Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Ik wilde van m'n FB Gold upgraden naar de reguliere Platinum dus even gebeld met Amex.

    Advies was om de gratis Blue card aan te vragen en die direct te upgraden naar Platinum. M'n huidige FB Gold kon ik dan gewoon behouden. Dat laatste wilde ik ook want via een referral dus die is nog 10 maanden gratis.
     
  2. leepstore

    leepstore Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3

    maar dan heb je twee flying blue kaarten tegelijk? een golden en een platinum...
    en na hoe lang kan je die platinum afzeggen dan? Want als je er 12 maanden aan vast zit ben je nog steeds 600 euro kwijt...
     
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Nee, alleen de Gold is FB, de Platinum de reguliere Amex.
    De FB Gold hou ik aan omdat ik het in termijnen van tickets wel handig vind.

    In andere posts las ik dat je de Platinum na 6 maanden zou kunnen opzeggen. Ben benieuwd of dat straks mogelijk is. Anders hou ik hem wellicht een jaar. Moet zeggen dat ik de Privium lounges toch wel erg waardeer.

    En dat vind ik dan weer jammer van de FB Platinum, geen loungetoegang of leuke aanbiedingen via Amex Travel. Die 60XP en autohuurverzekering vind ik de prijs niet waard...
     
  4. leepstore

    leepstore Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand na hoe lang je je amex flying blue gold kan opzeggen zonder de 20k ref bonus en xp te verliezen? Of kan dat al al gelijk na 2 maanden?
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.578
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    Als je de miles en de XP in je FB account staan dan pakt Amex die niet af hoor. Je kunt altijd opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn.
     
  6. leepstore

    leepstore Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    top tnx! Ik hoorde nml van klantenservice dat als je in December gebruikt maakt van die 75k platinum upgrade dat je 1 jaar lid moet blijven anders "pakken ze het af". Maar in deze forum wordt er vaak gesproken van min. 6 maand lid blijven. Vaak weten de medewerkers het zelf ook niet :confused:
     
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Iemand recent nog een beter verlengingsaanbod gehad, even los van de huidige decemberactie met upgrade naar FB AmEx Plat.
     
  8. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    De voorwaarden vind ik zelf een beetje onduidelijk, dit staat er namelijk op de site: "Een downgrade binnen het eerste jaar na aanvraag is niet toegestaan.", maar ze schrijven ook: "U kunt maximaal een keer per 6 maanden een kaart upgrade of downgrade aanvragen".
     
    Rutger vindt dit leuk.
  9. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    AMEX lijkt sowieso wat minder gul te zijn t.o.v. voorheen.
    Kort geleden gaven ze nieuwe kaarthouders vaak bij een doorverwijzing het eerste jaar geen lidmaatschapskosten, nu is dat teruggebracht naar de eerste 6 maanden.
     
  10. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    Dit is toch niet onduidelijk? In het eerste jaar kun je niet downgraden en daarna één keer per 6 maanden up- of downgraden.

    En is natuurlijk ook logisch, anders nemen veel mensen die kaart voor de bonus en dan zsm weer opzeggen wat voor Amex niet de bedoeling is.
     
  11. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    downgrade in 1e jaar ziet volgens mij als je een nieuwe kaart aanvraagt, de ander bij het up/downgraden van een bestaande kaart... Maar hey, kan het mis hebben :D

    @Godenzoon14 was mij voor
     
    Amsterdam en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  12. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Niets let je om bijvoorbeeld je partner een FB Gold kaart te geven, deze nog in December te upgraden naar Platinum en deze na bijschrijven van de punten op te zeggen. Is niet netjes, maar het kan wel. Downgraden mag niet binnen 6 maanden, maar opzeggen wel. Ik ben zelf nogal gepikeerd dat ik eind November een upgrade naar platinum heb gedaan, en dat ze nu pas met deze actie komen. Had me dan een week laten wachten! Maar weer eens bellen dus…..
     
  13. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    157
    Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Upgraden kan volgens de voorwaarden ook de eerste 6 maanden niet.
    De klantenservice wisselt daar blijkbaar over van mening..
     
  14. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Opzeggen kan sws altijd, en op elk gewenst moment. Staat in de algemene voorwaarden.
     
  15. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Ik zou ze idd bellen, hoop dat ze je die dan als nog geven.
     
  16. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Waar in de voorwaarden vind je dat? Ik zie enkel ergens dat upgrade/downgrade eens per zes maanden kan, maar nergens dat er een minimumtermijn moet zijn verstreken alvorens een upgrade mogelijk is.

    Heb me sufgezocht in de voorwaarden en op de site, maar ik zie het nergens.
     
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    @KieWie Onderstaande voorwaarden zijn voor mij vrij duidelijk....

    https://www.americanexpress.com/nl/...ard/?intlink=nl-du-upgr-fb-gold-naar-platinum

    Belangrijke documenten -> upgrade voorwaarden

     
  18. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ah, daar zit het verschil: ik keek bij de reguliere kaart, want die wil ik upgraden (https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/kaart-upgraden/index.html). Daar zie ik nergens 'upgradevoorwaarden' staan, enkel de algemene. Ik was ervan uitgegaan dat bij beide hetzelfde zou staan, maar op de reguliere zie ik niets.

    Deze van de FB-kaart is inderdaad heel duidelijk. Dank voor het aangeven :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  19. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    1.732
    Trofeepunten:
    253
    Als je de kaart wisselt (via de originele link, naar een normale Amex), dan zie ik bij de de volgende upgradevoorwaarden (iets verder naar beneden scrollen denk ik :rolleyes:) staan (gelijk aan die van FB):

    https://www.americanexpress.com/nl/...rd/?intlink=nl-du-upgr-pry-gold-naar-platinum
     
  20. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    ah, zo ver had ik het nog niet gezocht. Grappig wel dat ze het formuleren als ‘zes maanden kaarthouder’. Dat ben ik namelijk wel: op de nieuwe Blue Card staat member since 2018. Benieuwd hoe dit afloopt. Redelijke risk-free try. Desnoods gewoon even afwachten en ergens na zes maanden alsnog een keer een aanbieding pakken.
     
    lloydje33 en Ambtenaruh vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina