Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    @BartF heeft hierover contact opgenomen met Amex en het volgende gepost:
    “Na telefonisch contact met Amex blijkt de FB Gold toch wél het eerste jaar gratis te zijn (en zou ook nooit niet geweest zijn). Ze gaan het 50% korting deel aanpassen. Indien er toch een bedrag in rekening wordt gebracht dan “wordt dat gecorrigeerd”, aldus de medewerker die ik sprak. Wellicht is het prettiger om even te wachten voor de gemoedsrust. Mocht je iemand willen introduceren of een kaart willen aanvragen dan zou dat dus binnenkort, als het goed is, weer moeten kunnen zonder tegenstrijdige voorwaarden.”
     
    BartF en Ruut vinden dit leuk.
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.106
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben benieuwd.

    Toen ik gisteren mijn referral hier op de site gebruikte stond er nog 50% korting. Als ik mijn referral buiten IF om gebruik was ie gewoon het eerste jaar gratis. Dan lijkt er ergens iets te zijn ingebouwd...

    We gaan het zien.
     
  3. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Jep! Uiteindelijk na onderzoek zijn ze erachter gekomen dat de PayPal account waarnaar ik geld overmaakte niet van mij persoonlijk was en heb ik hiervoor excuses gekregen. Echter heb ik in afwachting van hun onderzoek ook mijn betalingen on-hold gezet waarna ik daardoor alsnog geblokkeerd werd + een BKR registratie heb gekregen. Ik heb alles middels omwegen weer schoon en op de rit gekregen maar het was op zijn zachts uitgedrukt “een heel gedoe“.....
     
    ErwinLansing, Vliegende_Keep en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.367
    Trofeepunten:
    583
    Het maffe dat bij de voorwaarden voor refereren dit tabelletje staat waarin 1e jaar gratis +20k miles wordt genoemd. Mijn ''persoonlijke link'' geeft echter 50% korting (ook buiten IF). upload_2021-11-27_22-39-33.png
    upload_2021-11-27_22-41-10.png
     
    Carel1, Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  5. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren nog contact gehad met een Amerikaanse medewerker (doorverbonden, in NL blijkbaar niet genoeg mensen). Probleem is bekend maar blijkbaar toch “very difficult” om op te lossen. Weer hetzelfde aanbod gekregen van achteraf oplossen met restitutie. Mocht je daar net als ik geen zin in hebben dan rest slechts geduld hebben en wachten tot het is opgelost.
     
  6. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Inderdaad, is bekend. Voordat je de link deelt zie je het 1ste jaar gratis in de voorwaarden staan. Nadat je de link volgt zie je 50% korting in de voorwaarden aldaar. Dat maakt het niet echt prettig om nu een kaart aan te vragen via een link. (Zie ook vorige bericht.)
     
    Carel1, Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Vraagje:
    afgelopen weekend: terugvlucht OSL-AMS-DUS waarvan de layover 4 uren bedroeg. De KLM app gaf aan dat mn bagage gewoon was aangekomen dus als een idioot bij de band staan wachten en vervolgens in de rij gestaan om het te melden. Ze gaven daar al direct aan dat mijn koffer nog in AMS staat: erg jammer dat ze dat niet van tevoren smsen of in de KLM app laten zien aangezien ik al een uur kwijt was aan wachten bij de band/in de rij :/.
    Ik was zondag 14:00 aangekomen op DUS, maar mijn koffer was pas dinsdagavond (!) om 20:00 afgeleverd.

    Normaal maak ik er niet zo’n punt van, maar dit was wel echt slecht. Kan ik hier compensatie over claimen? Heeft iemand hier ervaring mee? Amex voorwaarden zijn niet heel duidelijk op dit punt vind ik. Je mag dingen kopen en die declareren oid maar alleen op de heenvlucht ofzo..?

    Ik heb de FB Amex Gold Card en ben nb Platinum bij KLM.
     
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Als je bonnetjes hebt van ondergoed, sokken, andere kleding en een tandenborstel die je hebt moeten aanschaffen op locatie (dus niet na thuiskomst) wilde KLM pre-Covid daar nog prima in tegemoet komen.
    Bij Amex valt dit onder je 'reisongemakkenverzekering', op voorwaarde dat "uw vervoer volledig betaald is" met je Amex (pdf hoofdstuk 4.7). Amex vergoedt maximaal 275 euro voor 'direct noodzakelijke artikelen' per kaarthouder en nog eens 125 euro als de bagage 48u+ te laat op de luchthaven was. Ze herhalen meermaals 'absoluut noodzakelijke artikelen' en dat je noodartikelen met Amex betaald moeten zijn en je er de originele bonnen van moet hebben.

    Dus compensatie, nee, vergoeding van gemaakte kosten, tot op zekere hoogte. Ik vind het karig voor een credit card gericht op frequent flyers van 180 euro per jaar.
     
    Persona5 vindt dit leuk.
  9. Persona5

    Persona5 Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    95
    Trofeepunten:
    18
    Hoe weten zij trouwens wat mijn “thuiskomst” is of zien ze elke terugvlucht als thuiskomen? Binnen 4& uur op luchthaven is ook weer zoiets; ik kan het moeilijk nachecken en bovendien heb ik er helemaal niks aan, het was beter geweest als ze zeiden “binnen 48u bezorgd op thuisadres”.
    En “absoluut noodzakelijke spullen” is natuurlijk wel erg vaag, voor de zakelijke reiziger kan dat al snel meer zijn dan ondergoed en een tandenborstel.
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.367
    Trofeepunten:
    583
    Na een cardupgrade vorige maand geen bonusmiles gehad. Zit er een synchronisatiefoutje in en nu ligt het bij backoffice... Ben benieuwd of ze het binnen 10 dagen fixen. Wachttijd was er niet gelukkig.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  11. Airbl0k

    Airbl0k Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    3
    Ik zie zojuist in de Experiences app dat als ik mijn AmEx FB Silver upgrade naar platinum dat ik 75.000 extra miles krijg, mooie aanbieding wel. Is geldig van 1-12 t/m 31-12.

    Ik denk er zelf over om mijn FB AmEx op te zeggen en naar en reguliere AmEx Platinum te gaan. Ik ben alleen bang dat ik dan geen korting van 50% ga krijgen of wel? Mijn vrouw heeft momenteel een tweede AmEx kaart, als ik die ga opzeggen en haar een Platinum AmEx laat aanvragen, zal zij die korting dan wel krijgen?

    Wij verwachten komend jaar veel te gaan reizen in 2022 (wereldreis van 6-9 mnd) dus de loungevoordelen van de AmEx Platinum t.o.v. de FB platinum zijn erg interessant voor ons. Alsmede de betere (reis)verzekeringen en upgrades naar diverse programma's. Ook meer vrijheid om gespaarde miles te verdelen over andere programma's...any thoughts adviezen hierover?

    Ik zal mij ook voorstellen vandaag! :)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Escape

    Escape Blue Tier

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    28
    Ik zag deze deal ook, wilde het net posten.

    In mijn geval 75k voor een upgrade van gold naar platinum, dit heb ik niet eerder gezien. Klinkt een beetje desperate vanuit Amex.

    Vermoed dat dit in het voorjaar weer voorbij zal komen.
     
  13. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb net weer gebeld voor verleningsaanbod. De eerste keer kreeg ik helemaal niets. Zojuist 50% creditering, want "vanuit AmEx is vanwege het zeer lastige jaar" vrijwel niets mogelijk. Aangegeven dat ik er nog een nachtje over wilde slapen (#HUCA), maar ze ging ook een aantekening in het account maken wat er besproken was. Dus ik vrees dat dit ook echt het maximale is :(

    Iemand nog suggesties? Ik hoopte uiteraard op 20K/3mnd 2x en wilde daarna upgraden naar Platinum voor de extra 60XP, maar nu twijfel ik wel of ik dat nog wel moet doen naast mijn normale AmEx Plat.
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.106
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Zelf ben ik in september van de reguliere Gold naar de FB variant gegaan via een referral. Kreeg de kaart wel gratis maar niet de miles.
     
  15. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Net aanbieding gezien van Amex om FB platinum te worden met een bonus van 75.000 miles
     
    Bosbewoner, Carel1 en JustinCase vinden dit leuk.
  16. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Hier ook een upgrade aanbieding ontvangen. Van 1 tm 31 December, 75.000 bonus miles als je van gold naar platinum upgrade, bij besteding van minimaal 1 euro.

    https://www.americanexpress.com/nl/voordelen/kaart-upgraden/index.html
     
  17. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ik twijfel ook enorm, temeer omdat mijn verlenging net iets later is en ik volgens mij dan net de reguliere 30XP bonus misloop.
     
  18. loualex1399

    loualex1399 Blue Tier

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Vorige week net mijn FB Amex opgezegd, zit nu dus nog in de opzegtermijn. 75.000 miles is wel een hele goeie aanbieding. Als ik nu upgrade, moet ik dan 6 maanden wachten om op te zeggen?

    correctie: 75.000 miles, per ongeluk een nul te veel getypt
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2021
    BartF vindt dit leuk.
  19. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Voor 750.000 miles zou ik nu meteen bellen. Goeie deal!
     
    Ambtenaruh, Daeni, Menno en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. leepstore

    leepstore Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3

    1) zou dit een foutje zijn die 1 euro? Is ook zo vervelend dat je nergens de exacte voorwaarden kan zien. straks blijkt het 10.000 te zijn in 3 maanden tijd :p

    2) Heb net FB gold aangemaakt. Normaliter zouden ze die upgrade alleen geven als je min. 6 maanden lid bent... zouden ze daar een uitzondering op maken?

    3) stel dat je die platinum upgrade doet en je hebt de punten en xp binnen zou je dan direct na 1 of 2maanden alles af kunnen zeggen en je kaartbijdrage naar rato terug betaald krijgen?
     

Deel Deze Pagina