Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. cvr

    cvr Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    28
    Iemand hier al iets over gehoord? Mijn laatste vlucht was maart 2020 en voorlopig niets in de agenda tot de zomer. Momenteel 0 XP en Gold tot 31/7. No chance op 180 XP voor 31/7, ben benieuwd of er nog een statement komt over verlenging....
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2021
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  2. JosEnrafNonius

    JosEnrafNonius Blue Tier

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Same here, Gold tot 1/7 en 24 XP. Daar kom je ook niet ver mee....niks gehoord tot nu toe. Duimen dan maar !
     
    cvr en ErwinLansing vinden dit leuk.
  3. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie net in mijn overzicht dat ik over 2020 0 surplus xp krijg omdat mijn surplus in mei 2020 hoger is dan in 2019. Zoals de meesten heb ik afgelopen jaar nauwelijks kunnen vliegen. Waarom nu 0 compensatie omdat ik in 2019 heel actief ben geweest? Of krijg ik dan Januari 2022 pas een eventuele compensatie voor de pandemie in 2020? Duurt wel heel lang en vind het heel onduidelijk.
     
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Over een eventuele compensatie in 2022 is niets bekend. Ik hoop ook dat er nog een verlenging van de status komt voor leden die dat in 2020 niet hebben gekregen. Bij mij zijn in 2020 gewoon de 300 XP afgeschreven.
     
    Bosbewoner en ErwinLansing vinden dit leuk.
  5. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook -300xp vorig jaar en lijkt er op dat er in Mei weer 300 xp afgaan. En dan sta ik ongeveer op 0. Zonde van het opgebouwde spaarsaldo..
     
    Carel1 en ErwinLansing vinden dit leuk.
  6. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Met de huidige vooruitzichten haal ik (net) de 300xp niet eens in mei. Niet alleen zonde van het opgebouwde saldo maar ook zwaaien naar de opgebouwde jaren voor PFL.
     
    Bosbewoner en Carel1 vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    DirkOnTour, TimH en Carel1 vinden dit leuk.
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
  9. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Inmiddels t/m 31 december.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dankjewel, dat is goed nieuws
     
  11. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Nu ben ik verward, maar het lijkt op goed nieuws!

    Kijk net op mijn account, en zowel 14 als 15 januari zijn er XP (een voor 2019 en een voor 2020) met de tekst:
    "XP gained in previous qualification period ending 31/05/2020 and kept for the new qualification period starting 01/06/2020"

    Maar... het totaal is nog steeds hetzelfde als voor de kerst. Rara? :rolleyes:

    Ik denk een IT vautje, of misschien nu bijgeschreven, maar tellen pas mee vanaf 1 juni? Het lijkt er in elk geval op, dat de surplus regel verlengd gaat worden, en ook met terugwerkende kracht voor overschot in zowel 2019 als in 2020. Bedankt KLM!
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij staat er hetzelfde. Het verschil tussen die 2 aantallen XP is het XP Surplus. Bij mij is dat verschil al in september bijgeschreven. Mijn kwalificatiejaar loopt t/m 31 juli. Misschien wordt het bij jou nu bijgeschreven.
     
  13. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Mijn periode loopt idd 31 mei 2021a f en val dus buiten de aangekondigde regeling. De FB site noemt ook nog steeds alleen "qualification period between July 2020 and February 2021". Vandaar mijn verrassing, want het is blijkbaar verlengd tot in elk geval mei dit jaar.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  14. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Die surplus mails die je in Januari hebt gehad zijn voor de periode Mei 2019 - Mei 2020. (beetje laat 8 maanden na afloop) Als je tot half Maart 2020 veel hebt gevlogen dan heb je daar niks aan, zoals ook in mijn geval. Voor de periode Mei 2020 - Mei 2021 is er nog niks gecommuniceert. Alles bij elkaar zitten we bijna 1 jaar in de pandemie en doet KLM nog alsof het business as usual is voor een grote groep veelvliegers.
     
    RuudHier en Carel1 vinden dit leuk.
  15. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb juist tot februari 2020 veel gevlogen en zou, zoals je zegt, niets aan de regeling hebben. Ik heb in januari ook geen mails gekregen, maar zie nu juist wel bijschrijvingen. Vandaar mijn verbazing, want ik zou ook buiten de regeling vallen, zoals die gecommuniceerd is.
     
  16. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Weet je zeker dat je de XP’s ook daadwerkelijk erbij hebt gehad? Bij mij staat er ook 2x een surplus saldo, geen idee waarom, er is niks aan het totaal saldo aangepast.
     
  17. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Eens bekijken bij een andere account, die wel Surplus XP Support heeft bijgeschreven. Het is inderdaad iets heel anders. Het lijkt een nieuwe manier om het overschot over te voeren van het ene naar het andere jaar, net als altijd, maar nu met een extra lijntje in het overzicht. Voor niets blij gemaakt dus, en nog steeds uitzicht naar een downgrade als de regeling niet wordt verlengd :mad:
     
  18. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik verwacht haast wel dat ze alle statussen nog een keer een jaar verlengen. Normaal vlieg ik minimaal 1x per maand voor werk en een aantal keer per jaar prive. Echter beide ligt nu helemaal stil. Zelfs met dubbele XP's haal ik het niet als er bijvoorbeeld vanaf juni weer gevlogen mag worden
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dat hoop ik ook ja. Op dit moment geen optie om te vliegen: dubbele testen als ik naar NL wil en bij terugkomst in Polen verplichte 10 dagen quarantaine.

    En met de auto is geen van dit allen van toepassing :confused:
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  20. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Late reactie maar ik heb hier dus gebruik van proberen te maken maar in de praktijk was er gewoon geen beschikbaarheid tot in de lente en zo ver vooruit plan ik nu echt niet. In de praktijk heb je er weinig aan dus. Tenzij je extreem flexibel bent qua data en direct in het begin boekt.

    En dan zul je zien dat als je eindelijk een datum heen hebt gevonden, de terugreis pas 2 maanden later tegen promo tarief kan, of juist 2 dagen.

    Nog los van dat je elke keer als je op een datum klikt tot 20 seconden moet wachten voordat je weet of er beschikbaarheid is. Maar ooit gaat het me lukken gebruik te maken van een promo reward!!
     
    MoonJ vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina