Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Als ik Paypal kies als betaalmethode, dan geeft hij aan dat via de paypal van Qatar alleen Mastercard, Visa of UnionPay kunnen. M'n AMEX staat gekoppeld maar kan hem niet kiezen. :(
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Update: Qatar premium lijn gebeld en die zeggen dat het klopt dat ze problemen hebben met AMEX, en geen updates hierover hebben. Wel kon de persoon aan de telefoon mijn betaling met AMEX aannemen via de phone. Top, dacht ik. Totdat hij zei dat hierdoor mijn ticket 120euro duurder werd (Qatar Phone Service Charge). W.T.F. :confused:
     
    ErwinLansing, Amsterdam en Ruut vinden dit leuk.
  3. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Dat accepteer je toch zeker niet? Qatar biedt de betaalmogelijkheid aan op de site wat niet werkt en dan mag jij de rekening betalen omdat zij hun zaken niet voor elkaar hebben:mad:
     
    Thijsk, MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  4. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb het inderdaad (nog) niet gedaan, gezegd dat ik het heel raar vond dat ik 'bestraft' wordt meteen 120 euro surcharge terwijl bij hun het probleem ligt dat ik niet proper kan betalen. Toen maar gezegd dat ik geforceerd werd door hun met een ander airline te vliegen. Echter dringt de tijd steeds meer en wil ik toch wel met Qatar vliegen... Heb de premium lijn nu gemaild met de hoop op een oplossing. Anders zal ik wellicht toch moeten toegeven... Turkish is 300,- goedkoper maar daar behoud ik mijn OW status niet mee.

    Persoon aan de telefoon was ook niet bijzonder vriendelijk en de lijn was heel slechte kwaliteit, continue glitches en haperingen. Lees trouwens meerdere (oude) verhalen nu over dit grapje van Qatar, dat de website unable is payments to processen met een bepaalde creditcard (soms mastercard, soms visa, soms amex), klanten dan bellen en dan een heel andere prijs krijgen / flink wat euros erboven op. Maar bij status pax zouden ze toch echt wel coulanter moeten zijn. Besef als de KLM Platinum lijn opeens 100,- per boeking / betaling zou chargen, dan had heel NL op hun kop gestaan.:confused:

    Wel grappig dat vannacht de Qatar Twitter Help aangaf dat het probleem bij AMEX ligt, terwijl dit dus niet zo is.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2021
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Vind het maar bizar dat ze die kosten willen doorbelasten.
    Had vlak voor je reactie een posting geplaatst op Twitter met dit verhaal. Ben benieuwd naar hun reactie.

    Sterkte!
     
    Thijsk en MoonJ vinden dit leuk.
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    top, keep me updated! ben benieuwd...
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat doet de platinum lijn (en PA) helaas wel, 25 euro per passagier versus 10 euro per boeking online. Enorm verschil. Alleen in de situatie die je beschrijf, online betalingsproblemen, rekenen ze meestal het online tarief als je al een boekingscode hebt uit je afgebroken online reservering.
     
    ErwinLansing en Thijsk vinden dit leuk.
  8. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Dat geldt in mijn herinnering alleen voor boekingen die ook online gemaakt kunnen worden. Ik heb nog nooit extra kosten hoeven maken als ik de boeking online vanwege technische problemen of een vreemd reisschema niet kon maken.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  9. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    En dan de reactie;

    The service fee will apply for new bookings over the phone. We recommend you contact your bank to check on your credit card to avoid further failures for online bookings. Thank you.

    Zal ik nog een poging wagen?
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Dat schrijf ik dus, dat als je de boeking online niet kon afmaken en al een PNR hebt, ze het online tarief rekenen (10 euro)
     
    Amsterdam, Thijsk en MoonJ vinden dit leuk.
  11. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Je kan een poging wagen door te zeggen dat hun platinum lijn / customer service aan de telefoon toegeeft dat het bekend is dat er bij hunzelf problemen zijn met AMEX, dus dat in dit geval AMEX als company zelf er niks mee te maken heeft... Maar dit heb ik ook uren geleden ge'dmd naar hun dus wellicht weten ze dan dat we in een complot zitten. Tot dusver nog geen reactie dus kunnen het opzich doen. :p

    En precies, ik had een boekingscode uit een afgebroken online reservering (die hebben ze voor me opgezocht d.m.v email adres). Dus het is echt schandalig dat ze nu 120 euro willen rekenen eigenlijk..
     
    ErwinLansing, arjen05 en Ruut vinden dit leuk.
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Heb er nog een poging achteraan getweet. Is het trouwens niet mogelijk om Qatar op je express list te zetten in je Amex account? Misschien dat de betaling dan wel lukt..
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  13. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Held haha. Nee, je kan niet handmatig websites erin zetten. Als je naar je express lijst gaat kan je alleen shops aan/uitvinken waar je al eens een betaling hebt gedaan.
    Had hier al naar gekeken. :(
     
    ErwinLansing en Ruut vinden dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Dan betaal je toch met een Visa of Mastercard?
    1) je betaald die belachelijke conversie fee niet
    2) je behoudt je OW status
    Dubbele winst zou ik zeggen ;)
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Haha zei de persoon aan de telefoon ook, maar niet iedereen heeft 5 credit cards he. :D
    Heb 1 Mastercard echter die limiet kan niet tot wat het ticket kost met al huidige uitgaven die ik gedaan heb. En het is in Euro dus er is geen conversie fee van AMEX. Of bedoel je die phone booking fee?

    En vind het ook zonde van die paar 2k fb miles die ik dan misloop, maar daar zou ik mezelf nog over heen kunnen zetten.

    Weet iemand trouwens hoe t werkt als je AMEX aan Paypal koppelt, en om de limieten / restricties etc. op te heffen je die verificatie moet doen waar ze iets afschrijven van je bank, in de afschrijving een code krijgt en die op Paypal moet invoeren? Ik heb nu onder behandeling dit bedrag, alleen zie ik nergens een omschrijving erbij van Paypal. Hij is nog 'in behandeling' maar dan zou gewoon de 4-cijferige code er al bij moeten staan toch?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2021
  16. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dit komt vanzelf beschikbaar als ie verwerkt is.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143

    Qatar;

    Please be advised due to security reason of passenger information and credit card details the timeout is set between 10 to 15 minutes. In case of delay to input your required information within the given period, the system will automatically time you out. Thank you
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Nee, het ging om currency exchange fee Ik wist dat ik die had betaald 2jaar geleden en dacht dat ik had afgerekend in Riyal, maar het bleken toch PLN te zijn. Dus als je vanuit NL boekt zal je idd wel in EUR betalen.
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  19. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb na een half jaar de FB Gold het ''opzeggesprekje'' gevoerd.(aangevoerd dat ik de kaart minder gebruik en ik nog een reguliere green heb).
    Aanbod was
    -downgrade naar Silver en naar rato weer terug betaald
    -50% korting op kaartbijdrage
    -20K miles en 3mnd dubbel pts
    Uiteraard voor de laatste optie gegaan.
     
    Amsterdam, MoonJ en michiel1 vinden dit leuk.
  20. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Echt totaal geen antwoord op de vraag die je gesteld hebt, hoe komen ze er nou weer bij dat het ligt aan dat jij er 10 minuten over doet om je CC in te vullen...:confused:

    Inmiddels contact via de gold service email en die gaan kijken wat ze kunnen doen. En via Twitter DM toen ze erachter kwamen dat ik een status member ben gingen ze opeens heel veel excuses aanbieden en 'assuren' dat ze er hard aan werken dat ik in de toekomst bij ze kan boeken met een AMEX kaart... Best dom gezien nu heel Europa met een AMEX kaart niet bij hun een ticket kan betalen.

    Enige hoop is nu dus nog het mail contact.
     

Deel Deze Pagina