Vandaag Silver status behaald, woohoo. Iemand enig idee hoelang het duurt voor het envelopje met mijn kaart en tags aankomt?
Ik was begin september geherkwalificeerd en kreeg de kaart pas begin november. Het kan ermee te maken hebben dat ik in het buitenland woon, maar vond het vrij lang duren.
Is het iemand ooit gelukt om met twee tickets voor dezelfde vlucht dubbele miles/xp te verdienen? Dit zou in theorie niet moet kunnen, behalve misschien op AF/KLM vluchten (artikel 2.7 https://www.flyingblue.com/kamino/policies/nl/en). Heb nu twee tickets van Alitalia op mijn naam, voor dezelfde vlucht, lang verhaal, maar kan er 1 nog annuleren. Als iemand het ooit gelukt is dan durf ik wel de gok te nemen....
Ik kwalificeerde in september en had in november nog niets ontvangen. Belde erachteraan en kreeg vorige week een 'vervangende' pas. Nogmaals erachteraan gebeld en nu wacht ik op de luggage tags. Ik moest er wel duidelijk bij zeggen dat ik tot nu toe helemaal niets had ontvangen, want ze gingen uit van een vervanging en het antwoord was aanvankelijk: "je krijgt ze alleen bij (her)kwalificatie en nu dus niets meer". Moeizaam... En mijn vrienden snappen er niets van hoe belangrijk ik die tags vind...
Als je bij een gate aankomt dan kom je de terminal binnen en is een direct turnaround absoluut mogelijk omdat ze echt wachten tot je weer bent ingestapt. Maar omdat de kans bestaat dat er een remote stand wordt gebruikt met bussen is een direct turnaround wel risicovol, zeker als de vlucht vertraagd is omdat men dan met boarden via de bussen begint als je toestel is geland en hoewel je als je van het vliegtuig naar de terminal wordt gebracht ook zonder veiligheidscontrole (als je niet direct doorloopt naar de bagagehal en je bent er zo voorbij!) weer in de terminal kan komen wordt het dan wel krap, zeker als je in de 2de bus zit bij aankomst, dus dan is een vluchtje er tussen verstandig, en als je de lounge in mag, de Hugo Jonkers lounge is nu ook weer niet zo slecht.
Gisteravond op DUS gevlogen vanaf AMS met de KL1863. Ik moest inderdaad op het platform uitstappen en via de bussen naar de terminal. Ik zou dus extra tijd inplannen!
Geen ervaring, maar vlieg wel geregeld op CPH. Je komt aan bij de gate waarvan je ook weer vertrekt. Je kunt dus direct aansluiten in de rij. Vaak kunnen de passagiers zowel voor- als achteruit het vliegtuig verlaten. Als je achterin zit, moet je met de trap het vliegtuig uit en over de tarmac weer naar een trap naar boven. Je komt dan ook bij de gate uit, maar het is handiger en sneller als je in de voorste helft van het toestel zit.
ik ben gaan inchecken in skypriorty vertrekhal 2, maar ik zag dat officeel mijn vlucht in 1A moet inchecken...is daar ook Skypriority incheck tegenwoordig of moet je ook voor 1A alsnog in 2 zijn?
Dat hang toch af van je geboekte 2de stoel...als je die geboekt hebt voor speciale bagage bijvoorbeeld...dan board je wel voor allebei stoelen lijkt me
Voor bijgeboekte stoelen betaal je een gereduceerd tarief en gelden speciale voorwaarden. Zo kan je o.a. geen XP verdienen. Bij KLM krijg je wel een boarding pass voor de extra stoel(en), maar die is gekoppeld aan je oorspronkelijke boeking als ‘EXTRA SEAT’.
Goed nieuws! Je kan nu Flying Blue miles sparen op Qantas vluchten zonder dat het een AF/KL ticket moet zijn. Gezien er geen enkele airline in Australië was tot heden waar je op domestic flights SkyTeam miles kon verdienen is dit erg fijn (alleen Oneworld en Velocity was mogelijk hiervoor). Voor mij persoonlijk erg handig gezien ik begin volgend jaar zeker 6 domestic vluchten maak met Qantas. Alleen is het XP schema nog steeds pijnlijk bij het Flying Blue programma. Perth - Melbourne, een 4.5 uur durende vlucht met een widebody aircraft krijg je dus maar 2XP voor.
Denk het niet. Wellicht als je een Jetstar operated vlucht hebt op een QF ticket. Je verdient namelijk op Jetstar vluchten ook alleen een vast aantal QFF points als je een flex-ticket koopt. De goedkoopste Jetstar vluchten verdien je 0 points mee. Lijkt me sterk dat je op saver/deal tickets dan wel FB miles kan pakken