Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Deze week het jaarlijkse gesprek gevoerd met AMEX ivm verlenging van de kaart. Ik heb de gebruikelijke argumenten aangevoerd, en gevraagd of AMEX nog iets kan doen om mij binnenboord te houden.
    Maar: nee, voor het eerst geen feest meer, downgraden werd voorgesteld, maar ze kon niets weggeven om mij tegemoet te komen.
    Binnenkort nog maar eens proberen.
     
  2. Frankb

    Frankb Blue Tier

    Berichten:
    260
    Leuk Bevonden:
    463
    Trofeepunten:
    63
    Tot dat je zegt dat je overweegt om op te opzeggen kunnen ze wel ineens wat voor je doen.
     
    michiel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb een maand of 10 geleden het gebruikelijke gesprek gevoerd en gezegd op te zeggen. Kreeg een dusdanig karig aanbod dat ik 'm ook in datzelfde gesprek heb opgezegd.

    Netjes een briefje over de opzegging en dat was het :cool:
     
    FlyingFonz, Thijsk, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Hoi! Als ik in juni een AMEX FB Gold zou aanvragen. Is er dan een minimale duur voordat ik een upgrade naar AMEX FB Platinum kan doen (en daarmee 30+60XP ontvang)? En wanneer kan ik dan weer downgraden naar Gold?
     
    Wally vindt dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Upgraden kan vanaf 6 maanden dat je lid bent. Downgraden van de upgrade kan ieder moment maar dat zal ik niet te snel doen. Dan gaan er allerlei flags af bij AMEX. Na een maand of 3 zou geen probleem moeten zijn.
     
  6. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Hier zelfde verhaal na 2 belletjes voor de Gold. Slechts creditering van 50% jaarbijdrage mogelijk. Geen miles erbij en geen tijdelijke dubbele miles op uitgaven. Er werd mij verzekerd dat het aanbod per kalendermaand verschilt. Dus vanaf juli kan er een ander aanbod zijn, maar geen garanties natuurlijk. Voor die tijd “sowieso niet”, aldus de medewerker.

    Dat er geen tegemoetkoming is geweest het afgelopen jaar voor Gold (en voor Platinum wel) vond de medewerker ook “echt niet eerlijk” en dit hadden blijkbaar “al meerdere collega’s aangegeven” maar hier is (zoals bekend) niks mee gedaan.

    Volgende week zal ik nog eens bellen om te kijken of er dan inderdaad niks anders mogelijk is en dan zal ik dat hier delen.
     
    michiel1, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ik mis ineens mijn 20k referral miles in mijn Amex account die er vorige week nog wel stonden... Nog niet overgeschreven naar FB..
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Of je hebt pech en je hebt iemand gerefereerd die al AMEX klant is. Zo nee? Dan zou ik even bellen.
     
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Op zich klopt dat wel, mezelf nl. ;-) Maar nooit issue mee gehad..
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Is inderdaad mis gegaan met de aftercheck, zagen ze dezelfde naam.. Stom had eerst mijn vrouw moeten referren en daarna met haar kaart mij weer....:(
     
    Thijsk en Ruut vinden dit leuk.
  11. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist nogmaals gebeld en dit keer was het eerste aanbod 50% korting op de jaarbijdrage en 3 maanden dubbele miles. Toen ik vroeg of er in plaats van korting ook iets met miles mogelijk was werd mij 20.000 miles en 3 maanden dubbele miles geboden. Voor de laatste optie gekozen.

    Wat mij vorige week werd verteld, dat er voor juli sowieso geen ander aanbod zou komen, is dus complete onzin. Mijn spend was vrij laag afgelopen jaar dus daar heeft het ook niet mee te maken. Mocht je niet het aanbod hierboven krijgen, ophangen en nog een keer bellen. Wellicht een week later, maar gewoon nog eens proberen. Succes!
     
    Amsterdam, michiel1, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Toch vraag ik het mij af hoe sommigen het geregeld krijgen :) Vorig jaar wilde ik eigenlijk mijn platinum verlengen tegen nogmaals 50% korting. Met heel veel moeite had ik iemand aan de lijn die dat kon regelen. Maar ik moest dan eerst wachten tot het 1e jaar voorbij was en dan kon dat geregeld worden zonder dat ik eerst moest opzeggen en daarna weer opnieuw aanmelden. Echter toen ik dit alles wilde regelen had ik weer iemand anders aan de lijn en kon het opeens niet meer.

    Ik ga deze week nogmaals bellen. Ben benieuwd :)

    Heb nu maar gelijk gebeld. Ze geeft 24000 punten (standaard) voor upgrade naar platinum (ik heb vorig jaar op hun advies maar gedowngrade naar Gold zodat ik ook "50%" korting had) en ik sta in de wacht om te horen of er nog iets extra's in zit.

    De leidinggevende was er even niet en ik word morgen terug gebeld. Geen garanties, maar ik ben benieuwd eigenlijk....
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2021
  13. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Het hangt er echt van af wie je aan de lijn krijgt. Soms moet het ‘overlegd worden met een leidinggevende’ (volgens mij zetten je ze gewoon in de wacht om een kopje koffie te halen), soms krijg je te horen dat er echt niks anders mogelijk is en de volgende keer heb je meteen het aanbod waar je eigenlijk al die keren voor belde. Gewoon ophangen en nog een keer bellen. De aanhouder wint.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb vorig jaar 3x gebeld voor velenging plat card. Tijdens het laatste gesprek boden ze me een korting aan van als ik het me goed herinner 180 EUR. Meer was er niet uit te slepen.
     
  15. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Bij upgrade van Gold naar plat toch ook direct 60 XP? En daaarnaast wat je eruit kan slepen. Iemand gelukt bij upgrade 50% korting + punten te krijgen?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nee alleen punten krijg je meestal maar je kunt t altijd proberen.
     
  17. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Klm verdubbeld xp. Dat zou Amex ook moeten doen aangezien een hoop voordelen van de FB Amex niet konden worden gebuikt door covid.
     
    Ruut en BartF vinden dit leuk.
  18. BartF

    BartF Blue Tier

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    210
    Trofeepunten:
    43
    Dat zou best redelijk zijn! Tijdens mijn laatste belletje met Amex werd mij echter verteld dat ze voor compensatie-regelingen afhankelijk zijn van KLM vanwege de samenwerking.

    Aangezien er afgelopen jaar geen compensatie van de jaarbijdrage is geweest via cashback acties o.i.d. verwacht ik niet dat er nu ineens alsnog een handreiking komt met extra XP of miles. Amex kaarthouders staan duidelijk onderaan het prioriteiten lijstje van KLM.
     
    Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Enige wat ik in de afgelopen 1,5 jaar heb gehad; 20k en 3mnd dubbel bonus voor het ''opzegbelletje'' na 1 jaar en paar maanden later 1x 5K miles vanwege bovenstaande. XP kon niet want via KLM...
     
    michiel1 en BartF vinden dit leuk.
  20. brandtr

    brandtr Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Naar aanleiding van mijn post een aantal terug over upgrade en verlenging: van gold naar platinum. Het aantal extra miles wat je standaard krijgt + 200 euro korting. Dat is toch mooi meegenomen en ik heb het gelijk geregeld. Het is dus inderdaad maar net wie je aan de lijn krijgt en wat de leidinggevende dan beslist.
    Excuses, want ik zag nu net pas dat dit het Flying Blue topic is.
     
    Ruut en BartF vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina