Flying Blue; gratis tickets of upgraden naar business?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Mohal, 25 jan 2020.

  1. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Hey allemaal,

    Sinds kort heb ik een FB platinum van Amex en spaar ongeveer 60K miles per maand, stom dat ik niet eerder ben gestart met Amex, miljoenen miles misgelopen

    Maar goed, ik reis graag met vrouw en 2 kids. Wat verkiezen jullie liever, gratis tickets of zelf economy boeken en business upgraden. Met 2 kids is business een stuk comfortabeler.

    iemand enig idee of het mogelijk is om te zien hoeveel miles nodig zijn voor een upgrade naar business class?
     
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    "Gratis" businees class tickets hebben mijn voorkeur t.o.v. upgrades.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2020
    Wammes_NL, FlyingFonz, Mohal en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Bij Reward tickets komen wel altijd nog belastingen etc. bij die cash betaald moeten worden, en heb gemerkt dat ik vaak in vergelijking met het hele ticket cash betalen dan vaak weinig waar krijg voor het aantal miles. Echter had ik een x naar Londen een vlucht die cash one-way 140,- was, en als reward ticket maar 6.000 miles + 25,- aan tax. Mazzeltje.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2020
    FlyingFonz en Mohal vinden dit leuk.
  4. Musliston

    Musliston Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Dat spaart lekker door :)
     
  5. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    ja jammer dat ik er sinds kort pas achter kom. Amex gekoppeld aan paypall en alle grote betalingen gaan via paypall/amex dus benieuwd of ik er veel gratis trips mee naar dubai kan boeken
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dat zijn inderdaad flinke betalingen.. je geeft een half miljoen euro per jaar uit via CC/Paypal? :rolleyes:
     
  7. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    ja idd leveranciers betalingen via paypall betalen en dat zijn aardige bedragen, voorheen via ideal betalen dus nu handig met punten sparen.
    Wat spaar jij zoal per maand?
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Mijn besteding is een paar honderd euro per maand, dus ik krijg een paar honderd punten of miles.

    Uitzonderingen daargelaten, betaal ik alleen met Amex als de extra kosten lager zijn dan de waarde van de te sparen punten. Dus als ik 2,50 moet bijbetalen voor Paypal of Amex t.o.v. iDeal en de bestelling is 100 euro, dan betaal ik met iDeal.

    Zelfde geldt eigenlijk voor alle betalingen in buitenlandse valuta. In de VS betaal je bijna nergens extra voor betalen met Amex, maar Amex zelf gooit er zijn paar procent koersopslag bovenop.

    De miles en punten zijn een mooi extraatje, maar als je de kaart privé gebruikt, betaal je ze wel zelf natuurlijk
     
    Mohal vindt dit leuk.
  9. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Je zou eventueel ook even kunnen kijken naar de reguliere amex kaart. Reward tickets bij KLM zijn (ook als je het hier op het forum leest) vrij ongunstig en relatief duur. Met de reguliere amex heb je meer bestedingsvrijheid en keuze voor verschillende maatschappijen/hotelketens.
     
    Bijzonderetickets en Mohal vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina