Nee normaal gesproken niet, maar er zijn talloze voorbeelden van waar het qua IT niet helemaal goed gaat, zelf had ik het afgelopen november nog, werd er 2x 36XP ipv 2x 12XP gecrediteerd
Afgelopen weekend twee FB award tickets in business class geboekt. Het viel mij op dat de bedragen die in beeld kwamen voor belastingen en toeslagen bij elke stap in het boekingsproces verschillend waren en uiteindelijk bijna EUR 200 hoger waren dan in de eerste fase van het proces. Toen ik vervolgens naar de helpdesk belde om navraag te doen vertelde de medewerker mij dat de belastingen en toeslagen EUR x zouden zijn en dat bleek wéér een ander bedrag te zijn dan de bedragen die ik online zag. Gelukkig was het een substantieel lager bedrag en heb daarom de award tickets gewoon telefonisch geboekt. Weer een "goed" voorbeeld van hoe willekeurig en intransparant deze business is.
Er is weer een koppeling met ALL van Accor Hotels mogelijk, dit keer goed voor maximaal 10 extra XP! (en 2 statusnachten bij Accor)
Er gebeurt niets als ik op Link your accounts klik, dus het zal wel niet. En volgens mij is er niets veranderd: 5 XP and 1 Status Night after your first eligible flight and 5 XP and 1 Status Night after your first night stay at eligible ALL - Accor Live Limitless hotels.
Ik heb de Accor koppelingsmail ook gehad, maar al lang geleden gekoppeld. Ik vermoed dat de email naar het verkeerde lijstje is gestuurd. Wel interessant voor iedereen hier die niet het Accor forum volgt, is de winactie van Accor. Of je al een Accor account hebt, maakt niet uit. Als je er nog geen hebt, kun je er ter plekke een aanmaken en ook nieuwe accounts winnen. Ga naar https://welcome-all.accor.com/#/nl om punten en prijzen te winnen! Je leest op het Accor forum wat andere IF'ers gewonnen hebben, meestal genoeg punten voor een gratis overnachting, een ander een Delsey koffer. En voor de newbies die denken.. wat doet dit in het Flying Blue forum: als je dus een account aanmaakt bij Accor en koppelt met Flying Blue, krijg je na één vlucht en één hotelovernachting 10XP en 2 statusnachten bij Accor, dus double dip. Daarnaast krijg je voor elke vlucht bij KLM 0.5 Accor punt per uitgegeven euro en voor elke overnachting bij Accor 1 Flying Blue mijl per uitgegeven euro. Dat gaat allemaal automatisch!
Iemand een idee wat dit betekent? Heb ik een upgrade te pakken ? Sta overigens in de delta app als “platinum medalion” dacht niet dat FB plat evenwaardig was?
Klopt, FB plat is zeker lager dan DL PM, als je met DL vliegt. Maar als de lijst zo blijft zit je comfort +.
Wat zijn jullie ervaringen met XP's en miles van een CI-vlucht(nummer) op een KL ticket. Moet je daar een claim voor indienen of worden ze gewoon (veel) later automatisch verwerkt?
Ik heb voor mijn laatste trip naar Athene voor het eerst European BC gevlogen (via Rome, met Alitalia). Dat is al een hele verbetering, vind ik, t.o.v. economy. Wist niet dat het qua maaltijden, loungetoegang, sky priority boarding en stoel zoveel scheelt. Tijdens de laatste vlucht van FCO-AMS was er een Afro-Amerikaan die op grond van zijn huidskleur toegang wilde hebben tot de BC. Die schold (op de grond nog, voor taxiën) de stewardess en de purser zo een 10 keer voor racist uit. De beste man natuurlijk straalbezopen, gelukkig liet Alitalia hem toch economy zitten. Jammer dat ze hem niet van boord hebben gegooid, die man heeft ook nog gek gedaan tegen een passagier die op moest staan "because I want a good seat at this airline". Hij had voor eco betaald, dat product krijgt hij dan ook.
Die man begon zelf over zijn huidskleur. Dus het lijkt me wel relevant dat dan in de discussie te benoemen. Hij riep honderd keer dat hij zwart was en men racistisch is tov zwarte mensen. Kijk ik ben Marokkaan van oorsprong, maar ik ga daar ook niet binnenkomen met ik ben bruin ik wil een BC seat als ik daar niet voor betaald heb. Maar ik had BC betaald, dan krijg ik dat product ook.
Als iemand zich asociaal gedraagt is dat dan nodig om zijn of haar huidskleur te benoemen, of is het gewoon een asociaal persoon?
Ok, prima, ik vind het alleen overbodige informatie, dit stond overigens niet in je eerste post, had dit alleen aangegeven zonder daar dus zoveel nadruk op te leggen. Zo komt het namelijk op mij over, maar dat is mijn persoonlijke mening! No worries! Sorry, mijn vorige post is getyped op een telefoon, is niet helemaal goed gegaan!
Maakt niet uit. Maar het was een moeilijke situatie. Hij begon zelf erover. Eerst niet, maar na een minuut wel. Ik schrok er wel van. De stewardess en de purser zijn er niet op in gegaan. Dat is heel professioneel, je kan ook niets zeggen want die meneer is misschien in een hele slechte mentale toestand. Er was ook nog een meneer aan boord met een dienstpaspoort van de overheid, ik zag hem met dat paspoort en allerlei papieren. Die kwam ook nog even naar voren om na het voorval even te praten hoe en wat. Uiteindelijk zijn we toch vertrokken. Tijdens de vlucht was de man gelukkig stil. Ik was daar wel blij over, want in de lucht wil je geen incidenten, met wie dan ook.
Nogmaals no worries! Deze dingen gebeuren, onder alle lagen van de samenleving. Je hebt alleen een korte beschrijving gegeven van de situatie. Op mij kwam het iets anders over, maar goed, het is dan ook een korte omschrijving geweest, dus vandaar mijn reactie.
Snap ik. Maar het BC product van AZ vond ik wel goed. Maar dat komt ook omdat ik geen referentiekader heb, dit was eerste set vluchten (4) BC.
Gisteren terug gekomen uit SFO. Zou SFO-SLC-CDG-BCN vliegen op delta stock (had comfort+ ticket) Ongeveer 4 uur van te voren kreeg ik melding vertraging op 1ste leg en ik werd omgeboekt naar SFO-MSP-AMS-BCN. Waarbij de laatste 2 met KLM was. 2 vragen: 1- kan ik vanwege IRROP, ORC aanvragen? Laatste 2 legs zijn nu gebasseerd op KLM spend, ipv miles (Delta) 2 - ik had geboekt op Delta met comfort + (direct geboekt, niet via upgrade oid) en op nieuw ticket gedowngrade naar EC, zelfs op eerste leg (kwam onderaan op upgradelist) kan ik hier nog compensatie voor krijgen?
1. Je hebt inderdaad recht op de credits voor je origineel geboekte vluchten. Je nieuwe route krijgt ook minder XP, dus die kun je ook nog aanvragen. 2. Wat had je precies in Comfort+ geboekt? Niet al je originele segmenten lijken me te boeken in W? Comfort+ is een aparte klasse bij Delta, dus als je bent gedowngraded, zou je daar compensatie voor kunnen aanvragen..