Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    1) Ja
    2) Downgraden kan pas na 6 maanden
     
    Mitchel vindt dit leuk.
  2. Mitchel

    Mitchel Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Bedankt voor het astronomisch snelle antwoord!
     
  3. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Dat klinkt goed. Ik heb de xp ook nodig voor 31/12. Bij mij ook maar 12.000 Miles.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Vorige week ben ik teruggebeld, precies op het afgesproken tijdstip door de medewerkster die het voor me zou uitzoeken. Ze wou weten van wie ik de introductie aanbieding had genomen; voornaam, achternaam, Amex nr. Ik vertelde dat ik het van een internet forum af heb gehaald, en dat ik me ivm privacy zo zou kunnen voorstellen dat degene van de link dat niet zomaar prijs gaat geven. Vervolgens werd ik even in de wacht gezet, en 2 minuten later kwam de medewerkster met het antwoord dat ze handmatig 15.000 miles had bijgeboekt, maar dat het niet de normale gang van zaken was voor hun. Enfin, de 20.000 miles zijn toch binnen maar eigenlijk geen antwoord op de reden van maar 5000 miles dus. Tussen het telefoontje met de bevestiging dat ze 15.000 miles ging bijboeken en ze ook te zien waren in het overzicht zat 8 dagen.
     
    ppt, BartF, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. miike

    miike Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik wil net een AMEX aanvragen, hebben ze de referral actie aangepast van 1e jaar gratis naar 1e jaar 50% korting :(
     
  6. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Yep, klopt, 50% korting en 20K miles.
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ja dat is recent gewijzigd. Het zou een fout van Amex zijn, maar het staat nog steeds zo.
     
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Vervolg: Nieuwe tickets, netjes als Air France op de AMEX site, en nog steeds de foutmelding. Weer bellen, als je verwacht 40 minuten te moeten wachten, valt 10 minuten best mee (het is verwachtingen bijstellen, want 10 minuten tegen buitenlands tarief is natuurlijk nog steeds onaanvaardbaar voor de prijs die ze nemen voor de kaarten), weer het probleem uitgelegd in het engels, ook al had ik nederlands gekozen, even overleggen met een "expert" en het probleem zou moeten zijn, dat mijn amex platinum en Flying Blue gold aan hetzelfde online account gekoppeld waren. Uhm, ok? Dat was nooit een probleem eerder, maar goed, de platinum kaart ontkoppeld, en ja hoor, gespreid betalen kan weer! Daarna nieuwe online account aangemaakt voor de plat kaart, en alles draait weer, alleen elke maand twee keer apart inloggen. Leuker kunnen we het niet maken, ook niet makkelijker.
     
    Amsterdam, lloydje33, Ambtenaruh en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De gratis FB Amex Gold card is gewijzigd in een FB Amex Gold card met 50% korting. Dit geldt voor rechtstreekse aanvragen en voor aanvragen via een referral. Bij rechtstreekse aanvragen ontvangt de aanvrager 7.500 miles en bij aanvragen via een referral 20.000 miles.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Toch blijft het aanvragen via referrals dan interessant omdat het je een berg Miles extra oplevert. Dit geldt ook voor de platinum kaart (50% korting en veel Miles)
     
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Via een referral aanvragen levert voor de FB Gold 20.000 miles en voor de FB Platinum 30.000 miles op, dus dat blijft zeker interessant. Het is alleen jammer dat de gratis card is gewijzigd in 50% korting.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dacht net op DUS laat ik upgraden naar Economy Comfort. Wordt m'n Amex FB-card niet geaccepteerd bij de KLM balie...

    Na wat gedoe kreeg ik de upgrade graties. Straks even vragen hoeveel EBC kost...
     
    Ambtenaruh, lloydje33, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    Jij boft!
    Vanaf DUS in businessclass naar Amsterdam.. als de upgrade 10 euro is zou ik het doen. Je krijgt een lekkere cinnamon of kaas “swirl” in een tasje. Kicke.
     
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Dit is m'n laatste segment van de KRK-run... vind je het erg als ik ff niets meer eet en alleen nog water drink?
    ;)
     
    Amsterdam, Ambtenaruh, BartF en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. vanIJsselmuide

    vanIJsselmuide Newbie

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    44
    Trofeepunten:
    18
    Ik dacht hetzelfde, echter zie ik nu als volgt:

    voorwaarden Upgrade Gold naar Plat..PNG
     
    Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  16. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Er gaat misschien veel mis bij Amex, maar gelukkig ook nog een goede ervaring. Ik melde misbruik van mijn hoofdkaart, kaart meteen geblokkeerd en binnen een paar uur paste Amex mijn Apple Pay aan, zodat ik de nieuwe card meteen kon gebruiken.
     
    MoonJ, theflyingrobman, Ambtenaruh en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb een vraagje over de reis/annulerings dekking bij de gold card, in de voorwaarden staat dat de reis geboekt moet zijn met de Amex. Nu is de siutatie alsvolgt; Ik heb de vliegtickets met Amex geboekt en mijn reisgenoot de hotels met zijn Visa card. Dat leek ons qua prijsverdeling het eerlijkst. Maar heb ik nu dekking voor bv medische kosten in het buitenland of moet álles van de reis met Amex betaald zijn?
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De reis met Amex betalen is voldoende. Je kunt toch ook bij familie logeren.
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  19. Bennos

    Bennos Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Wat was je ervaring hiermee? Zijn je kaarten geblokkeerd?
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Het is geen fout, 50% krijg je als je een referral van deze site gebruikt.
    Een referral buiten IF om geeft gewoon 1e jaar graties...
     

Deel Deze Pagina