confirmed. Statussen worden opnieuw een jaar verlengd voor leden met een kwalificatieperiode van nu tm december 21. Werkt op dezelfde manier als vorig jaar. upload_2021-2-16_10-50-7.png
     
    MoonJ, TimH, michiel1 en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik kreeg gold november vorig jaar. Op mijn kaartje staat geldig tot februari 2022. welke datum moet ik nu aanhouden of val ik precies buiten de boot?
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Goed nieuws @lloydje33. Mijn kwalificatiejaar loopt t/m 31 juli. Ik heb nu 237 XP en een vlucht geboekt voor eind juli. Het is voor mij dus beter om niet voor 31 juli te vliegen, maar bv begin augustus.
     
    MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je valt niet buiten de boot. Jouw Gold status wordt per 1 november met een jaar verlengd. Geldig tot 1 februari komt doordat de status altijd 3 maanden langer loopt dan 1 jaar.
     
    MoonJ, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Anders krijg je weer het verhaaltje met de surplus. Echter blijft het vreemd dat de echte loyale klanten die blijven vliegen niks cadeau krijgen en de klanten die dus niet vliegen (5xp ofzo) de volledige 295 voor bijv platinum.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Blij :)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Fantastisch nieuws @lloydje33! Mijn kwalificatieperiode loopt t/m 31. mei en viel tot nu toe buiten de boot voor alle maatregelen, behalve een 10 dubbele XP voor twee vluchten van de zomer. Er staat nu 279XP, en de laatste 21XP zou wel te halen zijn met een XP-run, maar met even snel terugrekenen heb in in deze kwalificatieperiode slechts 25XP verdient, en 279-25 geeft een groot pak sneeuw, ik bedoel, surplus van vorig jaar. Een fijn verjaardagscadeautje :)
     
    MoonJ, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    402
    Leuk Bevonden:
    200
    Trofeepunten:
    268
    Krijg je ook weer de surplus XP terug die je kreeg bij de vorige verlenging?
     
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Helemaal mee eens. Als ik de vlucht eind juli wel zou maken (BC AMS-CDG-WAW-CDG-AMS) heb ik 31 juli 237+120 (2x60)=357XP en daarvan houd ik 57 XP over. Maak ik de vlucht begin augustus krijg ik 120 XP. Verschil in mijn voordeel 63 XP ;
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  15. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Volgens mij wel:
    upload_2021-2-16_12-2-14.png

    Ik hoop het wel trouwens, want door de surplus van vorig jaar zit ik nu al ruim boven de 300 XP.
     
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    De actie met dubbele XP is nog niks over bekend helaas. Dan geldt in jouw voorbeeld niet 120 maar 60. Dan kom je op 237+60=297 krijg je 3xp cadeau en begin je je nieuwe periode op 0. Eventueel komt hier het surplus van de vorige periode bij. (Juli 2019-Juli 2020 in jouw geval)
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Je hebt gelijk, ik heb het niet goed gelezen. Tussen de nieuwe maatregelen stond nog de oude “dubbele XP” maatregel die geldig was t/m 31-12-2020. Het uitstellen van mijn vlucht van eind juli tot begin augustus levert dan een voordeel op van 60 XP.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  18. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik vind dit helemaal geen slimme maatregel van Flying Blue. Ik ben fb gold en heb nu 90xp. Ik was van plan om dit jaar nog een aantal KLM vluchten te boeken waarbij ik waarschijnlijk zal eindigen op 180xp. Met deze maatregel is het voor mij dus niet meer zo aantrekkelijk om met KLM te vliegen. Voor mijn vluchten die ik nu wil boeken is star alliance over het algemeen allemaal goedkoper. Ik kan nu beter een status match aanvragen en niet met KLM vliegen. Ik kan zo ook nog eens met andere Airlines vliegen.

    Zie ik hier misschien iets over het hoofd wat ik evt zou missen wanneer ik niet met KLM vlieg?
     
    Thijsk, MoonJ, DirkOnTour en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    klopt volgens mij helemaal. Het enige wat je misschien mist is een huisje;)
     
    MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik wilde precies dit typen, in aanvulling met dat ik wel een lijstje kon maken met dingen die je niet mist? :D
     
    Thijsk, DirkOnTour en lloydje33 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina