Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Leuk om te horen dat je wat aan mijn ervaringen hebt gehad!

    inderdaad was de kaart voor hun destijds gratis.

    €99 voor 60k miles is zeker een goede deal :)
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2023
    redeye vindt dit leuk.
  2. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Even een correctie. Een half jaar de Amex FB Gold kaart aanhouden zal €49 kosten. Dan kosten 60.000 Miles dus €49. Nog weer goedkoper.

    Ik heb nog wel een andere vraag. De klantenservice van Amex zei dat ik om bijvoorbeeld het minimum besteedbedrag van €1500 in de eerste 3 maanden te halen, 3 x €500 (of 1x €1500) over kan maken met Paypal.
    Kunnen mijn ouders dan via Paypal naar elkaar (of naar mij?) deze bedragen overmaken om het minimum besteedbaar bedrag te halen of krijgen ze hier dan problemen mee met Amex?
    Ik heb namelijk de woorden van de klantenservice medewerker niet zwart op wit omdat het gesprek telefonisch was, maar wil geen trammelant veroorzaken.
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    De Gold kaart is 198 per jaar dus 99€ voor een half jaar. Geld overmaken met Paypal kan inderdaad wel maar ik zou het niet te vaak doen en zeker als je nieuwe klant bent is dat niet handig. Dan heb je een kans dat je een red flag activeert.

    Mijn eigen ervaring met geld doorsturen via paypal was geen probleem overigens bij Amex. Al was ik al klant dus wellicht heeft dat meegespeeld.
     
  4. redeye

    redeye Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    8
    Het eerste jaar is met de referral link 50% korting. Dus wel €49 (officieel €49,50) voor een half jaar. Het gaat over de Flying Blue Amex kaart.

    Dus je zou niet aanraden om bijv 3x €500 over te maken dmv Paypal om het minimum besteedbedrag van €1500 in de eerste 3 maanden te behalen?
     
  5. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Kan je ook een FB Amex kaart aanvragen als je woonachtig bent op Bonaire? Is denk ik lastig qua bank?
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Volgens AMEX voorwaarden moet je een NL adres hebben. Bank weet ik niet zeker maar een NL bankrekening is wel handig gezien IDIN gebruikt wordt bij aanvraag van de kaart
     
  7. FlyBlue

    FlyBlue Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    13
    Let op! Elektronica is uitgesloten!!! Alleen voor diefstal op reisverzekering.
     
  8. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
  9. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Een vriend van mij heeft een FB Platinum en wordt binnenkort Platinum bij KLM, dan heeft hij Platinum for two. Ik heb zelf een normale Platinum, weet iemand of we kunnen regelen dat ik zijn platinum for two ben?
     
  10. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Jij zal de extra Platinum kaart van je vriend moeten krijgen. Dat wordt jouw 'eigen' kaart, waarmee je betalingen kunt doen die afgeschreven worden vanaf het account van jouw vriend. Maar je hoeft er natuurlijks niks mee te kopen. Daarna kun je bellen en helpt Amex je met het koppelen van Flying Blue accounts voor de P42.
    https://www.americanexpress.com/nl/service/flying-blue-voordelen/platinum-for-2/
     
    ThimoM vindt dit leuk.
  11. ThimoM

    ThimoM Blue Tier

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    Oke thanks! Ik had gehoopt dat die aan mijn platinum gekoppeld kon worden maar helaas.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.228
    Trofeepunten:
    508
    Hi @Lieke welkom bij IF, iedereen heeft er bijna wel eentje in zijn handtekening staan ;)

    Heel veel plezier ermee!
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Leuk! Ik heb er een in m’n handtekening (vanaf je computer te zien)
     
  14. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand nog een goeie deal gekregen bij het verlengen van een Amex lidmaatschap?

    Toen ik belde was het volgende aangeboden voor het verlengen van de FB Amex Platinum: 20k miles, 1 extra mile/euro de komende 3 maanden, 660 euro.
     
  15. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Aan alle lieve mede-forummers met een handtekening: de welkomstbonus is weer karig geworden: 10K gold (direct niets), en 15K platinum (direct ook 15K).
    Wachten op een betere tijd dus weer :)
     
    BibicuNL vindt dit leuk.
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Tjonge, zag jouw handtekening pas een keer omdat ik op een laptop aan het lezen was, die heeft in ieder geval niets met karig te maken :confused:
     
    arjen05, DirkOnTour, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.311
    Leuk Bevonden:
    3.203
    Trofeepunten:
    483
    Haha, ja die handtekening is inderdaad wel erg over de top @Menno . YMMV.
     
    Daan3 en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  18. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb 10k miles en 1 extra mile/euro voor de komende drie maanden gekregen voor het verlengen van de FB Plat. Blijft een grote grabbelton heb ik het idee...
     
    Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. bvbal79

    bvbal79 Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Mensen ervaring met het down en upgraden van de FB platinum kaarten. Stel je downgrade na half jaar dan behoud je je 60 XP, als je een half jaar later weer upgrade krijg je dan wel weer 60 XP?
     
  20. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Gisteren gebeld met AmEx met de vraag welke aanbod ze mij konden om te verlengen. Kreeg te horen dat ze geen aanbiedingen meer doen om te verlengen, maar wilde wel mee kijken of ik de juiste kaart had en eventueel downgraden.

    Net weer gebeld en binnen een minuut had ik een aanbieding van 5.000 FB Miles plus 3 maanden dubbele aantal miles. Ik wist niet zo goed wat ik ermee aanmoest dus ben maar akkoord gegaan. Was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik geen aanbieding kreeg en deze kaart zou stopzetten. Geen idee of dit een goede aanbieding is...

    Komende 3 maanden maar weer wat uitgaven gaan doen met de FB Gold kaart i.p.v. AmEx Platinum haha
     
    Menno vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina