Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. SanHor

    SanHor Newbie

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Bij Transavia dus NIET, dat wil ik ter volledigheid even toegevoegd hebben.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk ook dat het business model van Transavia levensvatbaarder is dan dat van KLM. Transavia serveerde alweer eten en drinken in juli, omdat het inkomsten bracht. KLM niet, want het was te gevaarlijk voor personeel om met zo’n kar te lopen.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  3. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Ik denk ook dat het business model van Transavia levensvatbaarder is dan dat van KLM. Transavia serveerde alweer eten en drinken in juli, omdat het inkomsten bracht. KLM niet, want het was te gevaarlijk voor personeel om met zo’n kar te lopen.

    Ben ik niet zo zeker van... Als het echt helemaal fout gaat bij AirFrance/KLM zou het zomaar kunnen gebeuren dat Transavia geslachtofferd wordt. Terug naar de absolute kernactiviteit en alle niet daartoe behorende onderdelen afstoten/sluiten.
    Transavia hangt er maar een beetje bij, te klein en te duur om mee te spelen met de echte LC maatschappijen, en onduidelijk in de organisatie binnen af/kl. Soort van tool dat bij onderhandelingen met de vakbonden in Frankrijk gebruikt kan worden. Ik zou niet verbaasd zijn als Ben Smith midden volgend jaar de boel opdoekt om de rest van de tent overeind te houden.
     
    FlyingDutch en Ruut vinden dit leuk.
  4. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Bij de Groene werkgever waar ik vlieg hebben we daar in de cockpit altijd een leuke tegeltjeswijsheid voor als mensen wat van ons salaris vinden: (die overigens lang niet zo hoog is als van de Blauwe collega’s)

    We worden niet betaald om wat we doen, we worden betaald om wat we kunnen.
    Als we elke dag zouden moeten doen wat we kunnen zou niemand meer in een vliegtuig stappen.


    Daar zal niemand iets tegen inbrengen maar je mist het punt. Stel dat KLM een grote machinefabriek was waarvan de vraag met 90% is ingezakt en vooruitzicht op herstel is dun. Het geld is op, salarissen kunnen niet worden uitbetaald en de toko is technisch failliet. Op het laatste moment springt de overheid bij om met miljarden belasting geld de boel overeind te houden waarbij een bijdrage van het personeel gevraagd wordt. Stel dat er dan een vakbond van shiftleaders is die dwars gaat liggen, hoe zou jij daar dan op reageren?
     
  5. MoonJ

    MoonJ Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Ik hoor graag waar ik nog een kroeg die open is kan vinden in ons mooie landje :( Dan geef ik het hele forum een rondje! :D

    Zonder alle gekheid, ik blijf bij mijn standpunt. Ja, al het KLM personeel waaronder grond en cabine doet concessies. Maar die hebben niet de studie schuld en vaardigheden van onze Nederlandse vliegers. Vind het ook niet gek dat afgestudeerde artsen meer voordelen en een beter cao hebben dan verpleegkundigen. Jullie wel?

    En wie dit ziet als een negatieve uitspraak over cabine personeel en verpleegkundigen, begrijpt de boodschap niet.
     
  6. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    268
    Het Paleis in Lounge 1 ;)
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  7. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    268
    Je vergelijking slaat kant noch wal. Een vliegopleiding zit ergens tussen het niveau MBO en HBO in. Niet te vergelijken met een gespecialiseerd arts/chirurg.......
     
    Ludwig vindt dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Eh dan liever de Crown lounge, dan blijft het een lekker Nederlands (lees: goedkoop/gratis) rondje! :p
     
  9. MoonJ

    MoonJ Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Ik kijk niet naar niveau. Ik kijk naar 1. verantwoordelijkheid en 2. verschil in functies in diezelfde branche.

    Piloten dragen de verantwoordelijkheid over honderden mensen op het moment dat ze in de lucht zijn. Ja, meestal gaat een vlucht vlekkeloos en hoeven ze (gelukkig) weinig te doen. Maar ik ben toch blij dat ik mijn leven in hun handen kan leggen op het moment dat het wel fout gaat.

    Een 2-jaars vlieger (basis) opleiding tussen een 0,5-jaars cabine opleiding zit ook een groot verschil in. Net zoals tussen een arts en en verpleegkundige. Een arts vergelijken met piloot doe ik niet zoals jij aanneemt.
     
  10. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    En gelijk hebben FNV en CNV.
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    Is dit clickbait voor extra inkomsten voor insideflyer of heeft iemand echt KLM WBC tarieven voor 1106 EUR naar Dubai of 1333 naar Bangkok gezien?

    KLM & Air France – vlieg vanaf €1.106 in World Business Class
    De bestemmingen in de World Business Class promotie kun je (meestal) tot drie maanden voor vertrek boeken, voor een vertrek in 2020 of 2021. De exacte beschikbaarheid kun je vinden wanneer je op de prijs klikt op de actiepagina. Je kunt bijvoorbeeld reizen naar de volgende bestemmingen met een vertrek vanaf Amsterdam Schiphol:

    • Dubai voor €1.106
    • Bangkok voor €1.333

    https://insideflyer.nl/klm-world-business-class-aanbiedingen-vlieg-vanaf-e1-106/
    upload_2020-10-29_18-14-7.png
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  12. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    33
    gewoon op website KLM, ongeveer helft van alle dagen beschikbaar tot eind juni 1106 of 1107 euries,
     
  13. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    met overstap in Parijs.. geen WBC toch?
     
  14. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    33
    via CDG inderdaad, dus geen huisjes :(
     
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    993
    Trofeepunten:
    348
    Als je met KLM wil voor een redelijke prijs dan moet je juist vanuit CDG vertrekken. :p
     
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    620
    Leuk Bevonden:
    992
    Trofeepunten:
    123
    Die mogen ze dan achteraf nog opsturen :p
     
  17. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.437
    Leuk Bevonden:
    1.600
    Trofeepunten:
    648
    MoonJ, michiel1, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    177
    Trofeepunten:
    43
    Laatst bewerkt: 3 nov 2020
    Carel1 vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    1.679
    Trofeepunten:
    273
    Vermoedelijk waren ze er klaar mee om door de hele blauwe family gezien te worden als het neefje dat zich altijd voorbeeldig voordeed, maar er op de achtergrond vandoor ging met de hele erfenis van opa en oma.
     
    bernard en Thijsk vinden dit leuk.
  20. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    90
    Trofeepunten:
    28
    Zijn de piloten toch tot inkeer gekomen. Ben benieuwd wat er allemaal op de achterschermen gebeurt is afgelopen dagen.

    Gewoon geen andere opties. Die hadden ze niet en hebben ze niet. Als de toko technisch failliet is, er geen verbetering op korte termijn zichtbaar is en jezelf dus min of meer technisch werkloos bent en er komt iemand langs met de mededeling dat er een enorme zak geld beschikbaar is om het bedrijf te redden heb je gewoon alle voorwaarden te accepteren. Zo simpel is het. Dat de vakbond dit niet inzag en vrolijk probeert te onderhandelen over "voorwaarden" geeft aan dat ze een bedroevend strategisch inzicht hebben. Er zal redelijk snel een tweede lening nodig zijn met weer nieuwe voorwaarden/eisen. Wat denken jullie? Hoeveel van de 3000 piloten gaan eruit?
     

Deel Deze Pagina