Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Misschien een beetje een voor de hand liggende vraag, maar ik kan nergens echt een concreet antwoord vinden. Ik wil de iPhone 14 aanschaffen en dan idealiter via Flying Blue i.s.m. Coolblue (8 extra Miles per 10 euro besteed). Betekent dit dan als ik met mijn Amex Gold afreken ik dus die extra Miles daar ook nog bovenop krijg?
     
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Je bedoelt via de earnonline site neem ik aan? Dat staat los van je Amex dus je krijgt dan idd extra punten.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Coolblue accepteerd bij mijn weten geen AMEX. Kun je beter bij Bol bestellen.
     
  4. Jorni

    Jorni Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Of via de officiële website van Apple zelf, ook 8miles per 10 euro :)
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Helaas al jaren niet op nieuwe produkten.

    Earnonline website:
    "Producten die niet in aanmerking komen voor beloningen zijn nieuwe iPhone 14, iPhone 14 Plus, iPhone 14 Pro en iPhone 14 Pro Max, Apple Watch Ultra, Apple Watch Series 8, Apple Watch SE (tweede generatie), AirPods Pro (tweede generatie),Studio Display, de nieuwe MacBook Air M2, MacBook Pro 13-inch M2, iPhone SE, Mac Studio and Studio Display, Apple Pro Display XDR, cadeaubonnen, cadeaupapier, Apple-ontwikkelaarsprogramma's, AppleCare-producten die afzonderlijk of nadat het bijbehorende product is verzonden, cadeaubonnen, cadeaupapier, Bose-producten, Apple, verzending en aankopen gedaan via "Universiteit of een andere instelling voor hoger onderwijs " of "Employee Shopping Program Store."
     
    Ready2Board en Dan1 vinden dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ja, daar dacht ik ook meteen aan toen ik de reactie van Jorni zag. Maar je was me voor ;) De voorwaarden van Apple om Miles te sparen zijn buitengewoon slecht, zo niet onmogelijk...
     
  7. leepstore

    leepstore Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    gewoon bij de media markt of bcc bestellen via cashback site en dan afrekenen met je AMEX. pak je dubbel profit
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  8. Exczored

    Exczored Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor alle berichten, leepstore met de loophole ;) dus zo besteld!
     
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Is het zo dat als je AMEX opzegt je echt binnen 12 maanden niet opnieuw een kan aanvragen, of kan dat wel en krijg je puur de bonus niet?

    Zit er aan te denken om ipv een XP Run voor het bereiken van Platinum, mijn FB Gold te upgraden naar FB Platinum en na bijschrijving van de 60 XP, op te zeggen. Ik gebruik mijn FB Gold nl alleen maar voor Fly Now & Pay Later en kan dan net zo goed daarna een FB Silver aanvragen mocht ik dat per se weer willen... Gezien ik de reguliere Platinum ook heb.
     
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Daar zat ik ook al aan te denken, dat opzeggen dan.
    Heb de gold card eigenlijk alleen voor gespreid betalen dus dacht aan downgraden naar silver of die instapkaart...

    Heb hiernaast de reguliere platinum. Volgens mij kun je gewoon opzeggen en later weer aanvragen. Doe je het binnen een jaar dan krijg je niet de FB miles maar ik kreeg wel de XP's.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Weet iemand of die teller van 3000 euro pas gaat lopen als je de FB Platinum binnen hebt of telt alles wat in je rekeningoverzicht zit al mee voor die minimale 3000 euro besteding (na aanvroeg/goedkeuring kaart)? Dit inzake de 60.000/60XP bonus.
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bij mij telde alles mee, nadat de nieuwe status zichtbaar was in de app.
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  13. LordH

    LordH Newbie

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand wanneer de *eenmalige* 30 XP van de FB Platinum card worden bijgeschreven? De jaarlijkse 60 XP kreeg ik in mei, ongeveer een maand nadat de kaart was ingegaan. De eenmalige wacht ik nog steeds op.
     
  14. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    261
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Die zullen pas februari 2023 bijgeschreven worden

    Actievoorwaarden

    - U ontvangt de 60.000 Miles en de 30 XP bij minimale besteding van € 3.000 - binnen 3 maanden na ontvangst van de kaart
    - De XP’s worden eind februari 2023 bijgeschreven.
     
    LordH vindt dit leuk.
  15. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
     
  16. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Dit is een bericht uit 2014 he... ;)
     
  17. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Och wat gaat de tijd toch snel .....:(o_O:);)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • clear.png
      clear.png
      Bestandsgrootte:
      137 bytes
      Weergaven:
      24
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  18. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Heb mijn AMEX FB Gold inmiddels opgezegd, jaarbijdrage wordt naar rato terugbetaald. In mijn geval 'kost' me dat 20 euro, maar heb ik daar nog wel 30 XP voor gekregen :D

    Dat bedrag is inmiddels gecrediteerd op de kaart, zie ik in mijn dashboard. Maar het is mij niet duidelijk wanneer dit dan terug wordt gestort. In de AV's lees ik:

    Als u jaarlijks een kaartlidmaatschapsbijdrage of een kaartlidmaatschapsbijdrage voor extra kaarthouders betaalt, betalen wij de lidmaatschapsbijdrage pro rata terug die u betaald heeft voor de periode na het beëindigen van de overeenkomst.

    Voordat ik ga bellen, rekeninghoudend met de trage terugbetalingsnelheid van AMEX bij een positief saldo: iemand ervaring met het terugbetalen van de kaartlidmaatschapsbijdrage na beëindiging? Zo ja, hoe lang duurt dat?
     
    bedeve vindt dit leuk.
  19. bedeve

    bedeve Newbie

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    65
    Trofeepunten:
    18
    Je moet er inderdaad voor bellen.
    Amex betaalt de teveel betaalde kaartbijdrage niet automatisch terug.
    Je moet daar telefonisch toestemming voor geven .
    Wanneer je dat hebt gedaan staat je toegoed in een paar dagen op je bankrekening.
     
    ErwinLansing en Dan1 vinden dit leuk.
  20. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Dank! Ik hang ze net op. Bijzonder gesprek (als in: niet zo vanzelfsprekend dat ik bel om mijn positieve saldo teruggestort te krijgen) en ook bijzonder dat ze hierin niet gewoon proactief zijn. Mijn kaart is immers geblokkeerd, dus kan ook weinig met het positieve saldo dat er nog opstaat.

    Enfin, na het ter controle doorgeven van zo'n beetje al mijn persoonlijke gegevens en mijn IBAN (waar ze ruim een jaar mijn openstaande saldo op incasseren) krijg ik nu binnen tien dagen mijn geld terug.
     

Deel Deze Pagina