Flying Blue American Express

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 2 jul 2014.

  1. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    18
    Zojuist ook het jaarlijkse gesprek gevoerd. Ik heb een platinum kaart maar wilde liever NIET de 60 XP nog dit jaar krijgen, en nu 600 Euro betalen als ik nog niet weet wat de wereld volgend jaar doet. Die XP zal ik begin volgend jaar wellicht harder nodig hebben. Bij verlenging kreeg ik overigens wel de 20.000 Mijl, maar de oplossing waar men mee kwam is om me nu een gratis Gold kaart aan te bieden (gaan jaarlidmaatschapsbijdrage) en deze in April weer om te zetten naar Platinum. Op dat moment weet ik dan ook of ik zakelijk weer veel ga vliegen ivm Covid. Lijkt me een OK oplossing.
     
    michiel1, jphorn en Carel1 vinden dit leuk.
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Dat is een keurige oplossing.
     
  3. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Zijn dat de 20.000 punten inzake mijn kaartaanvraag of heb je nog een refferal gehad? Ik kan je verzekeren dat ik de FB kaart heb aangevraagd en ook heb gebruikt afgelopen maand (4k gespend). Ik ben in afwachting van de 20k bonus. Hoe dan ook, erg vreemd dat ze jou korten? Wat mij betreft kunnen we ook samen beklag doen mocht je dat op prijs stellen.
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik denk niet dat dit jouw referral is. Ik heb namelijk in sept hier de 20k voor gehad. De bovenstaande post was voor iemand die in OKT een aanvraag via mij heeft gedaan maar deze is dus afgewezen volgens AMEX vandaar de correctie.
     
  5. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik kreeg een soortgelijk aanbod, maar ik moest wel in mijn agenda zetten dat ik in april actie moest ondernemen (zelf bellen) om weer terug te gaan naar de platinum card. Het gaat dus niet automatisch.
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Heb bij hetzelfde aanbod ook nog 10k miles gekregen. Tevreden dus :)
     
  7. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Klopt - ik kreeg ook 10k miles. Plus mijn vrouw en kinderen hebben ook allemaal een card en die blijven actief. Normaal heb je bij gold slechts een extra “gratis” card.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat wist ik niet, hele gezin heeft een card. Is verder niet ter sprake gekomen. Bij eerdere wisselingen ook nooit iets van gemerkt.
     
  9. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Dit was mijn eerste wissel, dus heb ik door gevraagd. Trouwens ook nog dubbele miles drie maanden lang
     
  10. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Vandaag contact gehad met amex over de fb gold card, ik zag de jaarlijkse bijdrage op de maand afrekening staan. Even gevraagd of ze nog een aanbieding hadden.

    medewerker gaf aan dat het systeem bepaalt wat ze mij kunnen aanbieden en dat het systeem dit berekent op basis van uitgaven en hoe lang ik klant ben bij amex. Ik kreeg 3 opties, optie1 75 euro Korting op de jaarlijkse bijdrage en dubbel miles voor 3 maanden, optie2 20.000 miles en 3 maanden dubbel miles, optie3 downgrade naar silver en 10.000 miles.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Welke optie heb je gekozen?
     
  12. Okeww

    Okeww Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Mocht er over nadenken ze belt morgen terug, ik denk dat ik voor de 20k miles ga
     
  13. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Die optie heb ik ook altijd gekozen.
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik zie de laatste tijd wel veel banners in het online gedeelte van Amex om nieuwe mensen aan te brengen... Zouden veel mensen hun kaart hebben opgezegd? Dat lijkt me wel logisch gezien de huidige tijd.
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk het wel. Bij aanvraag ontvang je ook nog steeds 20.000 miles. In het verleden duurden die acties meestal niet zo lang.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  16. marc

    marc Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Beste mensen, op 31 oktober 2018 ontving ik mijn bevestigingsmail van Amex over mijn nieuwe lidmaatschap (FB Gold). Ik heb dit volgens begin november 2019 weer opgezegd. Nu ben ik een jaar verder en zou ik graag de kaart opnieuw aanvragen om zodoende te profiteren van de welkomstbonus, dit aangezien er een jaar tussen moet zitten om hier opnieuw van gebruikt te mogen maken. Echter, wat mij nog niet helemaal duidelijk is, is het volgende: is mijn vorige kaart verlopen op 31 oktober 2019 (zodat ik nu een nieuwe kan aanvragen) of pas op de datum dat ik die heb opgezegd (ergens in november 2019, alleen geen idee wanneer exact)?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Hier geldt de exacte datum van opzegging. Waarschijnlijk heb je een bevesteging gehad van AMEX destijds. Slimmer is even 1 maand extra te wachten als je het niet zeker weet. Het is immers 12 maanden vanaf die datum. Deze regel geldt trouwens ook voor upgraden van de kaarten.
     
    Carel1 en marc vinden dit leuk.
  18. marc

    marc Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    19
    Trofeepunten:
    3
    Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb ook maar even met AMEX zelf aan de telefoon gehangen. Blijkt dat ik lid ben geweest van 8 november tot 8 november. Dit zou betekenen dat ik aanspraak kan maken op de bonus.
     
    Carel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  19. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Zijn er hier ook mensen die de XP al bijgeschreven hebben maar bij wie dat achteraf niet zo gunstig is omdat deze toch verdampen rondom deze kwalificatieperiode?

    Biedt Amex hier evt. een oplossing voor zoals de XP weer afschrijven en later bijschrijven? Uiteindelijk maakt het wellicht niet zo heel veel uit, tenzij het mogelijk is om in één kwalificatieperiode 2x de XP bij te laten schrijven (die van eerder dit jaar uitstellen).
     
  20. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Nope, Amex biedt die oplossing niet. Je krijgt je XP's op je kaart-verjaardag, dat wordt automatisch vanuit FB gedaan. Amex kan hier verder niets aan doen. Opzeggen en pas weer een kaart aanvragen op het moment dat de XP's wel weer nuttig zijn is momenteel de enige oplossing.
     
    RuudHier vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina