Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Ja inderdaad, ik ging er van uit dat de restitutie altijd automatisch moet worden terug gestort naar de kaart waar oorsponkelijk mee betaald is. Weer iets geleerd voor als het nog eens nodig mocht zijn. Bedankt voor de tip in ieder geval.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    In navolging van dit laatst eens gebeld of er misschien nog iets anders mogelijk is doordat nu geen 1 voordeel van de kaart overblijft (reisverzekering, XP valt allemaal weg) en het gebrek aan acties vanuit AMEX/FB.
    Hiervoor in Jan 20K +3 mnd dubbel punten
    In maart 5K
    Deze keer mocht ik kiezen, Downgrade silver en 5k pts of gold houden (weer een jaar betalen) en 10k pts. Ik ben uiteindelijk voor het eerste gegaan. Toch afgelopen jaar 30K in pts van amex gehad voor de volledig betaalde jaarbijdrage van 170. Erg netjes van ze gezien het gebrek aan acties.

    Hierover bellen en klagen loont dus. Kom ik nu vervelend over bij AMEX? Ik vind persoonlijk van niet en raad iedereen aan die wat hogere spend heeft dit zeker te doen.
     
    Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  3. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring is dat als je het gewoon bespreekt er ook veel mogelijk is ook zonder downgrade.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nu kan ik na 6 maanden weer upgraden. Levert netto meer miles op voor minder geld...:D
     
    Amsterdam vindt dit leuk.
  5. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ook weer waar!
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Wat nog wel interessant is voor zo'n gesprek, is dat de Amex reisverzekeringen op dit moment volledig ongeldig zijn. Hun eigen voorwaarden stellen dat wanneer een "overheidsinstelling" reizen naar een bestemming ontraadt (dus de hele wereld sinds een paar maanden), dat een algemeen uitsluitsel is voor hun gehele dekking.

    Daar mogen ze best voor compenseren.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb dit toevallig als een van de argumenten gebruikt toen ik downgrade deed vorige week. De medewerker gooide het op het argument dat andere verzekeraars dat ook doen en dat daarom niet direct compenseert. Compenseren gaat volgens mij op basis van spend en of je de juiste medewerker aan de lijn hebt.
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    EDIT

    Jaaa ik mag mezelf weer gaan refferen deze week!:p
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2021
    MoonJ, lloydje33, Thijsk en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Net even AMEX gebeld om te checken hoeveel tijd erover heen gaat totdat je je Priority Pass ontvangt. Ging het gesprek pro-actief vanuit de medewerker opeens over de Cashback actie die er is als tegemoetkoming van American Express voor Platinum members, en dat ze me die graag wilde aanbieden.

    Nog geen week de kaart in mijn bezit en nu al mag ik gebruik maken van de 200,- cashback actie. Goede zaak! :D (Wel natuurlijk al 2.5 jaar FB Amex in bezit, maar toch).
     
    Amsterdam, Ruut, Nielsdejongen en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Ok dat klinkt interessant. Heb nu de Amex gold... Zat er aan te denken deze in november te beëindigen omdat ik al FB gold status heb en die dan te combineren met een ABN gold creditcard, kost geen drol maar wel huurautoverzekering.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  11. rosebud

    rosebud Newbie

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    8
    Heeft iemand onlangs nog het opzeg praatje gedaan voor 20.000 miles en dubbele spend? Ik heb het afgelopen jaar erg veel uitgegeven dus het is eigenlijk zonde om het niet te doen want ik neem aan dat ze me dan wel willen houden, maar geen idee of ze dit nog doen. Zo ja: wat hebben jullie gezegd om een aanbod te krijgen?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Yes laatste keer dat ik deed was in februari. Ik heb het argument gebruikt dat ik de kaart nog weinig gebruik en of er mogelijkheden zijn. Daarna aangegeven dat ''kennissen'' een cadeautje hebben gehad en of dat misschien mogelijk was.
    Vaak vragen ze dan of je geld terug of miles wilt en bieden ze proactief de dubbele punten aan.
     
  13. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Iemand ervaring met een upgrade van fb gold naar fb plat, en de kaart opzeggen direct nadat de 24k bonuspunten op je fb account zijn bijgeschreven? Krijg je dan de 600 euro per jaar naar rato terug?
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Miles krijg je bij de eerstvolgende maandafrekening en de XP's binnen 2/3 weken na upgrade. Eh ik zou zeggen van wel maar AMEX vind dit niet leuk als je heel snel weer downgrade. Maar als je downgrade krijg je idd naar rato weer terug.
     
  15. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    De algemene voorwaarden zijn gewijzigd. Als je nu upgrade, ga je de upgrade aan voor een periode van 12 maanden. Ik heb geen idee hoe strikt ze zijn, maar het lijkt wel dat ze actie hebben ondernomen op al dat tuig wat de hele tijd upgrades/downgrades deed (zoals ik ;) ). In principe kunnen ze je gewoon houden aan die 12 maanden.
     
    Carel1, Ruut en DirkOnTour vinden dit leuk.
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ze doen hier niet heel moeilijk over hoor. Ik ging na 7 maanden weer terug en dat was geen probleem. Enige punt van aandacht is dat je na downgrade wel 6 maanden moet wachten voor upgrade. Die regel hanteren ze wel strikt.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  17. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Sinds wanneer zijn die voorwaarden van toepassing? 1.5 maand geleden geupgrade en wil eigenlijk volgende maand opzeggen i.v.m. reguliere Platinum die ik nu heb. Beetje stom als ik die FB Gold nu nog 10 maanden moet houden...
     
  18. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb pas een upgrade aangevraagd voor mijn reguliere amex en moet allerlei documenten uploaden. De upgrade kan tegenwoordig ook alleen nog maar online, niet meer via de telefoon.
     
  19. Royke

    Royke Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje: ik heb inmiddels bijna een jaar mijn Flying Blue Gold AE card. Omdat vanwege de coronasituatie een groot deel van de voordelen nutteloos zijn, zie ik het niet zitten om de volledige bijdrage voor deze kaart te gaan betalen, dus ik ben van plan AE te bellen voor een mooi verlengingsaanbod.

    Stel dat ze met een goed voorstel komen wordt de kaart dan met een jaar verlengd (zit ik er dan weer een jaar aan vast) of kan ik hem dan nog steeds naar een aantal maanden opzeggen?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Verlengingsaanbod kan altijd. Keuze is waarschijnlijk korting of miles+ dubbele punten. Hangt een beetje van je spend af maar ik kreeg 20K+ 3mnd dubbele punten na een jaar, paar maanden later 5K (wegens covid en geen voordelen van kaart) en later bij een downgrade nog eens 5K. Opzeggen kan altijd met maand opzegtermijn.

    En stel je hier even voor, wel zo leuk!
     

Deel Deze Pagina