Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Meer XP dan gebruikelijk, dat heb ik niet eerder gezien. Prima deal.
     
    noppie vindt dit leuk.
  2. Derek

    Derek Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Daar was ik al bang voor, dan wordt het wachten!
     
  3. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Er zijn dus blijkbaar nog niet genoeg elite(+) members aangeziem KLM daarin meegaat.
     
  4. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Moet nog 1.000 euro uitgeven om de platinum upgrade bonus binnen te halen, alleen geen grote uitgaves op de planning.
    Dacht nu een hotel te boeken via Booking voor volgende zomer, met gratis annuleren en nu betalen. Zou moeten werken toch?
    De Amex kaart ga ik sowieso opzeggen nadat de bonus binnen is.
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Koop iets bij de Ikea - breng terug en laat het terug storten op je bank rekening ipv Amex
     
  6. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Die optie ken ik inderdaad ook, maar voor 1000,- aan spullen meeslepen en ook geen Ikea in de buurt neig ik wel naar de Booking variant ;-)
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Is het mogelijk bij booking te boeken met gratis annuleren en nu betalen? Dan is dat inderdaad wat eenvoudiger
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Yes, zie bijlage!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Zou hem niet gelijk opzeggen want dan kunnen ze die miles/punten terugvorderen (staat in de upgradevoorwaarden)
     
  10. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Zijn er hier nog meer mensen die een brief hebben gekregen betreft hun AMEX Gold kaart?
    De kaartbijdrage gaat naar 240 euro (i.p.v. 198 eu), en er wijzigen wat voordelen:
    - Punten per euro van 1.20 naar 1 punt;
    - 100 euro restauranttegoed i.p.v. de reischeque;
    - 4 i.p.v. 2 Priority Pass bezoeken;
    - Nieuwe metalen Gold kaart.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Yep,
    Zie het reguliere Amex forum...
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.665
    Leuk Bevonden:
    2.440
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb misschien ff iets gemist maar krijg je met een fb gold een reisvoucher?

    Edit: oh gaat over regulier...
     
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Als de punten zijn doorgezet naar Flying Blue kunnen ze niet meer teruggevorderd worden toch?
     
  14. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Weet iemand tot wanneer de upgrade van FB Gold naar Platinum met 60.000 bonus punten geldt?
    Ik geloof dat ik momenteel de gold kaart voor 11mnd heb, dus als ik nog 1 mnd wacht heb ik de 30xp en vervolgens de 60xp van platinum.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    tm 3 oktober upload_2022-9-7_10-52-40.png
     
    EvdP vindt dit leuk.
  16. Kju

    Kju Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Heeft iemand tips om wat bonus te krijgen bij het omzetten van een reguliere AMEX Platinum naar de FB versie?
     
  17. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Mijn FB Gold via de website opgezegd, om redenen die hier inmiddels van verschillende leden de revu hebben gepasseerd. Aangezien ik in het buitenland zit met een lokale sim in mijn telefoon, weet ik niet of AMEX mij geprobeerd heeft te bellen oid. Wel kreeg ik vandaag een redelijk standaard e-mail waarin ik word verleid te upgraden naar Platinum, nu met tijdelijk 60.000 Miles. Maar wel tegen de volle mep van €600 per jaar (wat ze heel mooi brengen met de opmerking dat het plus €430 is van wat ik nu betaal). Slecht verhaal.
     
    Kju vindt dit leuk.
  18. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Ik overweeg om een amex fb platinum aan te vragen. Weet iemand hoe lang het duurt voordat ik mijn platinumstatus gedeeld heb? Ik heb op 22 oktober een vlucht gepland, maar weet niet of alles tegen die tijd geregeld is.
     
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Dit is een beetje tricky want je bent al AMEX klant. Punten krijg je dan niet en korting is soms wel soms niet. Het beste is dan een kaart aanvragen via een referral van iemand. Dan heb je wellicht nog de korting. Anders betaal je de volle mep.
     
    Kju vindt dit leuk.
  20. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    @Dr_Ernie, dat gaat erg krap worden, maar niet onmogelijk. De ervaringen hier op het forum verschillen van een paar weken tot maanden. Dus je zou voor het goede vrijwel direct de kaart moeten aanvragen om nog een beetje kans te hebben dat het je lukt.

    Houd er wel rekening mee dat je dus eigenlijk direct bij/na het aanvragen de partner kaart (als in, een extra Amex FB Platinum kaart die gekoppeld is aan jou account) moet aanvragen voor diegene met wie je de status wilt delen. Zonder deze kaart zal KLM/Amex de status niet delen namelijk. Zodra je kaarthouder bent kan je via deze link een extra kaart aanvragen.

    Succes!
     

Deel Deze Pagina