Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Wel even oppassen, boekingsklasse E (goedkoopste economy) levert domestic en internationaal geen miles en XP op - dus even boekingsklasse checken.
     
    Godenzoon14 en MoonJ vinden dit leuk.
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Goed om te weten. Vervelend dat je bij fare conditions op de website van Qantas bij een vlucht niet kan kijken welke boekingsklasse je zit. ITA is ook niet betrouwbaar hiervoor, gezien een bepaalde vlucht op de Qantas website 139$ aangeeft als red e-deal en de ITA goedkoopste op diezelfde dag 339$ is.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Expedia laat boekingsklasse zien. Best weleens handig.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Die gratis koffer die inbegrepen zit bij een reward ticket, geld dat alleen op AF/KL operated vluchten of ook reward tickets die door partner airlines worden uitgevoerd?

    Bij Qantas gelden namelijk ook een aantal FB Elite voordelen, en bij QF operated vluchten zit er altijd standaard gratis een koffer inbegrepen in het ticket. Zou betekenen dat je met een normaal economy award ticket dus 3(!) koffers van 23 KG mee mag nemen vanaf Flying Blue Silver level. :D
     
  5. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk het wel. Ik heb op een reward vlucht gevolgen met CZ geboekt via fb nadat ze skyteam hebben verlaten. 1 stuk inbegrepen in ticket en 1 stuk als elite plus.
    Alleen snap ik niet hoe je op 3 stuks komt.
     
    Matthijs1311 en MoonJ vinden dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Elk ticket bij Qantas is al een baggage stuk van 23 KG inbegrepen, zelfs hun red e-deal fares in Economy. Award ticket en elite baggage vrijstellingen zijn extra toch? Dus die worden bij de standaard baggage van Qantas bijgerekend of niet?
     
  7. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Award ticket heeft geen extra stuk bagage. Het is hetzelfde als de standaard bagage bij Qantas (1 stuks in dit geval). Bij elite voordelen mag er een extra stuk bagage worden meegenomen. Wat dus neerkomt op 2 stuks in totaal.
     
    Matthijs1311 en MoonJ vinden dit leuk.
  8. SoFly

    SoFly Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Iemand ervaring met vluchten van Garuda?

    Vlieg overmorgen de volgende route:
    AMS - LHR met KL
    LHR - DPS met GA met tussenstop in KNO voor fuel

    Kan op de klm app of website van Garuda zelf geen stoelen kiezen (cabine staat op eco restricted). Iemand die weet of ik meer geluk heb aan de check in bali als ST elite+ member?
     
  9. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Probeer het eens op de Saudia website. Om een of andere reden lukt het daar vaak wel
     
  10. jasperR

    jasperR Blue Tier

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    298
    Trofeepunten:
    63
    Wordt 24uur van tevoren vrijgegeven toch? Ik heb hetzelfde met AM... zij beroepen zich op eco basic
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik kan met Garuda wel via de Garuda website stoelen kiezen als ik alleen een enkele domestic of internationale vlucht heb, of bij domestic en internationale vlucht alleen voor de internationale sector.
    Moet wel worden gezegd dat ik dan bij Garuda zelf boek, en niet op een KL vluchtnummer.

    Bij de check in balie heb je wel recht op de betere stoelen als ST Elite +, maar in bijvoorbeeld de Airbus 330 waar de eerste rij in de economy klasse echt wel een goede plek is, is de kans bij de check in balie nogal klein dat deze nog beschikbaar is....
     
  12. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand hoe het zit met flying blue gold status en China Southern vanaf 1 Jan 2020? Online kan ik niks vinden en ook wanneer ik bel met flying blue levert het weinig op. Het enige wat ze weten is dat de voordelen geldig zijn tm 31 dec 2019. Hoe het in 2020 is weten ze blijkbaar nog niet. Ik vind dit nogal vreemd aangezien ik zeker niet de enige ben die een vlucht gepland heeft staan met CZ.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2019
    Matthijs1311 vindt dit leuk.
  13. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Garuda zou eerst oer ingang Suikerfeest 2020 stoppen met LHR-DPS, maar een paar dagen beleden werd er gezegd dat ze per direct stopt met LHR- DPS.
    Ik ben dus benieuwd of je vlucht omgeboekt is of dat ze het zelf nog gaat uitvoeren.

    Ams- DPS gaan ze onder de loep nemen.... het zal me niet verbazen als dat ook zou beëindigen binnenkort.
     
    SoFly vindt dit leuk.
  14. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288

    Ik kon zonder moeite bij Garuda altijd een stoel online kiezen, zowel ticket die bij Garuda online is geboekt als een reward ticket met KL nummer.
    Wat ik dan deed is eerst ticket boeken en vervolgens nog een dag of paar uurtjes wachten(dit ivm elite plus nummer dat Garuda door kreeg).... en dan naar Garuda site gaan vul je pnr en naam in.... en op extra service kon ik dan mijn stoel kiezen.
     
    SoFly vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Bij een Reward ticket van KLM bij Garuda kan je inderdaad een stoel kiezen via de Garuda website, als het een enkele vlucht is lukt dat prima, als het dus domestic en internationaal is kan dat alleen voor de internationale sector. Dat heb ik nu al diverse keren gehad.

    Ik ga er trouwens niet teveel moeite voor doen, de domestic vlucht die ik heb heeft regelmatig een ander toestel dan gepland of wordt helemaal geannuleerd, en dan krijg je toch een andere vlucht die je dan op dag van vertrek probleemloos kan laten aanpassen als je toch eerder op de luchthaven bent, en met een beetje pech kan ik deze vlucht helemaal niet uitvoeren omdat ik in Jakarta moet blijven...
     
    SoFly vindt dit leuk.
  16. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb zojuist ook een vlucht naar Sydney geboekt, Air France en Qantas metal.
    Mooi dat ik als FB platinum nu ook bij Qantas lounge toegang heb, en ik heb ook zowaar een stoel kunnen reserveren. Stoelen met meer beenruimte zijn echter niet selecteerbaar. Zou dat ook onder de nieuwe status overerving zitten, of helaas dat net niet? Iemand een idee? Kan anders altijd even Qantas pingen natuurlijk.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik kreeg vandaag een mail van het KLM PA team met o.a.

    Blue restaurant en bar
    Wilt u voorafgaand aan uw reis genieten van een culinaire beleving? Dan bent u van harte welkom in Blue restaurant of Blue bar in de non-Schengen KLM Crown Lounge. U ontvangt tot 31 maart 2020 15% korting op een ontbijt, lunch of diner in het fine dining restaurant. U ontvangt deze korting ook in Blue bar op een Bar Bite en een drankje.

    15% korting op zo'n drankje, dan kost het "maar" € 318,75.
     
    Johan10, Goldfly, arjen05 en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Flying Blue Silver pakketje binnen. 2.5 week, erg snel! :D
     
  19. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Goed nieuws! Vond de SkyTeam lounge bij SYD best tegenvallen.
     
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Dit mailtje ook gehad, titel was 'Wij wensen u fijne feestdagen'. Wellicht is dan de kerstattentie van vorig jaar, die per post kwam, dit jaar wegbezuinigd :)
    Ik heb overigens de indruk dat PA het drukker en drukker krijgt, gezien de reactietermijn. Ze ondersteunen ook de ulti's en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat die groep flink gegroeid is sinds de kwalificatiekriteria tastbaarder geworden zijn en openlijk gecommuniceerd in de app.
     

Deel Deze Pagina