Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Gevonden, dank voor de hulp.
     
  2. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Zit er geen aanbetaling of hold aan je creditcard aan vast? Er zal vast over nagedacht zijn dat je niet zo even iedere keer de lounge in kan lopen door een tafel te reserveren en daar niet op te komen dagen ;)
     
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ben ik even blij dat ik toch nog even KLM Twitter Helpdesk raadpleeg.

    Ik word dit weekend Silver member (eindelijk!) en wil net een retourtje AMS - ARN boeken ter positionering vlucht. Ik wilde eerst deze vlucht met miles kopen i.v.m de gratis bagage die bij een reward ticket inbegrepen is (dat scheelt mij €50 wat meer waarde aan mijn miles geeft), maar toen bedacht ik me dat ik na dit weekend sowieso ook bij cash betaalde tickets een gratis stuk ruimbagage krijg. Dan is het boeken met miles een stuk minder voordelig. Wilde toch nog even dubbel checken of ik een gratis koffer bij deze boeking met cash zou hebben.

    Blijkt dus dat de voordelen gelden van je status die je had op het moment van boeken. Niet de status die je hebt op het moment van vliegen.

    Dit is toch raar, of ligt dat aan mij? Stel je boekt een half jaar vooruit alvast 20 vluchten. Halverwege ga je een status omhoog. Dan moet je het op de nog aankomende, reeds geboekte vluchten nog doen met je oude status voordelen. Bizar toch?
     
  4. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.226
    Trofeepunten:
    508
    Dit is gewoon onjuist, de status op moment van vliegen geldt. Status bij AF/KL wordt ook automatisch geüpdate bij je toekomstige boekingen, bij DL bijvoorbeeld moet je het even handmatig up laten daten door je FF nummer opnieuw toe te laten voegen.
     
    MoonJ en Thom vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zodra je een hogere status behaalt moet
    je even bellen en je geboekte vluchten aan laten passen naar je nieuwe status.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Fijn dat ze daar zelf ook goed van op de hoogte zijn dan. :confused:
    [​IMG]

    Wel blij dat ik door jullie wél nu al met een gerust hart kan boeken. :D
     
    Thijsk, Frankb en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  7. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.226
    Trofeepunten:
    508
    Echt totale onzin dat laatste deel, het kan wel een paar dagen duren, maar je status bij KLM verandert automatisch mee in je boekingen, dat is één van de weinige dingen die de KLM IT wél onder de knie heeft... Je kunt nu gewoon een betaald ticket boeken om te positioneren naar ARN, en later zul je zien in de boeking dat het stuk bagage is toegevoegd en dat je meer miles zult ontvangen door je status, mocht er tóch iets mis gaan met je status kun je bij het inchecken op de luchthaven even je status in de app/pasje laten zien en dan hoef je echt niet bij te betalen voor je bagage.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Staat er onder aan de pagina op de speciale website.
    ''
    Zorg dat u tijdig reserveert. Dit kan online, via +31650030360 of via [email protected]. Private dining rooms kunnen alleen via telefoon of mail worden gereserveerd. Prijzen hiervoor starten vanaf EUR 350,- per kamer.

    Houd er rekening mee dat u loungetoegang moet hebben om Blue te bereiken. Bent u een Flying Blue Explorer- of Silver-deelnemer zonder loungetoegang? Dan dient u vooraf te reserveren via [email protected]. Deze reservering is geen toegangsbewijs voor de lounge. Wilt u de lounge betreden? Dan dient u zelf loungetoegang aan te schaffen.

    Alvast goed om te weten: u kunt ook betalen met Flying Blue Miles en Miles & Cash!''
     
  9. Johan10

    Johan10 Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18

    Godenzoon14 is right. Mijn vrouw had het bij onze laatste tocht naar Stockholm, heenreis explorer en terugreis silver. Je zag direct het verschil in miles en prijs voor extra zitruimte bij de aanvankelijke boeking. (via klm)
     
    Godenzoon14 en MoonJ vinden dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    dat is nog niet zo heel lang dan.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  11. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik ben wel reuze benieuwd wat het aanbod dan gaat zijn qua prijzen in Miles :p

    Zeker met betrekking tot dit drankje:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2019
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    €1=250 miles.
     
  13. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    :confused: lekkere devaluatie weer. Verkoopt KLM ze ook aan hun klanten tegen deze rate :D?
     
  14. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    93.750 miles dus. Koopje!
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  15. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Wat is dat voor drankje overigens dat 't zo reteduur is?
     
  16. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
  17. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Per begin februari 2020 heb ik een Flying Blue Platinum status beschikbaar om te delen. PM bij interesse!
     
    wilma555, Robinho, MoonJ en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Heeft er iemand ervaring met direct turnaround op DUS? Moet je via landside terug naar de gate?
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.226
    Trofeepunten:
    508
    vanaf waar kom je? Vanaf AMS hoef je sowieso niet landside, maar als je op een remote stand aankomt, heb je kans dat ze de bus al boarden wanneer je nog aan het uitstappen bent, dan zou ik altijd een vluchtje speling pakken.
     
    lloydje33, Ludwig en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  20. Ludwig

    Ludwig Blue Tier

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    33
    Vanaf AMS. Als ik naar foto’s van de terminal kijk ziet het eruit alsof je niet uitstapt en in de vertrekhal belandt. Instappen met bussen maakt een quick turn sowieso onmogelijk. Ik neem een een vluchtje eerder. Dank je.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2019
    Godenzoon14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina